Hoeveel ovulatietesten heb je nodig?

Nou kort maar krachtig toch :mrgreen:

Hoeveel ovulatietesten gebruik je per cyclus?

Ik heb een vrij regelmatige cyclus van 35 a 36 dagen. Vanaf wanneer begin je met testen en wanneer stop je met testen? Heb gelezen dat Matcare goedkoop is, maar dan nog moet ik weten hoeveel testen ik nodig heb.

Dus… HELP ME PLEASE!!! :mrgreen:

je kan net zo goed temperaturen en je slijm in de gaten houden: lekker gratis en werkt top! :-*

ok dat was geen antwoord :oops: :mrgreen:

ik had meestal aan 6 genoeg: maar dat was voor iui: dus als temp en slijm goed waren begon ik met testen…meestal op dag 2-3 werd ie steeds positiever en dan 2x daags tot ie eruit knalde…

Ik had er eigenlijk per cyclus maar 2-3 nodig. Ik hield mijn slijmpjes in de gaten en ik wist op een gegeven moment wanneer ongeveer mijn eisprong moest zijn.

Als je een cyclus hebt van 34 dagen dan betekent dat eigenlijk dat je rond dag 20 je eisprong moet hebben (mits je luteale fase 14 dagen is). Als ik jou was zou ik dan op dag 18 beginnen met testen, dan heb je er waarschijnlijk 4 nodig. Ik testte namelijk ook altijd nog de dag na de eerste positieve test.

Ik heb in het begin ook die van matcare gebruikt, maar mijn teststreep werd nooit donkerder dan de controlestreep. Daarom ben ik overgestapt op CB. Wel duurder, maar werkte voor mij beter.

Heb je enig idee wanneer je eisprong is in je cyclus?

Ik begin er mee wanneer ik vruchtbaar slijm zie en heb dan zo’n 5 testjes nodig, soms meer. Matcare vind ik zelf ook niet duidelijk genoeg, de teststreep werd inderdaad nooit even donker als de controlestreep, en dan ga je toch nog twijfelen, is hij nou wel/niet positief. Ook hier goede ervaringen met CB, helaas is dat een dure test.

Succes !

Volgens mij heb ik zo op de 21ste mijn eisprong. Iig afgelopen maand en aangezien ik voor de mk’s een heel redelijk constante cyclus had van 35 dagen, denk ik dus dat mijn luteale fase bijna altijd 14 dagen is. Dus de 21ste cyclusdag.

@Debbie & Lana wrote:

Volgens mij heb ik zo op de 21ste mijn eisprong. Iig afgelopen maand en aangezien ik voor de mk’s een heel redelijk constante cyclus had van 35 dagen, denk ik dus dat mijn luteale fase bijna altijd 14 dagen is. Dus de 21ste cyclusdag.

Dan zou ik inderdaad op dag 18 (voor de zekerheid wat eerder) beginnen met testen. En nu hopen we dat je ze maar 1 maandje nodig hebt !!

In de bijsluiter van de ovulatietesten staat een duidelijk schema wanneer je bij welke cyclus moet beginnen met testen. Ik heb er ongeveer 6 nodig, maar zou eventueel nog met minder toe kunnen, want ik weet dat ik een iets latere eisprong heb (maar wil geen risico lopen dat ik het mis :wink:).

Ik heb die van de apotheek in het verleden gebruikt, maar vond die ook niet zo duidelijk. Met Matcare heb ik alleen ervaring met de zwangerschapstesten, maar daar heb ik al veel negatieve verhalen over gehoord. CB is m.i. toch echt de beste.

ik bestel ze via sensitest punt nl of via zwangerschapstesten punt nu. Je hebt daar ook setjes van 10 ovu-testen met 3 zwangerschapstesten ofzo. Dat noemen ze ‘snel zwanger worden pakketten’. pfff.

Maar ze werken bij mij prima (de testjes zelf dan…het zwanger worden/blijven iets minder).

suc6!

Hier ook nog een vraagje over ovu-testen… :slight_smile:

Wij proberen nu sinds aug. 2007 zwanger te worden, omdat dat tot nu toe dus nog niet gelukt is en ik vermoed dat ik weleens een hele late eisprong zou kunnen hebben, ben ik deze cyclus begonnen met temperaturen, maar… geduld is niet bepaald mijn sterkste kant 8) en vraag mij nu af of ovu-testen (naast temperaturen) niet tòch nog wat zouden toevoegen…

We klussen trouwens - voor de zekerheid :wink: - al van ca dag 8 t.m. dag 20 braaf (zo goed als) om de dag…

Ik gebruik ook al een tijdje de ovulatietesten van Matcare, echt een aanrader hoor! En nu een actie, 3 halen 2 betalen met 15 testen voor 29 euro, niet duur hoor! En net zo goed als bijvoorbeeld die van Clearblue.

Ik ben begonnen met mijn cyclus van +/- 26 dagen op dag 8, maar nu weet ik dat de test tussen dag 10 en 14 positief is, en begin dan ook later met testen.

Mijn ervaring is dat mijn lichaam het aangeeft, krijg een bepaald zeurend gevoel in de buik en dan weet ik dat we er weer tegenaan kunnen. :mrgreen: Klopt ook precies met de test. Temperaturen is voor mij echt niet duidelijk genoeg meer, dat schommelt zo enorm!

Het aantal testen dat ik gebruik hangt van elke cyclus af, soms maar eentje, soms 5. Maar meestal heb ik meteen de piek te pakken. Gewoon goed op je gevoel afgaan en kijken wat voor tekenen je lichaam geeft.

Lieke, ik zou dus zeker eens proberen hoor, wie weet dat de combinatie temperaturen en ovulatietesten helpt! En niet geschoten is altijd mis! :wink:

:-* Deedee

@Iuno wrote:

Hier ook nog een vraagje over ovu-testen… :slight_smile:

Wij proberen nu sinds aug. 2007 zwanger te worden, omdat dat tot nu toe dus nog niet gelukt is en ik vermoed dat ik weleens een hele late eisprong zou kunnen hebben, ben ik deze cyclus begonnen met temperaturen, maar… geduld is niet bepaald mijn sterkste kant 8) en vraag mij nu af of ovu-testen (naast temperaturen) niet tòch nog wat zouden toevoegen…

We klussen trouwens - voor de zekerheid :wink: - al van ca dag 8 t.m. dag 20 braaf (zo goed als) om de dag…

Het kan altijd wat meer duidelijkheid geven! Hoe lang is jouw cyclus?

Ik was trouwens echt niet tevreden over de matcare tests, ben dus helaas over gestapt op de veel duurdere CB testen, maar die werkten voor mij wel.

@Tedski wrote:

Het kan altijd wat meer duidelijkheid geven! Hoe lang is jouw cyclus?

vanaf pilstop: 34/30/28/26/31/26 - dus gemiddeld 29 dagen…

Dat is eigenlijk best lastig rekenen. Je luteale fase is namelijk tussen de 14 en de 10 dagen. Dat is zeg maar de periode van je eisprong tot je menstruatie. Bij 34 dagen zou je eisprong dus ongeveer op dag 20 zijn, maar is je lutealefase korter dan zou het best eens op dag 24 kunnen zijn en dan ben je dus eigenlijk te vroeg als je tot dag 20 vrijt.

Ik zou inderdaad die ovulatietests gebruiken en je vruchtbaar slijm in de gaten houden.

@Tedski wrote:

Dat is eigenlijk best lastig rekenen. Je luteale fase is namelijk tussen de 14 en de 10 dagen. Dat is zeg maar de periode van je eisprong tot je menstruatie. Bij 34 dagen zou je eisprong dus ongeveer op dag 20 zijn, maar is je lutealefase korter dan zou het best eens op dag 24 kunnen zijn en dan ben je dus eigenlijk te vroeg als je tot dag 20 vrijt.

Maar mijn cyclus is dus geen 34 dagen (1e keer was zeker geen 'normale' cyclus, omdat ik tijdens een 'tussenbloeding' met de mini-pil gestopt ben), maar zelfs als ik uitga van m'n dan langste cyclus (31 dagen), zou m'n eisprong - uitgaande van die 10 dagen luteale phase - normaal gesproken op of zelfs vòòr dag 20 moeten zijn... :think:

Toen ik de 1e keer zwanger werd, ging ik uit van een cyclus van 28 dagen (nooit zo precies bijgehouden toen - was ook net 4 maanden van de pil af -, maar denk nog steeds dat dat wel aardig klopte) en zou volgens de 1e-dag-laatste-menstruatie-berekening goed 6 weken zijn toen ik naar de gyn. ging. De gyn. meende echter dat ik nèt 5 weken was (had wel al 1 week na m'n NOD positief getest - dus na ca 4 weken, volgens de gyn. z'n berekeningen). Na terugrekenen zou de bevruchting dan dus ca 1 week later (dag 20) zijn geweest dan gedacht, vandaar mijn twijfel...

@Tedski wrote:
Ik zou inderdaad die ovulatietests gebruiken en je vruchtbaar slijm in de gaten houden.

Hoe houd je eigenlijk je 'vruchtbaar slijm' in de gaten? :oops:
Houd wel in de gaten of ik wat in m'n onderbroek vind (laatste maanden niets/nauwelijks :think: ), maar verder kan ik - ook bij voelen - eigenlijk nooit slijm ontdekken... :?