Hoi,
Ik heb tot vorige week bv gegeven maar omdat ik ander werk krijg over een week ben ik af gaan bouwen en nu ben ik dus helemaal gestopt…
Ik weet eigenlijk niet hoeveel melk dat Veron moet drinken rond deze leeftijd…
Hij krijgt:
7.00u 200cc melk
10.00u sap/water en halve fruithap
12.00u 2 boterhammen en 100cc melk
15.00u sap/water en halve fruithap (hij lust geen liga of koekje of soepstengel)
17.00u groentehap en yoghurt
18.30u 100cc melk
Moet ik nu eigenlijk smorgens pap geven? En hoeveel moet ik dat dan geven?
Veron heeft genoeg aan die melk tot 10.00u, en ik vind het wel makkelijk zo dus mag ik hem dan ook alleen melk geven…
Moet ik bij deze hoeveelheid ook vit d geven??
gr patricia
Hoi patricia,
das even uitvogelen he! Ik vond het vreselijk die overstap: bij bv gaat het allemaal zoals het gaat en nu moet je opeens gaan uitrekenen hoe en wat, en van te voren bepalen hoevele je kindej wslk gaat drinken :? Maar uh, het went echt snel.
Ik gaf 450 cc(3 x150cc) toen ie 10 maanden was. Maar ben rond die tijd overgestapt op 300cc (2x150cc). (toen ie 10,5 was geloof ik, zo uit mijn hooefd) Vitamine D is bij deze hoeveelheid niet nodig. En over pap…niks moet, alles mag. Ik maakte altijd van de ochtendfles of lunchfles pap; dus gewoon een normale fles en die dan dik maken door er pap in te gooien.
Hoop je een beetje op weg te hebben geholpen.
maar de pap da nwel met ene lepeltje geven he;-)
verder geen tips ben ik bang succes!
En als je overgaat op gewone melk (je schrijft melk en er wordt vanuit gegaan dat je kv geeft) moet je wel vit D bijgeven. Hier zeggen ze 0.4-0.5 liter aan zuivel met yoghurt er dus bij.
@jacqueline20 wrote:
maar de pap da nwel met ene lepeltje geven he;-)
verder geen tips ben ik bang succes!
waarom ook al weer? :eh: Nano krijgt het gewoon in een fles. Het is momenteel zijn laatste fles die ie heeft, de rest drinkt ie uit een kopje, vind het wel zo fijn dat er nog een fles-moment is, en hij ook…
Ik heb met dezelfde vraag donderdag het cb gebeld. Noa drinkt niet super goed haar flessen. Ze is 9,5 maand en ze moet 300 cc melkproduct binnen krijgen (incl toetje) en in het totaal 500 cc vocht (incl melk dus).
Anoek krijgt nog 3 flessen a 200 cc FV (= 180 cc + 6 scheppen FV)
Waarvan de eerste ‘fles’ een bord pap is en tussen de middag als ze 2 boterhammen eet zoals de laatste dagen dan geef ik haar nog maar 90 cc i.p.v. 180 (wordt steeds minder, CB adviseert af te bouwen naar 3 hoofdmaaltijden. Brood-brood en avondeten)
Dus Patricia ik zou niets veranderen aan je schema hoor
Veron is volgens mij flink genoeg dus ik denk niet dat pap 's-morgens
persé moet hoor Ik geef 's-morgens pap omdat Anoek lang en dun is dus die mag wel wat aankomen
Fiep: het geven van pap met een lepeltje bevorderd de mondmotoriek.
@Debbie wrote:
Fiep: het geven van pap met een lepeltje bevorderd de mondmotoriek.
okay, maar hij eet natuurlijk op een dag nog een stk meer dan alleen pap, ds volgens mij komt het met zijn mondmotoriek wel goed. Of is het zo dat het schadelijk is om pap in fles te geven, dus niet dat het de mondmotoriek bevorderd om het met le[peletje te geven maar dat het de mondmotoriek verslechtert als je het in fles geeft?
Hoi,
Bedankt voor jullie antwoorden… En Veron krijgt inderdaad kv… Gewone melk mag geloof ik vanaf 1 jaar dus nog 2 maanden wachten…
Hij doet het goed op deze manier…Dus ik ga voorlopig nog even zo door… Pap heeft hij volgens mij niet nodig, hij weegt nu 10 kilo en is dus zwaar genoeg…
Hij eet smiddags met gemak 2 boterhammen en savonds een heel potje (8maanden) en lekker een bakje biogarde yoghurt toe…
En tussendoor krijgt hij water of diksap en daar drinkt hij ook op een dag wel 150 tot 200 van binnen…
gr patricia
Je mag al best gewone melk geven hoor.
Zodra je kind goed met de pot mee-eet en daadoor alles wat hij nodig heeft goed binnenkrijgt mag hij best gewone melk en/of karnemelk etc…
Wordt ons gewoon wijsgemaakt door de kunstvoedingsproducenten dat ze dat een jaar nodig hebben.
In elk geval hebben zÃj dat namelijk nodig 8) :think:
Je kan ook rustig gaan afbouwen…bijv. smorgens en savonds nog kv geven en overdag melk of andere zuivel.
Echt niks mis mee…
edit : P.S. lust hij smorgens geen broodje ? Melk met boterham, rijstwafel, cracotte of w.v.t.t.k. en je hebt er al weer een volwaardige maaltijd bij.