Hoeveel slaapt jullie dreumes van ong 13 maanden?

De titel zegt het al.

Tes sis altijd een slechte slaper geweest overdag, mede dankzij haar reflux en erg veel ziekenhuisopnames in de eerste half jaar van haar leventje.

Met 10-11 maanden sliep ze nog maar 1x per dag ene uurtje, daarvoor (ook als pasgeborene) deed ze hazeslaapjes van hooguit een half uur waardoor ze aan een uur tot 1.5 slaap op en dag kwam. De nachten hebben nooit problemen opgeleverd.

Sinds ze wat mobieler is vreet dat natuurlij kmeer energie en slaapt ze weer 2x op een dga, maar nu slaat ze echt door in het slapen :shock:

Vb Gisteren ging ze om 19.00 naar bed, was vanmorgen om 09.15 wakker, sliep om 10.30 weer en slaapt dus nu op een dag rustig 2x 2 á 2.5 uur. Ze is dus globaal genomen per 24 uur zo’n 6-8 uur wakker en slaapt 16 tot 18 uu rper etmaal…

Wij hebben een beeldbabyfoon en voordat ik beneden ben om deze aan te kunnen zetten slaapt ze echt al, ze is dus echt binnen een paar minuten in dromenland.

Dit is dus echt het andere uiterte als dat we van haar gewend zijn :think:

Nu is het wel zo dat ze vanaf afgelopen vrijdag ook zo goed als niets eet, alleen ontbijten doet ze goed. Tussen de middag 1/4 boterham, savond 1/4 warm eten. toetje wil ze ineens niet meer. Ze drinkt 2 flesjes sap per dag, dus vocht wel genoeg.

Ze heft geen koorts, maar hoest wel, agemeen beeld dat ik van haar heb is dat ze niet lekker in haar vel zit, maar kan er nu niet de vinger precies op leggen.

Ik kijk het vandaag nog even aan mbt het eten anders bel ik morgen de ha om even te overleggen.

Tes was altijd een bunkeraar, weegt 11.5 kilo bij 78cm, dus wat ze nu eet op een dag lijkt mij ook vrij weinig om haar nergie te kunnen geven om wat te doen. Mss dat ze doorhet slechte eten ook meer vermoeid is :think:

Ik weet het niet en ik weet eigenlijk ook niet wat ik met mijn post wil bereiken, een stukje herkenning? Soortgelijke ervaringen?

Door haar slechte start en de angst die wij hebben gehad om haar t e verliezen, maakt toch dat ik wat sneller bezorgd om haar ben.

Esmée is altijd een slechte slaper geweest. Maar sinds ze loopt, slaapt ze ook opeens meer. Vooral overdag. Nog 1 keer 2-3 uur. Dat is veel voor haar. Ze eet helaas ook erg weinig. Ze is met 16 maanden echt nog niet zo zwaar als jouw dochter, maar wel veel langer. Ze redt het met 1,5 boterham, 1 banaan en 2 hapjes avondeten. meer eet ze niet.

Hoe lang duurt dit nu bij jouw dochter? soms kan het een fase zijn. Dan kunnen ze opeens veel meer en dat kost blijkbaar zoveel energie dat ze meer gaan slapen.

Ik weet wel dat het zoontje van een vriendin dat heeft gehad. Van weinig slapen, ging die opeens naar 16-18 uur slaap op een dag (ook vlak na zijn 1e verjaardag) en dat heeft 2 maanden geduurd. Een half jaar later wilde hij helemaal niet meer slapen overdag. Dus het kan wisselen.

Als je het niet vertrouwt, kun je altijd naar de huisarts.

Onze meid is nog ietsje jonger, maar vergelijkbaar van lengte en gewicht. En ook een bunkeraartje. En ook een irritant hoestje. En veel veel veel snot. Haar eten en drinken is wel ongeveer hetzelfde.

Zij slaapt van 18.30 tot 07.30 en van 13.00 tot 16.00. Dus ook 16 uur per dag (en vaak is dat om 16.00 wakker maken).

Dus de hoeveelheid slaap lijkt me niet ongewoon.

En met alles geldt: iets wat je niet lekker zit gewoon even overleggen met de ha! Liever een keer voor niks en gerustgesteld worden dat het overbezorgdheid was.

Denk dat ze zullen vragen of ze koorts heeft, suf lijkt (in de zin van lusteloos, moeilijk te bereiken), goed plast, goed poept.

Dus gewoon even overleggen met ha, dan ben je meteen gerust :thumbup:. En bezorgheid is juist goed!

Haar lekker laten slapen meis… Ze heeft het dan nodig… Hier ook periodes van meer slaap en dan weer minder!

Jasmijn slaapt ook nog veel hoor.

's nachts van 19:00 tot 8:00

van 10:30 tot 11:00 en van 15:00 tot 16:00

Ik denk dat ze het ook gewoon nodig is, maar als je het niet vertrouwd de HA even bellen hoor.

Als je het niet vertrouwd gewoon even bellen idd.

Mijn kleine meid sliep eerder ook heel weinig en nu heeft ze er dagen bij zitten dat ze om half elf :shock: , pas wakker word. En dan gaat ze rustig smiddags nog een keer op bed.

Andere dagen is het gewoon zeven uur half acht. Nou hebben we geluk dat het vaak op zondag is en wij dus ook heerlijk kunnen uitslapen :inlove:

Yara slaapt geloof ik heel erg veel als ik dat zo lees.

s Middags van 1200 - 1500 en soms nog langer.

s Avonds gaat ze om 1900 erin en slaapt ze tot 0730 / 0800. Als ze vroeg wakker is, geven we haar een flesje en slaapt ze verder tot soms 0830.

Ze heeft een periode gehad, nog niet zo lang geleden dat ze veel meer sliep. We hebben toen alle afspraken afgezegd. NIet naar zwemmen geweest en haar heerlijk laten slapen. Ze ging toen ook weer naar 2 keer per dag een slaapje

Ben wel benieuwd hoe het met je dochter gaat

groetjes

Judith

Slapen is nu iets minder (nog wel meer dan we van haar kennen, maar vind het ook niet zo erg, wel lekker eigenlijk :oops: ) en ze eet weer als een bouwvakker, al met al dus alles ok :wink: Dank voor jullie antwoorden :-*

Fijn om te horen :thumbup: