Ik weet niet meer hoe het zat met de kv, graag jullie advies
Ik stap over van de borstvoeding op flesvoeding. Heel rigoreus, dus meteen alleen maar flesvoeding. Ik geef nu nog in het patroon van de bv, maar da’s niet echt ideaal. Ze drinkt nu iets van 350 cc melk, en tussendoor 150 cc roosvicee (laxo). Maar da’s toch niet genoeg melk? Haar schema was:
06.00 bv
7.00 boterham
10.00 roosvicee met fruit
12.00 boterham met bv
15.00 bv en koek
17.00 warme hap en bv
23.30 bv
03.00 bv (die slaat ze nu over met de fles)
Ik zit nu op bijna 6 flessen, waar ze kleine beetjes van drinkt, max. 100cc per keer. Hoe kan ik dit nu in een vast patroon gieten en tegelijkertijd ervoor zorgen dat ze aan haar hoeveelheid melk komt :?
Als je nou eens 's morgens een fles pap geeft van 180cc melk… (ik doe het altijd in een fles, dan gaat het op namelijk), bij de boterham iets van 120cc melk en voor het slapen gaan een fles van 180 cc?(eventueel ook met wat pap)…
Dat werkt hier in elk geval…
Bedankt voor je reactie.
Mila krijgt alles uit een rietjesbeker, want ze accepteert geen speen. Volgens mij kan daar geen pap of rijstebloem in toch? :think: Een bord pap lukt ook niet :roll: Brood en hele stukken eten gaat wel goed gelukkig, dus qua eten gaat het aardig. En ze krijgt nu ook 3 flessen melk: 'sochtends bij ontbijt, bij de lunch en voor het slapen gaan. En daarnaast 2x roosvicee tussendoor.
Inmiddels zit ze nu op 400 cc melk. Is dat genoeg voor haar leeftijd?
volgens mij is er een minimum van 500cc zuivel(correct me if i’m wrong, weet het niet zeker)… Met die zuivel bedoelen ze ook toetjes, yoghurt whatever… Met je 400cc melk en eventueel toetje kom je toch aardig in de buurt??
En daarbij, als je meisje het goed doet, goed groeit en er happy mee is… waarom niet?
(wat je overigens wel kunt proberen is een gewoon dik rietje, dus zonder ventiel) proberen voor het drinken van de pap?) Of pyama-papje, dat is dun genoeg om door een 4-gaats speen van avent te drinken, dus wellicht ook wel door een rietjesbeker?
Die tip is goed :thumbup: Ga ik zeker proberen. Ze heeft het echt nodig. Vanmorgen naar de kinderarts geweest voor controle en ze is helemaal niet te spreken over haar gewichtscurve :? Ze wordt nu doorgelicht en hopelijk is er niks aan de hand.