Hoeveel te betalen?

Ik heb nu nog ouderschapsverlof, maar per januari ga ik weer “volledig” werken (16 uur per week, verspreid over 2 dagen). Ik werk nu nog 12 uur per week, zodat ik Dano zelf uit school kan halen. Maar omdat dat in januari stopt, zou hij dan naar een naschoolse opvang gaan.



Ik heb nu een betere oplossing gevonden, hij mag op maandag en dinsdag met een vriendje mee naar huis. De moeder van dat klasgenootje vangt via een officiele kinderopvangstichting kindjes op. Maar omdat het in mijn geval maar om anderhalf uur per dag gaat is het niet de moeite om het via de officiele wegen te doen, dat wordt te duur omdat het te weinig uren zijn.



We doen het dus op vriendschappelijke basis, maar omdat het toch om elke maandag en de dinsdag gaat, wil ik haar daar wel gewoon voor betalen. Ik kan die uren niet aftrekken van de belasting, maar dat kan me niet zoveel schelen, ik vind het veel leuker voor Dano dat hij gewoon lekker met zijn vriendje mee kan, in plaats van naar de naschoolse opvang te gaan.



Maar wat zou nou een redelijk bedrag zijn om te betalen? Ik dacht zelf aan iets van 50 euro per maand, of is dat te veel? Of juist te weinig? Wie wil er even met me meedenken?



Alvast bedankt!

1,5 uur keer 2 is 3 keer 5 (gemiddeld 5 weken in de maand) is 15 uur?



Persoonlijk vind ik 50 euro wel redelijk. Is dus iets meer als 3 euro per uur…

Vind het ook netjes hoor, die 50 euro.

Gemiddeld liggen die tarieven toch zo rond de 3-5 euro per kind…??

Ach, anders stop je er gewoon af en toe een lekkere doos merci bij…

Ik werk op een BSO en bij ons is het bruto tarief bij één kind, 6 euro per uur.

Ouders krijgen hiervan dan vaak nog een gedeelte van de belasting terug, dus ze betalen netto vaak minder.

Daarbij is gastouderopvang in de regel goedkoper dan BSO.



Ik denk dus ook 50 euro per maand zeer redelijk is…

50 euro vind ik ook zeker netjes!

Ik ben gastouder en ouders betalen mij 3,90 per uur. Ik ga ervan uit dat je wel al hebt nagedacht over hoe ga je het gaat doen als die moeder ziek is? Of als het vriendje ziek is en dus niet naar school gaat? :mrgreen: :mrgreen: (das ook meedenken! :angel: )

@~Marion~ wrote:

Ik ben gastouder en ouders betalen mij 3,90 per uur. Ik ga ervan uit dat je wel al hebt nagedacht over hoe ga je het gaat doen als die moeder ziek is? Of als het vriendje ziek is en dus niet naar school gaat? :mrgreen: :mrgreen: (das ook meedenken! :angel: )




Voor de noodgevallen is mijn vriend dichtbij… die werkt vlakbij, en kan in noodgevallen makkelijk vrij krijgen.



En die moeder werkt ook als gastouder via een officiele kinderopvangstichting en vangt op de dagen dat Dano met haar meegaat meer kinderen op bij haar thuis. Een paar van die kinderen zitten bij Dano op school, dus als dat vriendje ziek is, gaat ze gewoon naar school om die kinderen op te halen, en Dano dus ook :thumbup:

ok dan! hahaha!

Volgens de standaard tarieven is het uurtarief voor gastouderopvang bij naschoolseopvang 6.20 per uur…

Toevallig zijn wij vandaag erg bezig geweest met die dingen ivm met oppassubsidie voor opa en oma…

Hopenlijk kun je samen met je man en die vrouw tot een leuk bedragje komen…

Groetjes Tina