Hoeveel tijd tussen de voedingen?

De vraag zegt het zelf al. Ik heb nu een kindje dat onwijs veel slaapt. En hij lat nu op dit moment zowat 4 uur tussen een voeding zitten.

Hij had om kwart over 2 bv moeten hebben. Ik zit te twijfelen om hem wakker te maken.

Zal ik dat nu doen of lekker even laten slapen?

In principe voed ik op verzoek maar de kraamvrouw zei dat ik wel max 3 uurtjes tussen moest laten zitten voor het ritme.



Mijn kleintje is nu 1,5 week oud…

Dit was ook het advies van mijn kraamhulp, anders kom je niet aan je hoeveel voedingen per dag.

Ik heb hem laten slapen. En kwam om drie uur. Maar hij is om half vijf weer gekomen dus hij regelt het gelukkig allemaal zelf.



Nu moet hij dus weer aan de voeding en je raadt het al.



Meneer slaapt :mrgreen:

Hier kwam Ryan ook om de 4 uur. Maar hij was tussen 1 week oud en 2,5 week oud maar iets van 25 gram aangekomen.

Dus nu maak ik hem wel wakker om de 3 uur. Hopelijk groeit hij nu wel. Maar dt weet ik pas morgenm.

Ik kreeg vandaag al van de kraamzorg te horen dat er wel vier uur tussen mag zitten.

M.arrit is zaterdag geboren, dus twee dagen oud en is al gegroeid. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik vind vier uur vrij veel, neig er zelf naar haar wakker te maken na drie uur en dan heb ik een uur uitloop als het uitkomt (zonet waren we bijv net aan t eten met de oudste, dan gaat t wel richting de vier uur).

@mereltje85 wrote:

Ik kreeg vandaag al van de kraamzorg te horen dat er wel vier uur tussen mag zitten.

M.arrit is zaterdag geboren, dus twee dagen oud en is al gegroeid. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik vind vier uur vrij veel, neig er zelf naar haar wakker te maken na drie uur en dan heb ik een uur uitloop als het uitkomt (zonet waren we bijv net aan t eten met de oudste, dan gaat t wel richting de vier uur).




Vandaag kwam CB langs en ik vroeg het… ZIj zei dat in je kraamweek wel 3 uur max tussen mag zitten. En ong na je kraamweek mag er best wel 4 uur tussen zitten…



Nu komt hij ong om de 2 uur 8) Lekker een regeldagje volgens mij…

In de kraamweek kwam ik thuis na het zkh aan niet meer dan 6 voedingenm. Inmiddels zijn het er ca 5 en soms een slokje tussendoor zodat hij makkelijker in slaap valt dan, of zodat hij niet precies komt als ik op pad ga. Moet zeggen dat ik ook enorm bof met het slaappatroon van R, hij slaapt ’ s nachts vaak wel 6 uur achtereen en eergisteren zelfs 9 uur!

hier ook om de 4 uur…soms wat langer zelfs :shock: weet niet wat me overkomt :lol: mijn dochter kwam standaard om de 2 a 2,5 uur…

maar ik maak me niet zorgen…ik zie dat mijn kerel goed drinkt, veel plast en poept en dus ook veel groeit…hij regelt het dus zelf…soms laten ze iets langer tijd er tussen zitten, maar soms komen ze ook wat eerder…

Vertrouw op je gevoel :-*