Even een vraag, mijn zoontje had de beginweken meerdere poepluiers per dag en nu sinds anderhalve week 1 in de zoveel dagen, de ontlasting is wel gewoon geel en vloeibaar.
Hij krijgt bv en fv, ben begonnen met alleen bv maar dat was niet genoeg dus hij krijgt nu gewoon 8 flessen, ik begin met bv geven, hij drinkt dan uit 1 borst tot hij genoeg heeft of totdat ik hem stop omdat hij alleen ligt te sabbelen, vervolgens krijgt hij dan een fles (100) ene keer drinkt hij die leeg (dat gebeurt meestal) en soms laat hij nog wat staan ervan.
Hij zou toch meer poepluiers moeten hebben? Ben gisteren begonnen met lactulose, vraag me af of dit goed is :think:
Hij is geboren in week 35 van de zwangerschap, ben dan gelijk beetje huiverig dat ik denk zouden zijn darmen wel goed ontwikkeld zijn maar dat zijn onzinnige gedachten natuurlijk.
Ik weet niet hoe het zit met bv…
Maar ik heb vaker gehoord, dat kindjes met bv maar 1 x in de week poepen.
Bij bv kindjes mag alles!
1x per week
8x per dag
Dik, dun (geen diarree natuurlijk)
Groen, geel, bruin, zwart, alles mag :mrgreen:
Ik heb ook een tijdje gecombineerd gegeven, maar Levy poepte nog net zoals daarvoor :lol:
hoihoi
mijn meisje is met 34 weken geboren en die heb ik de laatste twee dagen ook aan de lactulose gehad. Ik geef bv maar vondt het wel erg lang duren voordat ze ontlasting had. Een week terwijl het daarvoor elke dag was.
Ik heb de ha gebeld en een receptje voor lactulose gekregen maar na twee dagen nog geen resultaat terwijl ze er nu echt last van begon te krijgen. Haar op advies van de huisartsenpost water gegeven en mijn man naar emmen gestuurt om een pilletje op te halen wat ik haar moest geven en wat binnen een dag zou moeten werken.
Dit deden ze vooral omdat ze prematuur is anders hadden ze het nog een paar dagen aangekeken
Hij was net 5 min weg toen ze rood aanliep en het klonk alsof er wat ontplofte
Een hele dikke luier vol. Ze keek meteen opgelucht en had erge honger.
Nu maar kijken wanneer ze weer een volle luier heeft.
groetjes
marlies
Ja bij bv mag alles maar hij krijgt volop fv, hij drinkt voordat hij een fles krijgt wel bv bij mij maar grootste gedeelte wat hij binnenkrijgt is fv :think:
Probeer zoveel mogelijk bv erin te krijgen maar produceer helaas te weinig dus zijn het meer toetjes voor hem.
Morgen ook maar eens bellen dan, zielig mannetje
Hier was dat ook wel is zo hoor Sem poepte ook wel is 1 per week.
Al met de thermometer geprobeerd?
groetjes
Zo he he, gisteravond thermometer met vaseline heel voorzichtig, hij had gelijk daarna poepluier vol, vannacht weer poepluier en net weer beetje. Geel en dun :thumbup: :dance:
Wees voorzichtig met de therometer.
Hierdoor stimuleer je de darmen, maar als je dit te vaak doet, is het slecht voor de darmen omdat ze dan echt een prikkeling van buitenaf nodig hebben. Wat dus inhoudt dat je kindje bij tevaak thermometergebruik niet meer zelf kan poepen.
Dank je wel, was hier al voor gewaarschuwd en zal het alleen in uiterste nood doen!