hoeveel slapen

hoi,

Seline heeft sinds 3 dagen ineens dat ze maar 1 x per dag wil slapen. Smorgens leg ik haar op bed, slaapt ze gelijk maar dan slaapt ze die dag niet weer. Ze ligt dan gerust een uur wakker maar slapen ho maar.

?Hoe slapen jullie kindjes nu?

Groetjes,

Ingrid

Hoelaat word ze s’morgens wakker?

Mijn dochter word rond 10 uur wakker en slaapt dan s’middags nog een keer. Nu is ze wel wat ouder, maar toen zij net zo oud was als jou dochter sliep ze ook 1 keer op een dag zo’n 2 uur.

hey ingrid;

mijn meissie ging rond de 12/13 maanden over na 1 slaapje in de middag! Heerlijk :inlove: …ik rekte wel steeds met wat tijd…eerst was het 11 uur…en later werd het 12 uur…iets praktischer vond ik…konden we mooi eerst broodje eten en dan kon zij op bed en ik had ff 2 uur voor mezelf :slight_smile:

Op een gegeven moment gaan ze over van 2 naar 1 slaapjes… weet niet eens meer uit mijn hoofd wanneer sinds wanneer ons ventje nog maar 1x pd slaapt… :shifty:

Ik dacht zo rond de 14/15 maanden…

Hij heeft toen ook een tijdje gehad, dat ie 's morgens wel sliep maar 's middags wakker in zijn bedje lag (zonder te huilen overigens!).

Na een tijdje ben ik het ochtendslaapje gaan verschuiven naar de middag.

Meneer ligt nu ook al vanaf een uur of 2 in bed, maar het is pas sinds een minuut of 10 stil. Hij kan echt gewoon een uur lekker in zijn bed liggen ‘kletsen’ en lachen voor hij in slaap valt.

Nouja, heeft mama nog even wat tijd voor haarzelf :mrgreen: en hij heeft iig meer rust dan dat ie beneden aan het spelen is.

En vooralsnog valt hij uiteindelijk steeds in slaap, dus zal hij het wel nodig hebben!

Mijn meisje is anderhalf en slaapt al een tijdje nog maar 1 keer. Ik denk zo rond de 13/ 14 maanden. 's Morgens ging ze dan nog wel slapen, maar 's middags niet meer, dus toen zijn we gaan schuiven naar het begin van de middag. Soms slaapt ze een uur, andere dagen 1,5 of zelfs 2 uur.

Tot voo kort was het 1 slaapje, ikw eet niet precies wanneer hij ging switchen van 2 naar 1, maar volgens mij rond die leeftijd.

Nu slaapt hij overdag amper… :wall:

Mijn dochter besloot vlak na haar verjaardag dat ze één slaapje per dag wel genoeg vond. Ze slaapt nu dus een keer en meestal maar anderhalf uur ook. Beetje weinig naar mijn zin eigenlijk :angel: maar ja, valt niet te dwingen he.

lynn slaapt al een hele poos 1x per dag (maar een goede/lange slaper is ze

overdag nooit geweest

heeft ook een periode gehad dat ze aan 45min/1 uur genoeg had

nu is het de laatste tijd weer 1,5/2 uurtjes op een dag

Onze bink sliep met 11 maanden nog maar 1 keer perdag.

Meestal wordt hij rond 8 uur wakker of iets later en gaat dan om 12.30 weer naar bed.

Dan slaapt hij ongeveer 1 1,5 uur of langer.

Tja ze is dus vroeg wakker smorgens. Alhoewel ze nu (misschien moet ik dat niet hardop uitspreken…) :mrgreen: als ze zo vroeg wakker is nog wel weer verder slaapt tot een uur of 7. )ze begint om half 5 al onrustig te worden. Maar dat heeft ze ontwikkeld in haar eerst jaar toen ze zoveel oorpijn had en veel ziek was.

Maar 2 x per dag wil dus niet meer…

Nou we modderen nog wel even voort…

hier is lynn de laatste dagen ook rond 6uur wakker maar

krijgt dan een fles melk en slaapt daarna weer verder tot 8u

zou dat voor seline ook niet gaan???

Nee wakker is wakker , maar ben (na het afgelopen jaar) allang blij dat ze als ze zo vroeg wakker is, uiteindelijk nog wel weer slaapt tot ca 7 uur.

We zien het wel even aan, nieuwe ritme vinden heeft nu eenmaal tijd nodig.

Ze is verder super vrolijk, daar gaat het toch ook om!

daar gaat het idd om als ze maar lekker vrolijk is

en misschien met elke keer het ochtendslaapje een beetje rekken

dat ze dan vanzelf in het ritme van 1x slapen komt!

Fenna is pas sinds een week over op 1 slaapje. Maar dat is ook een lui ding en alle kindjes van haar leeftijd slapen al veel langer maar 1x.

Steven ging met 14 maanden naar 1 slaapje. Is meestal wel rond 7uur wakker (tegenwoordig 6uur trouwens :roll: ) was dan vaak om 11uur moe, maar kreeg ik dan 's middags niet meer in bed, met las gevolg een doodmoe kereltje met het avond eten. Heb dit loangzaam verschoven naar 12uur/12.30uur, dus eerst een boterhammetje en dat gaat prima nu.

Alleen is ie nu met komst van een broertje 's nachts slechter gaan slapen. Maar dat zal wel weer goed komen, als kleine broer ook door slaapt.

Ze is nu de nachten wel erg onrustig, ook ERG moe aan het eind van de dag. Dus ik denk dat i haar toch zo maar een uurtje er in doe en dan later op de middag nog maar eens proberen.

Meike heeft al heel lang 1 slaapje per dag… Maar ja zij gaat na de 1e voeding ook weer heerlijk naar bed, hebben altijd al gedaan, zij komt er rond 10uur uit en gaat er voor 13uur weer in, dan tussen 15 en 16 uur weer wakker en om 19.00 weer in bed… Vind zelf dat ze nog wel veel slaapt…

wat een gerommel met dat slapen.

Ze wordt vanaf 430 onrustig met gelujk slaapt ze dan telkens weer een uurtje door tot ca 6.30

Gisteren heb ik haar twee keer gewoon laten slapen zonder haar wakker te maken. Met het resultaat dat ze vanmorgen om 5 uur klaarwakker was.

Dus ze moet minder slaap overdag, maar omdat ze zo vroeg wakker is moet ik op een of andere manier een weg vinden om haar in een bij haar passend ritme te krijgen.

Iemand tips?

hoelang slaapt ze smiddags als ze 2x slaapt?

zo wisselend, nu denk ik gemiddeld 2 x 1,5 uur. als de ochtend korter is dan slaapt ze de middag langer. Gisteren heeft ze 2 x 2,5 uur geslapen en ja dat was dus te veel.

Ik wil morgen eens proberen om haar om 11 uur op bed te leggen. En dan dit een week proberen vol te houden om te kijken of ze daar aan kan wennen.

Vandaag heb ik haar 2 x 1.5 laten slapen, dus wakker gemaakt. VAnavond om 19.00 uur er in…

Kijken of de nieuwe aanpak werkt voor haar…