hoeveel moet een kindje van 5 maand drinken?

hoeveel moet een kindje van 5 maand ongeveer drinken.

ik heb het idee dat orlando veel te weinig drinkt.

groetjes maaike

Steven dronk een maand geleden:

6-7 uur 210ml +7schepjes

10uur 150ml +5 schepjes

12uur 210ml +7schepjes

15uur 210ml +7 schepjes

18uur groentehapje 150ml +5 schepjes

22uur 240ml +8schepjes en rijstebloem

Nu krijgt hij om 10uur in plaats van fles fruithapje

goedemorgen dan even :slight_smile:

daar komt orlando lang niet aan.

als hij op een dag 4 flessen van 180 leeg drinkt mag ik in me handjes klappen.

dan krijgt hij wel bijna alle dagen een fruithapje dit verschild alleen per dag op welk tijdstip dat is ivm dat hij nog veel slaapt.

maar nu al 3 dagen dat hij maar 3 flessen van 180 leeg drinkt.

en dan gewoon van 18 uur tot 7 uur slapen. dan krijgt hij om 7.15 ongeveer zijn eerste fles dan gaat hij nog even lekker spelen om 9 uur gaat hij slapen dan word hij meestal rond 12 uur weer wakker dan krijgt hij de 2de fles en meestal een half uurtje later zijn fruit dan gaat hij weer slapen tot een uur of 4 dan krijgt hij zijn derde fles en dan speelt hij nog even en dan leg ik meneer op bed en dan hoor ik hem niet meer tot de volgende ochtent.

ik vind het zo jammer dat ik hem dan wakker zou moeten maken voor de fles.

want hij slaapt zo heerlijk tevreden.

en ik heb tot nu toe niet echt het idee dat hij nou ontzettend veel honger heeft.

groetjes.

@mallivy wrote:

Steven dronk een maand geleden:

6-7 uur 210ml +7schepjes

10uur 150ml +5 schepjes

12uur 210ml +7schepjes

15uur 210ml +7 schepjes

18uur groentehapje 150ml +5 schepjes

22uur 240ml +8schepjes en rijstebloem

Nu krijgt hij om 10uur in plaats van fles fruithapje

Lees dit net maar hij zit over 1 liter voeding per dag dat mag officieel niet :wink: met Fles voeding is de max. 1 liter anders kunnen de nieren het niet verwerken…

Hier nog een bv kindje, Y.eline heeft wel flesvoeding gehad en was een slechte drinker nu nog steeds… ze kreeg met 5 maand 3x 180 + 6 schepjes

Mijn meisje krijgt al een hele tijd 4 flessen van 180+6 en sinds afgelopen donderdag een fruithapje. Volgens mij vanaf dat ze 4 maanden was, toen is de 5e fles er vanaf gegaan.

Meer dan een liter is idd niet goed, hebben ze dat bij het CB niet verteld? En je kunt ze altijd bellen he over voedingsvragen. Ze kunnen je precies vertellen wat wel goed is en wat niet goed is.

Succes!

ja moet zeggen dat orlando niet echt slecht drinkt hij drinkt altijd op zijn gemak zijn fles leeg. heeft wel ongelovelijk veel praatjes rond de laatste 20 ml maar het is echt zelden dat hij zijn fles laat staan.

zelf vind ik het zo’n vreselijk lange ruk om vanaf 6 uur tot de volgende dag 7 uur zonder eten of drinken te zitten, nou heb ik al een aantal x geprobeerd hem rond een uur of 10 half 11 wakker te maken en dan word hij ook wel wakker.

dan geef je hem de fles en na een paar slokjes valt hij weer op mijn arm in slaap.

dat vind ik dan zo sneu want dan maak je hem eerst wakker om te drinken dan valt hij bij mij of bij mijn man in slaap en dan moet je hem weer wakker maken om hem naar bed te brengen.

tja vervelend.

als iemand tips heeft ze zijn van harte welkom

@Paco wrote:

Mijn meisje krijgt al een hele tijd 4 flessen van 180+6 en sinds afgelopen donderdag een fruithapje. Volgens mij vanaf dat ze 4 maanden was, toen is de 5e fles er vanaf gegaan.

Hier eigeblijk hetzelfde. Al moet ik haar voor de laatste fles om 20:30 wel bijna altijd wakker maken

Meer dan een liter is inderdaad teveel. Zoals gezegd kunnen de nieren dat niet aan. Je moet daarvoor wel de hoeveelheid water en voeding optellen. Een fles van 180+6 is dus 200cc voeding. Wellicht overstappen op de voeding voor extra hongerige baby’s? Dat hebben wij wel gedaan, omdat hij meer dan een liter wilde drinken per dag. Dat ging goed bij hem.

Mijn jongste zat met vijf maanden op vijf flessen 180+6. Sinds een paar dagen krijgt hij 's ochtends en 's avonds een fles van 210+7 en halverwege de ochtend en halverwege de middag een fles van 180+6 (dus vier flessen totaal). Daarnaast nu ook fruit- en groentehapje.

Wij geven het groentehapje om 18:00 uur en dan houden we hem wakker tot 19:00 uur en dan krijgt hij de laatste fles. Dan wordt hij rond 6 uur wakker de volgende ochtend.

mijn zoontje is 5,5maand oud en hij krijgt:

7:00-9:00 BV

12:00 200cc(180+6)

16:00 fruithapje

17:00 165cc(150+5)

22:00-23:00 200cc(laaste fles)

Maar zo te lezen kan ik de laatste fles weg laten en om 20:00 papfles geven? :think: