hoeveel slapen bij 10 maanden

Noa is 10 maanden en slaapt inmiddels 's nachts goed. Overdag is het nooit echt een super slaapster geweest, maar de laatste twee weken slaapt ze overdag heel weinig. 's Morgens om 7 uur is ze wakker (soms eerder, soms later) dan krijgt ze een fles en gaat ze terug naar bed. Soms slaapt ze dan nog tot 8 uur, soms tot half 10. Dan slaapt ze 's morgens een half uur tot 3 kwartier (als ze al slaapt) en 's middags ook nog 3 kwartier. En dat is het. Is dat niet een beetje te weinig?

Als ik haar wakker hou tot na de boterham slaapt ze ook maar 45 minuten dus dat maakt geen verschil. Laten liggen als ze wakker wordt, is ook geen optie, want daarvan raakt ze compleet over de rooie.

Ik ben blij dat ze 's nachts goed slaapt hoor, maar ik denk echt dat ze overdag gewoon te weinig slaapt. AL moet ik zeggen dat ze wel vrolijk is hoor.

Hoi,

Veron slaapt na de eerste voeding (7.00u) tot een uur of 8.45.

Dan slaapt hij smiddags van 13.00u tot 15.30u ongeveer en savonds gaat hij rond 19.00u naar bed…



Heel soms slaapt hij smorgens tot 8.30u en dan slaapt hij niet meer tot 13.00u…



gr patricia

Ik lees mee :smiley:

Noelle is ook 10 maanden maar haar schema ziet er weer heel anders uit!



Ik lees ook mee!!! Mischien moet ik het ook anders aanpakken!



Nog even het schema!



7:00-7:30 1e fles

9:30-11:00 slapen

13:00-15:00 slapen



en vaak gaat ze dan rond 17:00 uur ook nog even slapen!

Om 19:30 gaat ze naar bed.



Bij ons is het 's middags ook wel wat anders omdat ik het fijn vind als de meiden tegelijk slapen, dan heb ik namelijk ook nog even wat tijd voor mezelf!, wij hebben namelijk ook nog een dochter van 2 1/2 die 's middags nog naar bed gaat!



Maar goed ik houd dit topic even in de gaten



Liefs Knabbel

Maar als Noa gewoon lekker vrolijk is enzo dan hoef je

toch niet te twijfelen aan haar slaapschema :wink:

Het ziet er wat weinig uit, maar er zijn dagen bij dat Anoek ook

weinig slaapt overdag. Slaapt gelukkig 's-nachts ook altijd goed :thumbup:

Hier slapen we overdag niet op vaste tijden en ik hou nooit zo

bij hoelang ze slaapt…dus ik kan je niet een exact schema geven.

Ik weet wel dat ik Anoek nooit meteen na d’r ontbijt (bord pap)

naar bed krijg. Pap is energie ontbijt en dat merk je :wink:

Ze gaat lekker spelen en meestal slaapt ze even aan het einde

van de ochtend. Dan 's-middags nog een slaapje

(ook nooit lang-hooguit 3 kwartier) en heel soms net

voor het eten (rond 17.00) en na haar laatste fles

(19.15) gaat ze meteen naar bed :wink:

Hailey slaapt 's ochtends na haar bordje pap van 7:00 nog verder tot 9:00.

Om 12:30 slaapt ze ook weer tot 15:00.

Daarna is ze om 18:00 eigenlijk wel klaar voor de dag en wil ze echt naar bed.

Vaak maken we haar rond 20:00 nog even wakker om haar nog wat te laten drinken omdat ik anders bang ben dat ze niet genoeg vocht binnen krijgt.

Zolang ze lekker vrolijk is zou ik me geen zorgen maken. Het ene kind slaapt nou eenmaal meer als het andere.



Sem word volgende week 9 maanden. Hij word 's morgens om 9.00 uur wakker. 's Middags slaapt hij van 12.30-13.00 tot 15.00-15.30. 's Avonds gaat hij weer naar bed om 19.00-19.30.

mijn zoontje is ook 10 maanden en heeft dezelfde hazeslaapjes als jou kleine.

s"avonds slaapt ie van 19.00 tot s’morgens 7 uur…tegen 11 uur slaapt lars tot kwart voor 12 en van 15.00 tot 16 uur.

ik dacht ook altijd van ooh dat kan toch niet goed zijn maar de kinderarts heeft zo iets van het is gewoon ook wakker manneke.

lars heeft nooit echt geslapen en is 6 maanden een huilbaby geweest(koemelk allergie en reflux)huilde de eerste 3 maanden 18 uur pd

maar mijn manneke vermaakt zich prima en is gewoon vrolijk dus hij zal de slaap wel niet nodig hebben.

soms ben ik wel jaloers hoor als ik moeders hoor waar de kleine veel van slaapt haha maar ja dat heeft lars vanaf zijn geboorte al niet gedaan.

gr linda

Onze dochter Demi wordt 's ochtends vaak tussen 8 en 9 uur wakker (soms zelfs later) dan krijgt ze een 1e fles, en leg ik haar na 10 minuten er weer in.



dan slaapt ze weer 2 uren,



daarna gaat ze 's middags om 14.30 uur weer op bed, en slaapt ze ong. 1,5 uur.



's avonds ligt ze altijd om 19.00 uur. en slaapt ze (bijna) altijd door tot de volgende ochtend.



Ook niet echt een lange slaapster overdag, maar 's nachts wel, en ze is er niet minder vrolijk door.



Elk kindje is weer anders, en zolang ze er vrolijk onder zijn, maak er dan aub geen probleem van, want al die regeltjes en voorschriften gelden niet voor elk kindje.

:thumbup:

Fay wordt 's ochtends wakker om 7 uur.

Dan gaat ze om half 10 uur weer terug bed in tot half 12.

En 's middags gaat ze om 4 uur tot half 6.

Eten en dan om half 8 naar bed voor de nacht.

Als ik dit zo bekijkt slaapt Fay ook niet veel, maar ze is vrolijk zat over de hele dag gezien. :wink:

Lynn wordt 's ochtends rond 7:30 wakker.

Dan gaat ze om 10:30 weer naar bed, waar ze zowiezo 1,5 uur blijft liggen.

Dan gaat ze om 14:30 weer naar bed en blijft ze weer 1,5 uur liggen. Ze slaapt niet altijd de volle 1,5 uur, maar dan gaat ze spelen en kletsen in bed. Dat vind ik ook prima. Soms slaapt ze wat langer.



's avonds gaat ze om 19:00 weer naar bed en slaapt dan tot de volgende ochtend.



Lynn was overdag ook een slechte slaper. Ik heb toen een vaste regelmaat ingevoerd. En dat werkt top!! Als ik haar overdag in bed leg draait ze zich om en gaat slapen, zonder huiltje of wat dan ook. Ze weet waar ze aan toe is. :thumbup:

marit sliep altijd erg veel vond ik, nu met 10 maanden merk ik dat ze steeds minder gaat slapen als ik haar in bed doe en die slaapjes dus ook niet meer nodig heeft.



Echt slapen doet ze van 10.30-11.30 en van 14.00-15.00. Soms leg ik haar om 17uur nog ff in bed, dat vind ze dan ook niet erg, gewoon om even uit te rusten (spoken :wink: )anders red ze het niet tot 19.00.



Volgens mij slapen de meeste kindjes rond 1 jaar alleen nog 's middags een uurtje of 1.5.

Toen Isabel 10 maanden was ben ik overgestapt op 1 slaapje in de middag. In het begin en nu nog wel eens als ze erg moe is eten we dan vroeg (11.30 uur), zodat ze niet oververmoeid raakte. In het begin viel ze echt nog wel eens eerder in slaap, zo rond 11.00 uur…maar met 11 maanden kon ze het goed vol houden en het voordeel is toch wel geweest dat ik zo van die hazeslaapjes af was. En dus ook makkelijker dingen kon doen… Ook ging ze toch wel wat langer slapen…in het begin niet, dan bleef het 45 min. maar nu slaapt ze bijvoorbeeld minimaal 1 uur en heel soms maximaal 2 uur. Ze is overigens nooit een lange en makkelijke slaper geweest.



Groetjes Alex