Hoeveel opvolgmelk 16 maanden

Hoeveel opvolgmelk geven jullie bij 16 maanden?

Ik geef ‘s ochtends een fles en s’ avonds een fles van 300 ml.

Soms snachts nog wat als hij wakker wordt en niet anders getroost kan worden.



Shalom

Geen. Juul drinkt gewone halfvolle melk. Dan wel 's morgens in de pap ong. 200 ml en tussen de middag ong. 100 ml.

Verder drinkt ze water, diksap en thee. 's Nachts krijgt ze geen drinken meer, al maanden niet. :wink:

Sebastiaan kreeg toen alleen bij het brood 's ochtends en tussen de middag nog opvolgmelk. Ongeveer 200ml per keer. 's Nachts al vanaf 5 weken niets meer :wink:



Groetjes,

Heleen

S morgens 150 ml en s avonds 200 ml. Van gewone melk krijgt hij diarree.

Thijmen krijgt nog een fles van 250 cc en dat alleen 's ochtends.

maak er altijd een papfles van en die drinkt ie lekker tussen papa en mama in op.

Ons begin van de dag :inlove:

Geen opvolgmelk hier. Verse halfvolle melk sinds ze 1 jaar is. Wel vitamine d bijgeven dan. 's morgens een papfles 200cc, tussen de middag 100 cc bij het brood en 's avonds geef ik nog 100cc maar daar heeft ze niet altijd zin in of drinkt daar maar de helft van.

hier ook vanaf 1 jaar half volle melk, morgens 200 voor de pap en tussen de middag een paar slokjes.



inderdaad wel met vitamine d druppels

Hier ook geen opvolgmelk meer.

Sam drinkt 's ochtends een papfles, van halfvolle melk met groeipap erin! :thumbup:



En inderdaad overdag nog ff de vitamine D druppels…

Hier ook geen opvolgmelk, en ook geen fles meer sinds een paar weken (ik koppel dat erg aan elkaar, geloof ik, fles en zuigelingenvoeding). Hij krijgt inderdaad halfvolle melk 's ochtends en 's middags bij zijn brood.

Alleen als hij 's nachts echt ontroostbaar is (1x per maand of zo) wil ik (of eigenlijk mijn vriend :mrgreen: ) er nog wel eens een fles in gooien.

Hier ook vanaf 13 maanden geen opvolgmelk meer, maar gewoon half volle melk en een tijdje volle melk omdat Amélie onder het gemiddelde zat qua gewicht. Nu gewoon weer half vol.

benthe krijgt gewone halfvolle of volle melk

Met vit druppels … en dan bied ik 400 cc per dag aan en er gaat ongeveer 200-250cc in per dag



Minder als 300cc melkproducten op een dag … moet je ondanks opvolgmelk extra VIT D toevoegen … vertelde het CB hier

Ik heb wel opvolgmelk gegeven, denk zelf tot ongeveer 16-18 maanden.

Reden: hij had bepaalde perioden dat ie heel slecht at, en dan geef ik toch liever een fles opvolgmelk s avonds dan gewone melk. Zit gewoon meer in qua bouwstoffen e.d. Maar ieder zijn eigen keus.



Sinds 1 jaar of zoiets kreeg ie 's ochtends 1 fles dus 180 ml opvolgmelk in de pap.

Bij de lunch en avondeten een glaasje gewone melk (varierend van 50 ml tot 100 ml per keer, hij dronk ook de ene keer wel goed en de andere weer niet). En dan s avonds 180 ml. Maar dat dronk ie niet altijd op, beetje afhankelijk hoe goe die had gegeten.

's Avonds ben ik vanaf 14 maanden gaan afbouwen, eerst paar weken 150 ml en daarna 120 ml.

Hij krijgt nu sinds december pap van gewone melk en s avonds nog 120 ml ook gewone melk. Die laatste fles probeer ik wel af te bouwen, maar dat is wel lastig.

Cleo krijgt als ontbijt en savonds voor het slapengaan een pyamapapje verder gewone halfvolle melk

Lienke krijgt vanaf dat ze 1 jaar geen opvolgmelk meer maar halfvolle melk en elke dag vit D.

's Morgens en 's middags drinkt ze een beker melk bij haar boterham en na het warme eten krijgt ze een toetje. Zo tussen de 300-400 cc zuivel per dag. 's Avonds voor ze naar bed gaat krijgt ze een beker sap/roosvicee.



Groetjes Renate

Mila drinkt 'smorgens en 'smiddags én voor het slapen gaan 200 cc volle melk. Dus inclusief toetje krijgt ze bijna 700 cc zuivel. Wow, best veel eigenlijk he :shock: :lol: :lol:

Geen opvolgmelk. Gewoon bij 1 jaar halfvolle melk gaan geven.

'smorgens bij de boterham een beker melk en tussen de middag een

beker melk. Ben toen meteen gestopt met flesjes geven o.i.d

@Paschal75 wrote:

Geen opvolgmelk. Gewoon bij 1 jaar halfvolle melk gaan geven.

'smorgens bij de boterham een beker melk en tussen de middag een

beker melk. Ben toen meteen gestopt met flesjes geven o.i.d




Ja, hier hetzelfde.

Gewoon halfvolle melk vanaf 1 jaar.

Tussen de middag een beker bij het brood en in de ochtend melk in de thee en soms wil hij pap ipv brood. Alles gewoon met halfvolle melk.

In de ochtend krijgt hij er druppels vit D in.

Bedankt voor alle reacties.

Ik zal gewone melk gaan proberen in de ochtend.

Shalom