Hoeveel slaapjes op een dag met 13 maanden

He meiden,



Vraagje:



Sienna is nu bijna 13 maanden maar wil s’ochtends vaak niet meer slapen. Ik zie haar dan niet in haar oogjes wrijven en ze is gewoon heel vrolijk…

s 'middags probeer ik het dan vaak nog een keer en dan slaapt ze wel vaak 1,5 tot 2 uur.



Vanaf welke leeftijd hadden jullie kindjes genoeg aan 1 slaapje overdag?



s’nachts slaapt ze gewoon ruim 12 uur hoor, van 19:00 tot soms wel 08:00 uur.



Het lijkt me zo snel al om genoeg te hebben aan een slaapje. Een paar weken geleden sliep ze nog 2 keer per dag.



:-*

Nee hoor, is wel vaker voorkomend.



Aniek sliep tot en met 18 maand 2x per dag, maar zij liep ook erg laat.

Peter liep met 14 maand en was met 13 maand ook al van 2 slaapjes af.

Wel sliep hij dan langer in dat ene slaapje.

We lunchden dan al om 11 uur, dan kreeg hij zijn broodje en dan ging hij 11.30 naar bed en sliep dan zo tot 15.00 of 15.30 uur.



Dus opzich kan het wel, maar dan het slaapje iets verschuiven naar meer midden op de dag. Dat werkt vaak het beste.

Kan trouwens best zijn dat ze rond de tijd dat ze voluit gaan lopen ineens weer meer behoefte hebben aan slaap trouwens, hun lijf moet daar ook weer aan wennen.

Ellen, waarom niet?

Als ze verder vrolijk is zie ik er geen last of probleem van in… :think:



Broes sliep tot zijn 18 maanden 2x/dag en vanaf toen nog 1x 's middags voor een 3-tal uren (nu nog steeds en hij wordt in juni 3 jaar! :mrgreen: ).



Senne is nu 19 maanden en slaapt nog steeds 2x/dag terwijl ik het zelf wel handiger vind dat ze maar 1x per dag slapen in de middag… :wink:

Jarno was zo rond de 13 maanden toen hij nog maar 1 slaapje hoefde. Zoals jij Sienna beschrijft, lijkt het me niet dat ze erg moe is. Probeer het eens uit zou ik zeggen.

Hier al eerder met nr 1 en nr 2 slaapt ook al regelmatig maar een keer per dag.

Mijn kids sliepen beidde al vroeg maar 1x.

Vanaf een maand of 11 denk ik sowieso al.

En dan vaak van half 11 tot (12u)half 1 en dan 's avonds weer rond (19u)half 8. :thumbup:

Jim slaapt al vanaf een maand of 10 maar 1x per dag is eigenlijk zo begonnen toen we op vakantie waren en ook zo gebleven daarna. Hij zit op het kdv en de meeste kindjes in zijn groep (1 tot 2 jaar) slapen 1x per dag. De hele jonge kindjes 2x per dag, daar heeft hij wel tot een maand of 14 2x per dag geslapen overigens, maar daar is het natuurlijk drukker dan thuis.

Thanks meiden :-*



Ja ze heeft er genoeg aan :thumbup: En inderdaad bietje zolang ze vrolijk is geen probleem :thumbup:

Mijn dochter slaapt ook nog maar 1x per dag, sinds ze een maand of 11 was.

Nu is ze 21 maanden en slaapt ze al bijna helemaal niet meer overdag :roll:.

Maar ach, als ze verder vrolijk is en inderdaad wel goede lange nachten maakt (is hier gelukkig wel zo), is het prima toch?

alex zit er een beetje tussen in. De ene dag 1 keer 2 uur en de andere dag 2 keer 1 uur. hangt er wat vanaf hoe laat hij wakker is.

Ik bekijk gewoon per dag hoe het gaat en als ie moe is gaat ie op bed…

Anoek sliep met 13 maanden nog zeker 2 keer per dag.

NU nog maar 1x maar wel meestal ruim 2 of 2,5 uur (soms zelfs 3)

Het is een enorm beweeglijk en druk meissie dus heeft dr

slaap hard nodig.



Gaat 's-avonds om 19.30 naar bed en komt er meestal ook rond 07.30

uit. Dus die krijgt genoeg slaap. Ze is dan ook altijd lekker fit en

nooit chagrijnig o.i.d.

mijn dochter is bijna8 maanden wordt s’morgens rond 09.00 uur wakker en gaat rond 13.00 uur terug naar bed en slaapt dan ongeveer 2 uurtjes en gaat rond 19.30 naar bed.

Dus maar 1 dutje op een dag heeft niet meer nodig want het is een heel vrolijk kind wat de hele dag speelt

groetenrobin

Finn slaapt de ene dag nog maar 1 keer en de volgende dag vaak 2 keer. Hij redt het net niet met iedere dag maar 1 slaapje…Is hier dus vaak een beetje schipperen!

jens is in juli 1 geworden en in augustus gingen we op vakantie.

toen kwam het vaak zo uit dat het slaapje 'smorgens er bij in schoot en daar kon hij prima over dus rond de 13 maanden is Jens van 2 slaapjes naar 1 slaapje gegaan…

Hier heb ik gemerkt dat het humeur van Quentin het best blijft met 2 slaapjes (hij is nu ruim 15 maanden). 's Ochtend meldt hij zich meestal rond 6.30-7.00 u. Hij krijgt dat z’n papfles en mag op vrije dagen dan even bij ons in bed spelen. Tegen een uur of 8 gaat hij weer terug naar zijn eigen bedje en dan slaapt hij rustig tot 10.30-11.00 u. 's Middags gaat hij meestal rond 13.30-14.00 uur weer naar bed en als ik dan nog weg wil moet ik hem meestal rond een uur of 15.30-16.00 uur echt wakker maken. 's Avonds gaat hij rond 19.00 u naar bed. Al met al een lekkere slaapkop dus.



Een keertje overslaan is geen probleem, maar dan merk je wel dat na verloop van tijd zijn humeur minder wordt en z’n lontje korter…



Groetjes,



Iris

Hoi!



We zitten hier ook echt in de overgangsfase: Olivier slaapt de ene dag 1 keer de andere dag 2 keer. Ik merk dat hij nu eigenlijk nog vaker behoefte heeft aan 2 keer slapen per dag.

Maar ik hoor wel dat deze overgang echt geleidelijk aan gaat, er kan wel even overheen gaan. Wij kijken gewoon per dag!!



Groetjes, Marie-Jeanne

Amy was ook iets van 11 maanden toen ze over ging naar 1 slaapje. Ze vaart er goed bij en nog steeds slaapt ze 1x per dag (soms wel eens 3 uur!)



Je kindje geeft het zelf wel aan.

Yara deed 1 slaapje toen ze 6 maand was



Thije slaat alles,want die heeft nooit geslapen overdag buiten zijn uurtje van 12.00 tot 13.00

Herstel,Thije sliep de eerste drie weken wel meer overdag,maar daarna was het gebeurd :?

Ik leg Mea direct na middageten in bed en dan slaapt ze ongeveer van 11.30u tot 14u.

Als ik haar in de voormiddag leg dan slaapt ze heel soms nog maar voor de rest van de dag niet meer.