Hoeveel snoepen jullie?

Ik was wat op internet aan het neuzen maar ben toch benieuwd hoe het hier onder de zwangeren gaat qua snoepen.

Soms lees je dat iemand als ze zwanger is alles eet wat los en vast zit :stuck_out_tongue: en sommigen kijken weer meer uit.

Ikzelf eet dagelijks wel wat lekkers maar soms voel ik me schuldig bij het minste geringste snoepje, koekje of handje chips :oops: Ik probeer wel met mate te snoepen en eet ook elke dag brood, fruit en ook vaak wel groente of rauwkost. Heb net bijvoorbeeld wat M&M’s gegeten en voel me nu alweer schuldig pfff… :oops:

Mijn vraag aan jullie… hoeveel snoep/chips eten jullie zo ongeveer per dag?? en wat eet je dan vaak?

En heeft iemand nog hele lekkere tips wat je als gezond alternatief kan nemen als je trek hebt?

Bij mijn oudste had ik een chocolade verslaving, als het niet in huis was, liet ik het mijn partner halen :oops:

Bij de jongste moest ik niets weten van Chocolade en snoep, maar at alleen maar fruit, groente’s enzo.

bij mn dochter at ik amper… Dus ook koekjes of snoep… Nu eet ik juist graag wat maar chocola is… Maar, ik moet ook oppassen want de kilo’s van me vorige zwangerschap is niet af en ga met deze zwangerschap ongetwijfeld ook aankomen dus probeer zo min mogelijk te snoepen.

in het begin at ik amper vanwege de misselijkheid.

Nu snoep ik echt schandalig :oops: Ik vreet ( want eten is het niet ) gerust 3 marsen of snickers weg op een dag. of koekjes .

ooh en big tasty’s !!! :dance:

Best erg van iemand die wakker dier steunt :oops:

Maar ik heb mezelf al een week of 2 een big tasty verbod gegeven en ik moet zeggen dat het me best goed afgaat haha

Niet schuldig voelen, zolang je niet iedere dag een grote zak M&M’s naar binnen gooit, is er niks aan de hand.

Ik heb veeeeeel gesnoept tijdens mijn verlof en ook tijdens de bv periode. Vooral dat laatste was erg makkelijk want de kilo’s vlogen eraf. Helaas vlogen ze er ook zo weer aan toen ik stopte met bv want toen vergat ik mijn eetpatroon aan te passen.

Collega van mijn moeder at heel vaak 2!!! grote Mona puddingen achter elkaar :shock:

En nu zit ik flink aan de zoute chips :shifty:

Kortom beetje genieten mag hoor! Gewoon niet te gek maken met hele pakken koekjes, zakken chips of grote zakken M&M’s :wink:

Ik snoep juist niet, omdat ik op mijn suiker moet letten. Dus het is maar net hoe je erin staat, want ik heb heus wel zin in wat lekkers.

maar af en toe wat lekkers kan geen kwaad. Zolang je er maar geen gewoonte van maakt. Geniet een beetje! :slight_smile:

Veel! Dropjes, chocola, snoepjes, koekjes…ik eet gewoon álles waar ik zin in heb. Ook gerust een zak m&m’s op een dag. En wekelijks wel een zak chips. Maar ik snoepte altijd al wel veel. Voel me er ook totaal niet schuldig om. Als ik dan toch dik moet worden kan ik er maar beter van genieten :wink:

Bovendien heb ik geen overgewicht normaal en ben ik nu met 33 weken bijna 7 kilo aangekomen.

ik heb gewoon de regel dat ik mag snoepen wat ik wil, zolang zorg dat ik meer dan genoeg groente en fruit op een dag eet (en brood en melk etc.)

maar ik zou zeggen zolang je met mate snoept, en daarbij gewoon gezond eet is er niets aan de hand :slight_smile:

Hihi oke ben dus niet de enige met lekkere trek :stuck_out_tongue: :lol:

Ben ik blij om! :mrgreen:

ik at bij mijn tweede gewoon echt een kilo appels per dag :shock: en vanaf dat ze geboren is, heb ik bijna geen appel meer aangeraakt :mrgreen:

bij de eerste kan ik me alleen nog een melkchocoladeverslaving herinneren, maar die was echt de laatste weken pas (gelukkig).

Euhm ik heb tijdens zo ongeveer het middelste deel van de afgelopen zwangerschap een snoepverslaving gehad. Zo at ik bv 3 mini Twixen, dan in de avond nog wat chips, chocolade (allerlei soorten vooral uit Duitsland :drool: ), dan nog her en der wat van dat schepsnoep of haribosnoep. Nope ik heb me niet echt ingehouden. Er kwamen ook aardig wat kilo’s bij (laatste weken ook niet meer op de weegschaal gestaan :angel: ) maar mijn redenatie was en is ook wel; ik moet nu een heeeeel lange tijd alles lopend doen dus ik weet ook dat het er weer afgaat. hoop ik iig :shifty:

hoi!

Ik eet overdag geen suiker (ook geen zoet op brood) want ik heb het idee dat ik daar moe van word.

's avond eet ik eerst 2 fruitjes en een bakje yoghurt met zemelen.

Daarna, als ik nog zin heb, een stuk chocolade of een bakje chips, of een muffin, of een bakje ijs.

Bij mijn oudste had ik een ware drop verslaving leek het wel :oops:

Bij mijn nu nog jongste geen idee meer . Geloof iets van crackers met kaas.

En bij deze heb ik in het begin me gek gegeten aan de crackers met kaas en komkommer. En appels.

Ooow oke, dus iedereen snoept wel wat in de zw.schap :smiley:

En kimmiej: crackers met kaas is indd ook lekker…én gezond :mrgreen:

Ik heb vanaf 24 weken niet meer gesnoept omdat ik zwangerschapsuiker had. Maar daarvoor al niet omdat ik niet zoveel kilo’s wou aankomen.

probeer wel een beetje op te letten maar ben altijd een snoeperd.

eerste zwangerschap 7/8 kilo aangekomen,

nu met 27weken 6 kilo haha

als je maar ook gezonde dingen binnen krijgt.