hoeveel navelbandjes nodig?

Hier ook geen in huis gehaald, stond volgens mijn ook niet meer op de lijst hier.

Jeanet, ik snap je redenatie, bij de meeste prikken is dat idd zo, maar een aantal mag je juist niet masseren. Daarmee krijg je nl blauwe plekken (zo weet ik dat ik mijn Pregnyl niet moet masseren en ook de Anti-D is daar niet geschikt voor :wink: ) en dan werkt koelen prettiger. Verdoofd min of meer.

Wel uitkijken dat het een koud doekje is maar niet zo bevroren dat het huidje te koud wordt. Desnoods een zakdoekje ertussen.



Maar navelbandjes als zoogcompres? Hier werkt dat vrees ik niet…TSR zo heftig dat zelfs een wegwerp doorweekt raakt :o

Ach ze zijn later vast ook handig als er kids met poppen spelen? :lol:

Net als die allereerste babyluiers die zo snel te klein zijn dat je er nog een pak of 2 van over hebt :silenced:

@Rhiannon wrote:

Jeanet, ik snap je redenatie, bij de meeste prikken is dat idd zo, maar een aantal mag je juist niet masseren. Daarmee krijg je nl blauwe plekken (zo weet ik dat ik mijn Pregnyl niet moet masseren en ook de Anti-D is daar niet geschikt voor :wink: ) en dan werkt koelen prettiger. Verdoofd min of meer.

Wel uitkijken dat het een koud doekje is maar niet zo bevroren dat het huidje te koud wordt. Desnoods een zakdoekje ertussen.

:
O ik had je denk ik verkeerd begrepen, want ik bedoelde dus de vaccinaties die je kindje krijgt bij het vaccinatie programma daarbij is koelen dus juist niet aan te raden :wink:

nou ik had 1 setje gekocht he

kreeg er 2 cadeau dus zit met 9 van die dingen



komt de kraamzorg anderhalve week geleden breng die maar terug gebruiken we niet :S nou dan haal je ze lekker voor jan snot :S najah zij al heb ze bijna allemaal gekregen dus ja terug brengen kan niet meer

hier stonden ze dus wel op de lijst

Ik vraag me eigenlijk af hoe ze dan vroeger gebruikt werden :think:



Ik had er een paar in huis 8 jaar geleden en die heeft mijn kraamhulp inderdaad doormidden geknipt als zoogcompres, de wegwerp zoogcompressen vond ik niet prettig.



Nu heb ik katoenen zoogcompressen :thumbup: :wink:

Geen een…

@Sterre74 wrote:

Ik vraag me eigenlijk af hoe ze dan vroeger gebruikt werden :think:



Ik had er een paar in huis 8 jaar geleden en die heeft mijn kraamhulp inderdaad doormidden geknipt als zoogcompres, de wegwerp zoogcompressen vond ik niet prettig.



Nu heb ik katoenen zoogcompressen :thumbup: :wink:


Ik heb 7 jaar in de kraamzorg gewerkt en wij moesten ze wel gebruien (als ze in huis waren dan :wink: )

Je doet een gaasje rond het naveltje en daarom heen deed je het navelbandje dit plakte je vast met een stuk tape (zit in je kraampakket) . dan luier eroverheen.

Bij jongetjes werkte dit al niet want die plaste heel vaak zo veel dat het navelbandje juist nat werd en het gaasje rond het naveltje ook waardoor het nog langer duurde voordat het navelstrengetje in droogde

Dus nog om het gaasje heen, dat zal me een dikke bobbel gegeven hebben :eh:



Maar, dankjewel :wink:

@Sterre74 wrote:

Dus nog om het gaasje heen, dat zal me een dikke bobbel gegeven hebben :eh:



Maar, dankjewel :wink:
valt wel mee hoor want je doet het rondom het buikje :wink:

Staan ook niet op het lijstje van wat ik in huis moet halen van de kraamzorg