Hoeveel slaap..

Ik ben even benieuwd hoeveel uur jullie kindjes slapen.

Verôn heeft altyd weinig geslapen maar heb het idee dat het steeds erger word,

Hij ligt er rond half 8 in en nu is het bv 9 uur en kletst hij nog :eh: huilt niet of roept niet maar kletst hele tijd. Smorgens is hij meestal ron 6 uur weer wakker. Nu heb ik zon sleepkid lampje die staat om 7 dus ligt hij vaak nog een uurtje te keuvelen.

Dus in totaal slaapt hij meestal maar een 9 uurtjes is toch wel erg weinig of niet?



Ben benieuwd hoe jullie kids het doen :slight_smile:

mika ligt er om ongeveer 19.00/19.30 in en wordt smorgens tussen07.00 en 07.30 wakker

hij slaapt ook nog tussen de middag van 13.00 tot 15.00

Zoo das nog veel idd… kijk voor mij maakt het niet zoveel uit. Maar ben gewoon bang dat hij zelf er last van gaat krijgen.

Hij is best druk overdag en met weinig slaap is dat dan niet altyd even gezellig laat maar zeggen :mrgreen:

Lars gaat hier ook altijd tussen 19.30-20.00 uur naar bed. De ene keer kletst hij tot 21.00 uur en de andere keer maar een kwartiertje.



's Morgens om 07.00 uur is hij meestal wakker, maar blijft hij lekker liggen in bed tot 08.00 uur (kletst hij alles aan elkaar).



's Middags slaapt hij nog 1,5 tot 2 uur.

Smiddags is hier echt niet meer maar hij is ook 3 dus dat scheeld een jaar. Ik hoop dat het een fase is want merk echt dta hij over vermoeid raakt zo zielig gewoon :?

ik heb echte slaapkoppen, slapen nog steeds zo’n 12u per nacht en tot ze 3,5/4 waren 's middags ook nog, eerst wel 3 of 4 uur, op t laatst een uurtje. Ik vind het dus al snel heel weinig :wink:



Als hij oververmoeid raakt lijkt het me iig duidelijk dat de slaap die hij krijgt niet voldoende is en dat is wat telt toch? Niet ieder kind heeft behoefte aan hetzelfde aantal uren slaap, maar zodra een kind eronder gaat lijden is het tijd om er wat aan te doen :slight_smile:



Ik herken wel wat van een van mijn kinderen, hij kan niet goed in slaap komen soms omdat hij geen rust in zn koppie heeft, ligt dan ook nog een hele tijd te hummen, kwebbelen of boekjes te kijken als ik hem zn gang zou laten gaan. Als het zo s een keertje voorkomt vind ik dat ook prima, maar elke dag kan gewoon niet, dat is te vermoeiend. Ik spreek dan af dat als het tijd is om te gaan slapen hij nog een kwartiertje mag doen wat ie wil in bed (rustig dan) en dan kom ik naar boven, zeg hem weltrusten en moet hij echt gaan slapen. Hij moet dan ook echt stil zijn. Ik bleef soms ook weleens een verdieping lager zodat ik echt bij ieder geluidje kon roepen van nee, nu stil zijn. Met een kwartiertje sliep hij dan toch.

Verder helpt een rustige kamer zonder afleiding, hier ook een klamboe om het bed heen om de indrukken wat te beperken.

Levi slaapt van ongeveer 20.00-06.00/07.00 uur.

In de middag dus ook niet meer, en hopelijk slaapt hij dadelijk in de ochtend weer een uurtje langer hihi.

Mijn dochtertje slaapt van 20:30 tot 9:00. En slaapt dan in de middag weer van 14:00/14:30 tot 16:30…

Lars is bijna 2 en slaapt ook weinig. Heeft hij altijd al gedaan. 's Avonds om 20.00 uur in bed, keuvelt tot 21.00 uur. 's Ochtends om 7.00 uur wakker. Hij slaapt tdm nog wel 1,5 uur. Totaal 11,5 uur voor een kereltje van 2 is ook niet zo veel. Maar ja… ik denk dat hij ook niet meer nodig heeft dan!