Naast de fruit, groente en dergelijke krijgt Emma hier 's ochtends een fles van 180 + 6 met 2 scheppen rijstebloem, bij de boterham een bekertje van 60+2, daarvan denk ik ongeveer 30 cc binnen en daarna een fles van 150+5 en voor t naar bed gaan een fles van 210+7. Alles gaat helemaal op, ook makkelijk 's ochtends zeker een stuk fruit, een liga of 1 of 2 rijstwafeltjes en ongeveer 200 gram warme hap. In totaal krijgt ze dus zo’n ± 600 cc melk binnen nog. Is dat veel? Weinig? Hoeveel zou dat ongeveer moeten zijn? Op t cb hebben ze niks gezegd of gevraagd over flessen dit keer en vraag me nu af wat ongeveer gemiddeld zou mogen/moeten.
Hoi Wien,
Volgens mijn schema van het CB geef je met 8 maanden 's ochtends 200 ml, tussen de middag 150 ml en voor het slapen gaan weer 200 ml. Volgens mij is dat 180+6, 120+4 en 180+6. Dat zou dus ietsjes minder zijn dan wat jij nu geeft. Misschien dat je tussen de middag wat minder kan geven? Maar als Emma het nodig heeft, zou ik het eerst zo laten.
Lianne krijgt 's ochtends 180+6, 's middags 150+5 (maar daar laat ze meestal wat van staan) en 's avonds 180+6 en die krijgt ze ook niet op. Ik denk er over om minder te gaan geven, de flessen gaan bij ons de laatste tijd knudde. Misschien dat het ook met de 8 maanden-sprong te maken heeft. Maar vooral de laatste fles voor het naar bed gaan is een hele strijd, na 80-100 ml wil ze niks meer. :?
Groetjes,
Jippie
Toen Djenno 6 maanden werd en hij opvolgmelk mocht heeft het CB ons als advies gegeven minimaal 500cc melk te geven op een dag. Aangezien Djenno krijgt nu 's ochtends 200cc, 'smiddags 200cc en 's avonds 200cc.
Hiernaast krijgt hij ook nog fruit, brood en groenten.
We gaan het nu afbouwen door hem 's middags 150 te geven
We zijn vorige week naar CB geweest en volgens hen is dit prima.