hoeveel moet baby 5 mnd min drinken om niet uit te drogen?

Hallo,

Rick is al sinds vrijdag ziek en hij drinkt steeds minder. Gisteren weer bij de huisarts geweest en hij heeft een fikse bronchitis waar hij een antibioticakuur voor heeft gekregen.

Sinds vrijdag drinkt hij ook steeds minder maar ik kwam meestal aan het eind van de dag wel op zo’n 500-600 cc totaal. Dit lijkt mij op zich nog wel voldoende om niet uit te drogen. (normaal drinkt hij 5x200).

Gisteren dronk hij 500 cc totaal en de stand van vandaag na 2 flessen is 150 cc. 1e fles kreeg ik er met moeite 100cc in en net de fles met moeite 50 cc. Ik probeer hem steeds al kleine beetjes aan te bieden, maar hij weigert echt door z’n lippen stijf op elkaar te doen en z’n hoofd alle kanten op te draaien. Ook lijkt hij nu wat minder te plassen, maar hij plast nog wel wat.

Het lijkt me dat hij nu niet uitgedroogd is maar weet iemand hoeveel hij minimaal moet drinken? Hij weegt 8 kilo. Heb ergens op internet gelezen dat ze 50 cc per kg lichaamsgewicht moeten drinken maar weet niet of dit klopt?

Maak me wel zorgen om ons mannetje :cry: .

Renate

ik heb eerlijk gezegt geen idee.

sterkte en beterschap :hug:

Mies moest van de huisarts nu en van de kinderarts toen minimaal 500 cc drinken. Bij 460 heb ik gebeld en dat was voor 1 dag hooguit 2 ook wel acceptabel, maar niet te lang.

Verder goed letten op zijn algehele doen. Is hij wel alert, speelt hij nog wat of is hij alleen maar moe en huilerig en slaapt hij veel?

Want dat laatste in combo met het weinig drinken zou voor mij reden zijn naar de huisarts te gaan en erop te staan dat ze kijken naar of hij wel of niet uitgedroogd is.

Knuf :hug:

Rick heeft net nog weer 50 gedronken dus zitten we tot nu toe vandaag op 200 cc. 400 cc gaan we wel halen denk ik (hoop ik :pray: ).

Hij is wel alert, maar slaapt wel veel. Hij was vanmorgen om 7.30 uur wakker, fles gehad en om 8.00 uur viel hij alweer bij mij op schoot in slaap. Heb hem in bed gelegd en hij heeft tot 11.00 uur geslapen.

En nu ligt hij er ook net weer in, viel alweer in slaap op schoot. Normaal is hij zo’n 2 uur wakker na een fles. Hij heeft net nog wel eventjes in de box gespeeld, maar voor de rest is hij het liefst dichtbij mama als hij beneden is.

Ik houdt hem wel goed in de gaten, ook zijn plasluiers. Tnt plast hij steeds nog wel wat.

Groetjes Renate

renate, als je het niet vertrouwd echt bellen hoor!

ik heb het met iris ook ondervonden en binnen een halve dag was ze uitgedroogd

in het ziekenhuis moest ze minimaal 500 ml hebben (maar goed ga het niet met rick vergelijken want ze is ook nog wel heel wat kleiner he)

iris vertoonde echt heel slouw, er zat niks meer in…haar tongetje was ook helemaal droog zodat de deeltjes op de tong overeind gingen staan, de lipjes waren ook helemaal ingedroogd, en haar oogjes waren wat ingevallen…

meid echt je kan beter te vaak bellen dan te weinig, dat uitdrogen gaat zo snel,

ik heb vorige week ook weer met iris bij de ha gezeten omdat ze weer zo verkouden was (daar was het de vorige keer ook mee begonnen) en zelfs de ha zei dat het beter was om te voorkomen dan te genezen!!!

heel veel sterkte met je zieke mannetje

Ik heb een boek (gezond groot groeien of zoiets) en daarin staat dat ze minimaal 50 ml. per kilo lichaamsgewicht per dag moeten drinken.

Je kunt het ook aan de fontanel zien. Als hij uitgedroogd is, dan is die echt helemaal ingedeukt.

Maar als je twijfelt, gewoon weer naar de ha gaan hoor!! :-* :hug:

Mij staat nog bij van Lotte (toen zij eens errug ziekjes was) dat het 500 ml was. Maar wat ik toen wel ben gaan doen is meerdere kleine voedingen geven. Dus niet 5 flessen van 200 maar bijvoorbeeld 7 flessen van 120 met 4 scheppen. Ging toen met Lotte heel goed.

@kimmetje23 wrote:

in het ziekenhuis moest ze minimaal 500 ml hebben (maar goed ga het niet met rick vergelijken want ze is ook nog wel heel wat kleiner he)

Dan moet Rick toch ook 500 ml binnen hebben, want hij is pas 5 maanden. Iris is er 11 (of was ze jonger toen ze ziek werd?) kan het mis lezen ook hoor. :wink:

Rick heeft net eerst 35 cc gedronken en een half uur later nog 100 :dance: . Hij had net ook een goede plasluier, ik kreeg een brede lach toen ik hem uit bed haalde en hij ligt nu te kletsen in de box dus ben nu wel even weer wat geruster.

Lotte: meerdere keren kleine beetjes doen we al, maar als Rick eenmaal besloten heeft dat hij niet meer wil dan gaan die lipjes stijf op elkaar. Ook als je het een tijd later nog eens probeert.

Groetjes Renate

Ze moeten volgens mij minimaal de helft van de standaard hoeveelheid dus 500cc.

En 4 goede plasluiers op een dag.

Als hij niet helemaal lekker is heeft hij misschien niet echt veel zin in melk. Misschien dat je gewoon wat water kan proberen? Niet om de melk te vervangen natuurlijk, maar gewoon om te zorgen dat hij toch wat vocht binnen krijgt. Bij de mijne gaat dat er in elk geval wel in als beeb niet lekker is en de fles echt niet wil.

Het klinkt alsof hij weer ietsje beter gaat gelukkig.

Sterkte ermee!

:shock: :shock: zo veel…

hier zei de huisarts… al zijn het maar vier theelepeltjes, als het maar ors is!

Ze kreeg toen in twee dagen ongeveer 200 cc binnen,wat ze dan ook binnen hield.

Geen idee dus… maar als je het niet vertrouwd… altijd naar de ha gaan!

Yessie: water heb ik ook al geprobeerd, maar na een paar slokjes weigert hij dit ook. Dus melk/water maakt niet uit.

Vanavond heeft hij ook weer 100 cc gedronken en later nog 2 slokjes water. We zitten nu op 450 cc voor vandaag met nog 1 voeding te gaan straks dus we gaan de 500 (net) halen.

Hij is nog steeds wel goed alert, kan zelfs weer een beetje lachen, heeft nog traantjes als hij moet huilen en plast ook nog wel. Hopelijk blijft dit allemaal zo :pray: .

Groetjes Renate

@Chatty wrote:

En 4 goede plasluiers op een dag.

Eva Lynn drinkt heel goed, gewoon normaal (eigenlijk zelfs veel voor haar leeftijd) en ze komt echt niet aan die 4 goede plasluiers hoor. Ik verschoon dr om 13 uur, dan istie soms nog bijna leeg. Dan om 17 uur pas weer, weer weinig urine erin en voordat ze naar bed gaat nog een beetje, Alleen die van de nacht is soms zoveel dat ze doorlekt, maar ze slaapt dan wel van 22 tot 9 uur. Soms verschoon ik dr maar 3 keer op een dag waarvan 2 luiers echt minimaal vol zitten. (vind het dan gewoon nog zonde van de luier om dr te verschonen :oops: )

traantjes… is erg goed teken. Wat is bij jullie ziekenhuis de grens om ze op te nemen?

Las ergens hier eerder dat et gaat over minimaal 2 natte luiers op de 24 uur… hier wordt is het 1 natte luier. Hebben ze er nog meer… dan hoeven ze ook nog niet opgenomen worden…

gewooon in de gaten blijven houden… beterschap… :hug:

@konijn wrote:

traantjes… is erg goed teken. Wat is bij jullie ziekenhuis de grens om ze op te nemen?

Geen idee :think: .
Straks nog een fles en dan hoop ik echt dat het morgen beter gaat :pray: . Vanaf vrijdag al slecht drinken dan wordt het er niet beter op natuurlijk. Als de kuur zijn werk maar gaat doen wordt het drinken ook wel beter denk ik.

Groetjes Renate

hoe ist vannacht en vanmorgen gegaan?

Emma: lief dat je het vraagt :-*

Gisteravond heeft Rick zo’n 130 cc gedronken en kwamen we dus op een totaal van 600 cc.

Vanmorgen werd hij om 6.30 uur al wakker voor een fles, toen heeft hij 120 cc gedronken. Fles van 10.30 eerst 60 en een uurtje later weer 60.

Net om 15.00 uur eerst 80 enn 45 min later nog 40 gedronken. Totaal zitten we dus nu op 360 cc.

Echt veel is het dus nog niet, maar heb wel het idee dat hij er nog voldoende aan heeft, want tot nu toe heeft hij gelukkig geen uitdrogingsverschijnselen.

Groetjes Renate

fijn dat het wat beter gaat!!

oh en fijn dat het weer beter gaat! fruitpotjes wordt ook meegeteld aan vocht h’'e

kweet niet meer wie het vroeg, maar hier het antwoord

iris was 9 maanden toen ze opgenomen werd, zo moest zo officieel 750 ml drinken om goed aan te sterken, 500 was het minimale er van…

in het begin dronk ze maar 40 cc ors per keer, om het uur maar na een kleine 10 minuten kwam dat er ook al uit, met gal erbij, dus ze hield niks binnen, zo kreeg ze het via de zonde en ook daarmee is de ors een paar keer uitgegaan 2 dagen zo aangekwakkeld, en toen hield ze wat meer binnen , na 4 dagen zat ze nog maar op de 450 ml( alleen vast voedsel, zoals fruit brood warm eten, maar toch vonden ze het voldoende om haar te ontslaan uit het ziekenhuis :? terwijl ze de nacht voor het ontslaan alles weer had uitgespuugd nadat ze een fles kreeg! :wall: