hoeveel mogen peuters drinken op een dag?

Hallo,

Jur kan echt de hele dag liters vocht naar binnen werken, en dat is dan echt niet overdreven…

Hij zegt ook echt dat ie dorst heeft en klokt zo achter elkaar bekers water/drinken weg in 1 teug.

Maar hoeveel vocht mogen ze max hebben op een dag en wat zijn de gevolgen van meer drinken?

Ik maak me er toch wel wat zorgen over omdat het echt veel is, ik probeer het natuurlijk wel zoveel mogelijk in te dammen want het lijkt me niet echt goed/normaal.

Wie heeft hier ook ervaring mee of weet wat de gevolgen hiervan zijn?

alvast bedankt.

Groetjes Sam

De informatie die ik van het CB heb:

Peuters (1-4 jaar): 1/2 - 1 liter drinkvocht (incl. melkproducten)

Als je het idee hebt dat hij daarover heen zit en dus te veel drinkt, zou ik dit toch met de h.a. bespreken. Ik wil je absoluut niet bang maken, maar kindjes met bijv. suikerziekte drinken ook altijd veels te veel. Toch wel goed om daar even aandacht aan te besteden.

Succes!

Ook i dacht even aan suiker,

heeft ie wel es extreem koude handjes of voetjes…?

IS ie wel es erg snel moe?

Wel es hoofdpijn ?

Dan zou ik ook es kontakt opnemen met de HA< even voor de duidelijkheid, zou ik bij zo extreem veel drinken zowieso doen hoor, kwaad kan een suikertestje niet…

Succes en idd wat mijn voorgangster schreef klopt kwa hoeveelheid wat ze aan drinken moeten hebben

laat je het weten ?

Dank jullie wel voor de reactie.

toevallig moet ik morgen even langs de huisarts voor Jur (iets anders) maar dan zal ik dit meteen even bespreken.

Ja wel snel moe maar klaagt eigenlijk nooit over hoofdpijn.

Soms koude handen maar lang niet altijd, Jur heeft het al snel te warm zelfs.

Maar ga het zeker even bespreken, bedankt en laat het morgen nog even weten.

Groetjes Sam

Succes bij de HA , is wle slim navrgaen even idd,…

meestal is het niks maar dorst is 1 maar dan liters drinken/

Ik denk dat je een dagcurve van de ha zou krijgen,

wanneer drinkt hij hoevveel wat wanneer en hoeveel plast hij plast hij uit enz…?

Of je krijgt het advies alle drinken aan t elengen met water ( wat ik zowieso doe tot een jaar of 7, veel gezonder en beter voor de nieren)

Ja mijn kids krijgen bijna alleen maar water, en als ze al limonade (carvasevitan) krijgen dan is het zo verdund dat je het bijna niet proeft…

Ik hou niet van al die zoetigheid zeg maar…

hihi ik ook niet, k ben gewoon benieuwd meis, toytoytoy :thumbup:

Mijn oudste heeft dat ook zo erg gedaan…

Rond een liter mag zeiden ze toen tegen mij,ik dacht toen idd ook even aan suiker.

Vragen is altijd slim :wink:

Yuri drinkt ongeveer 2 lt op een dag weg…vinden ze ook veel maar ja hij heeft echt dorst!

Tot op heden zegt de ka er nog niets van.

Mijn zoontje van 3 zit ook op de 2 liter (en soms wat meer) drinken op een dag. We zijn er mee naar de huisarts geweest en we hebben zijn urine moeten laten testen omdat het ook op een nieraandoening kan duiden. Uit de testen kwam dat alles normaal is en dat hij gewoon veel drinkt, wel moesten we er op letten dat als hij veel drinkt hij ook veel plast want als dit niet zo zou zijn dan zouden er verdere onderzoeken moeten gebeuren.

En was je al geweest naar de ha ?

Hoi,

Dus komt best wel vaak voor zo te lezen…

Volgende week wordt er op suiker getest.

En van het weekend mag Jur 1 dag echt zo veel drinken al ie wil zonder dat ik daar een limiet aangeef zodat ik dan precies weet hoeveel Jur eigenlijkl op een dag zou willen drinken.

Owkee das wel fijn, dan word je iig serieus genomen , :thumbup:

succes, ik houd et effe in de gaten ,