Hoeveel ml gekolfde melk in fles??

Ik heb een vraagje:

Ons kereltje is nu 1 maand en heeft tot nu toe alleen nog aan de borst gedronken. Vandaag voor het eerst geprobeerd om moedermelk uit een flesje te drinken bij hubbie en met succes!! Het maakt ons mannetje niks uit hoe hij z’n eten krijgt, als er maar wat binnnenkomt :smiley:

Ik had een flesje gekolft met 100ml, dit had ie in 5 minuutjes op en daar had hij niet genoeg aan. Hoeveel ml drinken ze met 1 maand?

Zijn geboortegewicht was 3890 en nu weegt ie 5320.

Ik kan nergens terugvinden in de boekjes hoeveel ze binnenkrijgen.

Kan iemand me helpen?

ik denk zo tussen de 120-150cc

Maar met bv beter bijwarmen dan weggooien :wink:

Top hoor dat hij m pakt!! :dance:

gewicht x 150 cc : aantal voedingen per dag= ?? cc

dus 5 kilo x 150 : 5 voedingen= 150cc per voeding…

Dit is maar een richtlijn he…

Veron dronk altijd veel meer en sommige beebs drinken juist veel minder om het bij hun moeder weer in te halen later…

Wel fijn dat hij de fles gelijk pakt…

gr patricia

Ik hou altijd als richtlijn ‘gewicht x 150ml gedeeld door het aantal voedingen’, dus in jouw geval 5,3 x 150 : bijv. 6 voedingen = 132,5. Mijn lactatiekundige rekent ook op die manier, maar het is natuurlijk slechts een richtlijn. Mijn meisje is een zuiplapje en drinkt gerust meer als ze de kans krijgt :inlove: .

met borstvoeding is het volgens mij ook even uitproberen.

ik heb weleens gelezen dat ze zoveel mogen drinken uit de fles tot ze zelf stoppen… nou als ik dat doe dan drinkt alex zich helemaal lam…

ik houd ook dat regeltje aan, en als hij daar niet genoeg aan heeft, doe ik de volgende keer iets meer in de fles.

Famke, mijn mannetje is precies even oud als die van jou (allleen minder zwaar :smiley: ).

Ik kolf volledig, dus hij krijgt alles per fles. Op dit moment drinkt hij tussen de 110 en 125 cc per voeding (6-7 voedingen per dag). Hij komt dan rond de 3 uur voor een voeding (de ene keer iets eerder, de andere keer iets later). 's Nachts krijgt hij geen voeding, de laatste voeding is rond 23.30 uur en dan komt hij rond 5 uur weer. Jesse doet trouwens zo’n 10 - 20 minuten over zijn flesje.

Ik kijk ook gewoon aan wat hij wil hoor. En inderdaad wat Renzosmam zegt, beter bijwarmen dan weggooien!

Groetjes,

Willy

Hoi Famke,

Hoeveelheid in een flesje heb ik me erg lang druk om gemaakt… Vooral door het regeltje 150x gewicht delen door het aantal voedingen… Ik kreeeg dat namelijk nooit bij elkaar gekolfd… Vanaf het moment dat ik ben gaan werken (Ymke was toen 3 maanden) gaf ik 2 flesjes met 150 cc mee… Daar doet ze het nu nog steeds goed op!!! Volgens het regeltje (en dus ook het cb) moet dat op dit moment minimaal 210 cc zijn, maar Ymke “doet” het er makkelijk 4 uur op en ze komt meer dan genoeg aan!! Als je haar ziet denk je eerder dat ze teveel krijgt!! (ze krijgt nog volledige bv)

Overigens laat ze zelfs soms van die 150 cc nog een btje staan!!

Wat ik hiermee aan wil geven is dat je je niet al te druk moet maken… Dat regeltje is een richtlijn, maar je knulletje kan ook genoegen nemen met minder, of juist behoefte hebben aan meer!!!

Ik doe het nu zo dat mijn dochter gewoon krijgt wat ik kolf… Soms is dat 140 cc per voeding, soms 160…

Succes!!

Krystle

bedankt voor de tips meiden!