bij osn mogen de kinderen 2 dingen vanaf het moment dat ze oudste kleuter zijn. het eerste kleuterjaar is al inspannend genoeg!
zwemles staat op 1 (er zijn trouwens ook zwembade zonder chloor…) en daarnaast muziekles.
als ze goled kunnen zwemmen mogen ze een andere sport. 2x in de week iets doen vind ik zelf persoonlijk wel genoeg, er moet ook nog tijd zijn om lekker te spelen en af te spreken met vriendjes!
Waarschijnlijk gaat Th in september beginnen met zwemles en door met ballet. Als hij een zwemdiploma op zak heeft zal ik zien of hij dan ook op gym kan.
Volgend schooljaar is Th oudste kleuter (wordt begin juni 6!), hij kleutert een jaar extra, en ik denk dat wat extra uitdagingen (en samen spelen met andere kinderen) wel goed voor hem zijn. Ik merk dat die dingen hem een enorme boost geven en die heeft hij juist hard nodig!
Vorig jaar was school echt nog genoeg.
Ik snap je wel Marite. Als je zoon zo blij wordt van ballet zou ik zijn wens om sterker te worden ook graag ondersteunen.
Helpt het misschien om thuis in de tuin een ‘gymsetting’ te bedenken?
Aan wat voor dingen denk hij bij gymmen?
Ik denk aan de volgende dingen:
Maak een gymkoffer met allerlei spulletjes erin. Ballen, groot en klein. Kaatsen tegen de muur. Je zou kunnen gaan touwtje springen. En een evenwichtsbalk in de tuin maken van houten balken. 2 korte met een balk erop, 2 meter lang moet genoeg zijn. Maak die horizontale balk iets breder (25 cm bijv.) en je kunt de basis van de wendsprong, ophurken en andere sprongen oefenen. Je kunt de handstand tegen de muur oefenen of push-ups doen voor de armspieren. Of aan het klimrek in de speeltuin hangen en optrekken.
Zo kan hij elke dag gymmen als hij zou willen en hoef jij er niet speciaal voor op uit. En volgens mij kun je met minder dan 50 euro een hele hoop in die richting doen!
Hé wat een leuk idee!!! :thumbup:
Ik ga daar eens goed over na denken!