Hoeveel slaapt een bijna-dreumes?

Joas doet al vanaf dat hij heel klein is twee slaapjes op een dag, van 10 tot 12 en van 14 tot 16 uur. Sinds een week of twee a drie slaapt hij, als we geluk hebben, over de gehele dag 1 uur :o



Ik leg 'm op zn vaste tijden in bed, verder zit hij prima in zn ritme, maar slapen… ho maar. Vervelend is hij ook niet, hij huilt niet ofzo, hij gaat gewoon zitten kletsen en spelen.



Is dit normaal? Heeft een kind van zijn leeftijd niet gewoon écht die slaapjes overdag nog nodig? Is dit een fase? Moet ik hier iets mee?



:eh:

Julian heeft nooit veel geslapen.

Sinds kort leggen wij hem ook maar 1 keer per dag op bed en dan slaapt hij ruim een uur. Op de opvang hebben ze hem ook de hele ochtend opgelaten vandaag en 's middags heeft hij anderhalf uur geslapen. Ik heb hem net weer op bed gelegd omdat hij nu wel moe is (hij slaapt nog niet).

Ik denk dat dat ook wel een beetje bij de leeftijd van onze mannetjes hoort.

OoK Milan slaapt zo weinig dus als je het mij vraagt is er niks aan de hand…ze geven het zelf wel aan wanneer ze weer meer slaap nodig hebben :thumbup:

Het wisselt denk ik sterk per kind. Hieke sliep tot 16 maanden 2x per dag zeker anderhalf uur. Nu is ze bijna 23 maanden en slaapt 1x per dag tussen de 1 en 2 uur. Als hij het verder goed doet zou ik me geen zorgen maken.

Amy slaapt smorgens 1-2 uurtjes en smiddags ook 1-2 uurtjes.

En soms meer en soms minder, let goed op de signalen.

Als hij moe is laat hij zich echt wel horen!!!

soms is het wel goed om de rustmomenten erin te houden. Dus als hij niet vervelend is in bed, zou ik em nog gewoon op die momenten er lekker inleggen.



Hier sinds een paar dagen één slaapje van ongeveer twee uur,nadat ze eerder twee slaapjes had van beide een uur. dus eigenlijk dezelfde hoeveelheid slaap.

Maak je geen zorgen, het is gewoon een fase… Mijn dochter sliep toen ze 11 tot 12 maanden was maar 1 keer per dag een uurtje en soms sloeg ze ook wel eens haar slaapje over. Toen ze ging lopen, ging ze weer 2 keer per dag slapen, 1 kort slaapje van 3 kwartier en een lange van 1,5 uur. Nu zit ze weer op 1 slaapje van 1,5 uur.

Lotte ging met iets ouder dan een jaar langzaamaan over naar 1 slaapje. dat ging niet in 1 keer maar we bekeken gewoon per dag hoe het ging.



Misschien zou je Joas nu een uurtje later in zijn bed kunnen leggen, van 11 tot 12 (of 12:30) bijvoorbeeld en dan eind van de middag van 4 tot 5.



Het is volgens mij vrij normaal dat hij op deze leeftijd wat langer wakker kan blijven en dan is hij om 10 uur 'sochtends inderdaad nog niet moe :wink:



Gewoon weer even opnieuw een goed ritme vinden. Waarschijnlijk ga je over een maand of 2 3 weer opnieuw een ritme zoeken om naar 1 slaapje per dag te gaan. (Houdt je van de straat :wink: )

Dank voor de reacties dames!



Ik weet dat er kindjes zijn die niet zo gek veel slapen op een dag, maar juist omdat Joas dat altijd wel deed vond ik dit zo ‘vreemd’, ofzo. Ik denk idd dat ik hem gewoon 's morgens iets later op bed leg en dan kijken wat hij doet. Hij zal zelf wel aangeven waar hij behoefte aan heeft :thumbup:

@D. wrote:



Hij zal zelf wel aangeven waar hij behoefte aan heeft :thumbup:




Precies :slight_smile:

Dat is bij ons de graadmeter geweest. Nu ben ik er alweer helemaal aan gewend. Althans… bij Lotte… Bij Nikki is het namelijk weer een heeeel ander verhaal die heeft nul comma nul slaapritme… behalve 'savonds en 'snachts. Maar overdag doet ze maar wat, hahaha

Misschien kun je hem het beste gewoon 1x per dag te slapen leggen. Vanaf ongeveer een jaar kunnen kindjes genoeg gaan hebben aan 1 slaapje op een dag. Misschien gewoon maar 1x gaan proberen, na het broodje is vaak een goed moment… :slight_smile:

Toch zijn duidelijk alle kindjes anders. Want ná het broodje gaat hier niet werken, dan is ie te moe om dat broodje weg te werken. Dus meestal slaapt ie tijdens het broodje :wink: ( en eet ie dus om 14u ofzo). En op de dagen dat ik denk toe te kunnen met 1 slaapje blijkt dan soms ineens tegen 17u dat er echt nog een half uurtje bed tegenaan moet.



Hier dus iig geen dag hetzelfde. Ik kijk naar hem, kijk naar de dagplanning en op die manier komen we soms op 1 en soms op 2 slaapjes.