Mijn dochter is in maart 6 jaar geworden,
en ze gaat altijd tussen 19:00 en 19:30 in bad en tussen 19:30 en 20:00 wil ik dat ze gaat slapen.Ze gaat altijd zonder morren naar bed.
Maar de laatste tijd wil ze nog eventjes met haar knuffelbeesten in bed spelen.
Dat mag van mij, mar als ik niet oplet speelt ze om 21:00 nog.
S’morgens staat ze wel gewoon om 7:00 op zonder problemen.
Nou is mijn vraag hoeveeluren slaap heeft een kind van 6 ongeveer nodig? en zijn die 10 uur slaap genoeg?
Ik wil haar eigenlijk nog niet later naar bed doen doordeweeks (in het weekend mag ze wel wat later), omdat ik zelf afgetakeld ben s’avonds door mijn zwangerschap.
Groetjes Wendy
voor elk kind is het anders
jan gaat ook tussen half 8 en 8 uur op bed
maar slapen doet hij dat nog niet
helemaal niet nu het nog zo licht is
is ze overdag wel gewoon vrolijk en heeft ze energie genoeg ?
dan is het wel okee lijkt mij
Mijn oudste van 6 idem! Hij slaapt bij zijn broer van 4 op een kamer, die al om acht uur in slaap valt, maar meneer van 6 hoor ik nog regelmatig uit zijn bed komen, uit het raam kijken (houten luxaflex hoor je goed), of gewoon met zijn voeten tegen de muur liggend in bed zelfverzonnen verhaaltjes te vertellen. Gelukkig slaapt zijn broertje door, maar als ie te luidruchtig wordt of ik te vaak zijn deur hoor, ga ik er wel heen. Anders laat ik hem, hij heeft gewoon minder slaap nodig dan bijvoorbeeld zijn broer. Altijd al zo geweest. Als baby zijnde brabbelde ie ook tot tien uur 's avonds door terwijl ie al om half 8 in bed was gelegd. Vrees dat mijn dochter van 2 meer op hem dan mijn middelste gaat lijken qua slaapgewoonten.
Energie heeft ze zat.
Ik denk dat ik 20:00 bedtijd aanhoud en dat ze dan nog even in bed mag spelen of lezen tot 20.30.
Inderdaad heeft het miss ook wel met het licht te maken.
Bedankt voor de reacties
groetjes Wendy
Het zal per kind wel verschillen maar Lauren, mijn dochtertje van 6jr, slaapt rond 20.30 en staat op om ongeveer 07.15 uur, soms nog wel eerder. Ik zou het liefste willen dat auren om 20.00 uur sliep zoals een half jaar geleden maar dat wil niet meer lukken. Kan ook komen omdat het nu langer licht is hoor. In elk geval komt Lauren ook geen slaaptekort en lijkt ze gewoon uitgerust dus ik maak me geen zorgen.
Mar. :vlinder: