Hoeveel slapen jullie kindjes nog overdag?

Ik vraag me af of mijn zoontje niet teveel slaapt :think:

Een paar maanden terug dacht ik even dat we naar 1 slaapje overdag konden, maar dat was echt te vroeg dus maar snel weer naar het ‘oude’ ritme.

Hij slaapt nu van:

10.00 tot 12.00-12.30u

15.00 tot 16.00-17.00u.

s’avonds is ie toch weer vroeg moe en ligt hij om 18.30-19.00 in bed tot 07.00-07.30u

Wat vinden jullie en wat deed jullie kindje op deze leeftijd? Mijn moeder begon al of ie geen bloedarmoede heeft ofzo, maar tussendoor maakt ie gewoon een fitte indruk. Het is een beetje ‘aan’ of ‘uit’ zeg maar :wink:

Hier precies hetzelfde verhaal. Rond de eerste verjaardag leek het erop dat ze nog maar 1 keer wilden slapen. Maar al gauw bleek dat toch niet helemaal te werken. Toen hebben ze nog een maand of 2 (iets langer denk ik) ongeveer dezelfde slaaptijden gehad die jij nu aangeeft, met als enige verschil dat ze 's avonds een uurtje later in bed lagen.

Nu gaan ze sinds begin van dit jaar wél nog maar een keer naar bed, en dan 's avonds idd om 19.00.

Dus lijkt me niets verontrustends hoor, ik denk dat veel kindjes van net 1 nog twee keer overdag naar bed gaan.

Ivan slaapt maar 1x per dag Maar die wordt ook pas rond 9 uur wakker.

hij slaapt van half 1 tot een uur 3 soms langer soms korter.

Mijn dochtertje heeft precies hetzelfde ritme gehad als jou kindje nou heeft.

ze heeft dit ritme echt heel erg lang gehad.

Nu slaapt ze nog steeds erg veel:

van 20:00 tot 9:30

En van 13:30 tot 17:00 uur

Hij slaapt dus in totaal een 3 Ã 4 uurtjes, da’s prima hoor! :thumbup:

Mijn dochter deed toen ze zo oud was ook 2 slaapjes en dat terwijl ze rond haar 1e verjaardag maar 1 keer sliep . Ze was toen net begonnen met lopen en dat was heel vermoeiend voor haar. Na een tijdje was ze er aan gewend en ging ze weer over op 1 slaapje dag.

Hier is het vele slapen nu wel over.

's nachts van 18.30 - 07.00 (en heel af en toe als ik hem laat kletsen in bed slaapt hij nog een uurtje door :smiley: )

Overdag ongeveer van 1 tot 3, niet elke dag exact die tijd maar wel ongeveer 2 uurtjes, soms korter.

Lekker van genieten hoor, zoveel slapen :slight_smile: Ik scheen als 1 jarige ook nog minimaal 2, het liefst 3 keer per dag te slapen, en het liefst slaap ik nu nog zoveel mogelijk :wink:

Gaat goed hoor! De mijne hebben ook erg lang op 2 slaapjes gezeten en zijn nu pas net over naar 1 slaapje. Het aantal uren dat hij maakt is gewoon prima!

jade word rond ( voor) 7uur wakker…gaat om 12.30/13.00u er weer in… tegen 14.30/15.00u is ze er weer uit en dan gaat ze tussen 19.00u en 19.30u er weer in…

niet zo’n grote slaper dus :mrgreen:

Ella word rond 7.30 wakker en slaapt dan meestal van 12.00 tot 15.30 en gaat 's avond rond half acht slapen. op het kdv slaapt ze hoogtens een uurtje.

Mijn dochter slaapt 1x per dag 3 kwartier tot een uurtje. Van 13.00-13.45/14.00 ongeveer. Is s ochtend om rond ed klok van 09.00 wakker en gata tussen 18.30-19.00 de navht in

Nu is ze afgelopen week een week lang goed ziek geweest en slaapt ze 2x per dag úúúúúúren, ze slaapt nu nog steeds en lag er om 09.30 in :shock: Dat ken ik dus helemaal niet van haar, maar moet stieken zeggen dat het ook wel een keer erg lekker is :wink:

Melinda wordt rond 7/7.30 wakker

Gaat tegen 13 uur er weer in ze slaapt meestal tot een uur of 16.15/16.30

En s,avonds gaat ze tegen 19 uur weer naar bed

Damian slaapt smiddags een uur of 3

Hij is smorgens meestal rond 7u a 8u wakker

Tarah slaapt van 18.30 tot 07.00 en 's middags van 13.00 tot 16.30.

(en gaat dan gewoon om 18.30 slapen, slechts 2 uurtjes wakker :shock:)

Hier gaan ze om 18.30/19.00 naar boven en worden vaak rond 07.00 a 08.00 wakker voor de papfles (en 's nachts nog af en toe wakker worden :roll:)

De ene dag gaan ze dan na hun papfles weer slapen voor 1 a 2 uurtjes en slapen dan 's middags van 13.00 tot 14.30/15.00 uur.

De andere dag willen ze na hun papfles niet meer slapen en slapen dan eind van de ochtend en eind van de middag voor 1,5 uur OF ze komen de ochtend door en slapen alleen begin van de middag.

Dus de ene dag 1 slaapje, de andere dag 2 slaapjes…