Hoeveel maximaal???? overvoeden?

Hallo allemaal,



Mijn zoontje is bijn 3 maanden en wil nog steeds 6 keer op een dag drinken. S nachts slaapt hij al heel goed door (van 11 uur tot 6 uur). Hij wil nu overdag echt om de 3 uur drinken en drinkt zijn flessen (150 + 5 schepjes) helemaal leeg. Hij heeft nog steeds honger, dus ik wil eigenlijk meer in zijn flesjes gaan doen… maar hij mag volgens het foldertje van het CB niet meer dan 1000 CC drinken… Ik wil hem niet overvoeden, maar vind het zo sneu dat ie nog honger heeft.

Ik las op dit forum over de voeding voor hongerige baby’s, maar Tycho drinkt hypo-allergeen, omdat er zoveel exceem in onze familie voorkomt… is er ook hypo-allergene voeding voor hongerige baby’s?



groeten Marieke

Hoi,



Het enige dat ik kan bevestigen is dat je echt niet meer dan 1 liter kv aan je kindje mag geven…de niertjes kunnen dit anders niet aan. Volgens mij bestaat er in de voeding die jij gebruikt niks voor hongerige baby s. Misschien zijn er hier mensen die je beter raad kunnen geven. Misschien wat rijstebloem geven, maar ik weet niet of je kindje daarop zal reageren.



Veel sterkte.



BTW weet je zeker dat het honger is? Anne had op die leeftijd veel last van krampen en ik maar dneken dat ze honger had. Ze dronk wel alles goed leeg, maar het kwam er dus ook weer uit omdat het teveel was.

Misschien heft hij wel dorst ipv echte honger…probeer anders eens een flesje water tussendoor.

Forte voeding is eigenlijk gewoon kv met wat rijstebloem. De hypoallergene voeding is kv maar dan met doorgeknipte eiwitketens. Wat de voeding ook weer lichter verteerbaar maakt.



Je zou de speen wat vaster kunnen draaien zodat hij meer moeite moet doen (of proberen de volgende fles wat uit te stellen met een speentje)

Je zou wat water kunnen proberen.

In geen geval meer als een liter kv pd geven (totaal aangemaakte voeding) het lichaam kan niet alles verwerken, en daarom zitten er extra eiwitten in. Meer belast de niertjes heel erg.



Blijft je zoon ondanks de andere tips toch honger houden dan probeer eens 1 schepje rijstebloem in een van de flessen doen. Vroeg bijvoeden is ivm allergieen niet zo verstandig, maar van rijstebloem zijn er zelden allergieen gemeld. Probeer evengoed om andere bijvoeding zo lang mogelijk uit te stellen.

Hoi,



Mijn dochter heeft ook hypo-allergene voeding, en ik doe er nu een schepje rijstebloem doorheen, dat werkt echt super! Bij het cb zeiden ze dat dat pas met 6 maanden mocht maar ze doet het er super op.

Ik heb dat advies hier op het forum gekregen. (kijk maar onder het kopje, help mijn baby heeft honger!)



Succes… liefs Karin :-*

Misschien heeft hij ipv honger gewoon erge zuigbehoefte?

Lana was ook zo’n hongerlap (nog steeds trouwens). En ik maar denken dat ze teveel voeding binnen zou krijgen.



Wat ik heb gedaan is teruggegaan naar 5 flessen maar dan van 180 + 6 schepjes. Hierdoor kreeg ze meer tegelijk binnen en kwam ze ook later voor de volgende fles.



Lana zat al met 3 maanden op 5x 180 en met 4 maanden op 5x 210.



Met 5 maanden wilde ze de laatste fles niet meer, maar had wel honger, dus toen zijn we overgegaan naar 4x 230 met 7 schepjes. Meer water dus, maar evenveel schepjes.



Als ze honger hebben, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat je ook meer kv moet geven.



Je kan dus meer kv in de fles doen en 1 fles laten vervallen.



Het cb ging zowat uit hun dak toen ik dat vertelde dat ik Lana 5x 180 gaf, maar ja, ze groeide goed in lengte en gewicht.

Hier hadden we hetzelfde probleem, en wij hebben het net zo opgelost als Debbie. De flessen vergroot en toen liet hij vanzelf meer tijd tussen de voedingen. gewoon de verdeling anders maken dus, zolang je maar niet over de liter heen komt.

hoi



fransje zit nu op bijna ltijd 5 flessen hypo allergene voeding 180 6 schepjes.



Maar soms laat ie bij iedere fles weer wat staan dan drinkt ie weer alles op dan wil ie toch weer een 6e fles enz enz.



ik kijk na me kind en geef hem gewoon zijn 6e fles als hij die echt nodig heeft maar mischien helpt water wel bij jouw kleintje.



Fransje heeft soms ook gewoon alleen zuigbehoefte en dan krijg ie zijn speentje en dan is ie ook erg tevreden.



Dus even kijken of het niet evt. zuigbehoefte kan zijn en niet te straks vasthouden aan min. of max. aan voeding.

Tenzij jouw kind natuurlijk alles drinkt wat je hem aanbied en nooit vol zit ?