Hoeveel melk

… krijgt (of kreeg) jullie dreumes op de leeftijd van 1 - 1 1/2 jaar?



Lotte krijgt 'sochtends vaak pap, dan soms tussen de middag bij de lunch een beker melk (niet alle dagen), soms een danoontje of yoghurt als toetje en voor het slapen gaan een kleine fles melk (100 ml) -> laatste hoort nog steeds bij haar avondritueel.



Nu meen ik me te herinneren dat ze op het CB aangaven rond de 300 ml per dag… daar gaat Lotte wel overheen (zeker als haar ontbijt pap is ipv brood). Hoe zit dat bij jullie kids en hoe erg is het als ze meer melk krijgt dan wordt aangeraden :think: ?

Ik hou mij niet zo aan normen. Toen mijn kinderen 1-1,5 waren kregen ze in de ochtend en avond gewoon een volle fles van ongeveer 250 ml per fles.



Nu krijgt M.icah in de ochtend een bekertje melk en in de avond een volle fles. M.ateo krijgt alleen in de ochtend een bekertje en af en toe een stukje kaas, een toetje, etc.

Dan gaat Juul daar ook ruim overheen…

Hij krijgt 's ochtends een kom pap met 200cc melk, 's middags een klein bekertje melk van 120cc, met het avoandeten een beetje toetje en 's avond krijgt hij nog een fles 200cc melk…



Ik hoor hem niet klagen…

nano is een ontzettende melkverslaafde. als ik hem zijn zin zou geven, zou ie per dag makkelijk 1 liter halen. ik dam het in, want te veel melk lijkt me niet gezond. hier krijgt ie 's morgens pap en 's middags een beker melk bij de lunch. soms krijgt ie ook aan het eind van de middag nog melk, maar dat is uitzondering.

jeetje dronk die van mij maar zoveel melk.

Viènne drinkt ongeveer 100 cc melk per dag en dan savonds nog een toetje.

Als het aan Lotte lag, zou ze 'skochtends, 'smiddags en 'savonds nog een fles warme melk wegwerken. Net als Nano een melkmonstertje :slight_smile:

hier ook een kindje wat dol is op melk.

hij krijgt 200 sochtends, smiddags rond de 150 (maar als hij slecht heeft gedronken van de sap dan iets meer) en s avonds een toetje.

xxxx

Bij Nikkie moeten we de melk erin kijken :roll: 's Ochtends drinkt ze het beste, zo’n 150-180 ml. Tussen de middag mag ik blij zijn als ze de 80 ml haalt. Na het broodje eten bied ik de tuitbeker met melk nog meerdere keren aan en dat wordt het soms iets meer. Daarom houden we de avondtuit met melk er ook nog even in (en omdat het zo heerlijk is om de dag met haar op schoot af te sluiten) Dan drinkt ze meestal zo’n 50 - 80 ml. Gelukkig is ze gek op toetjes, dus het komt vast goed.



Volgens mij geen probleem als ze wat ruimer melk krijgen, maar teveel is natuurlijk ook nooit goed. Maar ja, wat is teveel?? Ik zou gewoon op je gevoel afgaan over de hoeveelheden.



Drinkt Lotte andere dranken ook zo goed? Dan gewoon toch ook lekker sap, thee en water aanbieden.