hoeveel tijd tussen onderzoek en eerste behandeling

hallo,



Ik heb even een vraag.

Wij zijn maart dit jaar de ziekenhuismolen ingegaan. Toen der tijd nog met het idee dat het allemaal wel goed zou komen (hoezo naief)

Ze deden toen bij ‘god’s gratie’ een zaadonderzoek, want het zou allemaal wel goed zijn. Het eerste zaadonderzoek had als eindresultaat matig/redelijk, dit sterkte de artsen in de mening dat het idd allemaal wel goed zou komen. 3 maanden later (1 juli), komt het niet allemaal maar goed, aangezien we nu op ICSi kwaliteit zaad zitten. Een hele grote tegenvaller dus.

In principe gaan we in december starten met IVF/ICSI.



Nu ben ik aan het lezen geslagen en overal is iedereen veel langer bezig met het onderzoek. Ik lees soms wel jaren.

Hoe snel is dit bij jullie gegaan? Ik heb namelijk wel eens het idee dat het bij ons erg snel gaat. Ik kan het af en oe maar nauwelijks bijbenen.



Ik had zelf wel bedacht dat er iets kon gaan gebeuren, maar zo snel en ik dacht in de trant van IUI of zoiets (misschien ook erg naief)



Ook komt IVF/ICSI zo over als het eindstadium en ik heb het gevoel dat ik net begonnen ben?



alvast bedankt voor het antwoorden.



groetjes van een onzekere suzanne

Hallo Suzanne,



Ik kan me de schrik nog heel goed voor de geest halen . Wij kregen ook al snel te horen dat de enige mogelijkheid ivf is . Na een paar onderzoekjes en een kijkoperatie kregen we dat te horen (3 maanden ). Heb het toen ook even moeten laten bezinken en heb er heel veel over gelezen http://www.ivf-site.nl is ook een forum daar heb ik veel aan gehad .



Het klinkt heel definitief en een eindstation ? Er worden heel veel ivf/icsi kindjes geboren en aan een kant is het ook wel fijn te weten wat er nu eigelijk is na vaak jaren zelf proberen dat gevoel had ik zelf wel nl.





Groetjes Daantje

ik begrijp jouw ook heel goed, wij zijn juli 2004 gestopt met de pil, mei 2005 al naar zkh doorverwezen ivm eerdere gyn ingrepen en hevige menstruatie klachten



aug 2005 kijkoperatie (endometriose)

sept/ okt start iui (6X)



en nu gaan we voor ivf, ook ik vind het echt als eindstadion klinken