hoeveel mag ik ons hongerige meiske van 5 weken oud geven?

een vraagje:



Ons meisje lijkt enorm veel honger te hebben…



Ze slaapt snachts perfect maar overdag dus heel weinig… ze wilt steeds haar speentje maar zodra die uitvalt wordt ze wakker en begint ze weer druk met haar vuistjes te boksen.

Nu hebben we de voeding al wat dikker gemaakt met johannesbr. pitmeel, dat helpt iets.

Ik wil niet graag over gaan naar andere voeding (ze heeft nu weinig krampjes), dus mijn vraag:

HOEVEEL MOGEN WIJ ONS MEISKE GEVEN???



nu krijgt ze 120 cc (+ dan nog de voeding, dus das zo’n 135 cc)

dit krijgt ze 6 keer per dag

Ze weegt ongeveer 5 kilo

Volgens de berekeningen mag ze 125 cc (zonder de schepjes).

Dus we gaan vanaf nu iets meer geven…

tot hoeveel mogen we haar voeden naar behoefte???

want ik begreep van het cb dat als je naar 150 cc zou gaan, je dat doet bij 5 voedingen. maar dat redt ze niet… ze komt snachts nog…



Snapt iemand mijn verhaal nog?

om het iets concreter te maken:

Kunnen we 6 voedingen van 140 cc geven aan een meiske van 5 kilo?



x Tam

Je moet toch altijd per 30 cc maken hoor. Geef haar gewoon 150 cc + 5 schepjes en kijk dan wat ze neemt.De ene keer zal ze het allemaal opdrinken en de andere keer laat ze iets staan, maar je moet per 30 cc + 1 schep verhogen.



En volg gewoon je eigen gevoel hoor. Het CB geeft ook maar advies.

Ik meende dat Roan hier ook nog wel een tijdje 6 x 150cc heeft gehad.

Idd je eigen gevoel volgen als jij denk dat ze meer nodig heeft moet je dat gewoon proberen.

Zolang je haar maar niet meer dan een liter voeding per 24 uur geeft, dit is namelijk niet goed voor de nieren.



Als ze echt heel hongerig blijft zou je ook kunnen overstappen naar de Forte.

Die is er speciaal voor hongerige baby’s



Ook kun je kijken of ze echt hongerig is of zuigbehoefde heeft, deze twee worden vaak door elkaar gehaald.

Heb je al eens geprobeerd om haar armpjes goed vast te leggen als ze gaat slapen.

Zodat ze niet wakker kan worden van haar boksende handjes :slight_smile: wellicht slaapt ze dan wel langer.

cb geeft alleen maar advies, gewoon lekker meer geven als ze honger heeft hoor!



Wel opletten dat jeniet over een liter gaat! Maar als zou dat 1 dag nog niet eens zo heel erg zijn. Als ze dan bv de volgende dag wat minder drinkt kan dat prima.

ons brammetje had ook altijd veel honger… dus overgegaan op voeding voor hongerige baby’s (nutrilon is forte en friso is extra) en daarbij deed ik nog johannes broodpitmeel 1 schepoje bij… daar doet ie het onwijs goed op. hij is nu 6310 gram en zit op 5x 180cc+6 en savonds krijgt hij al de papfles (maar goed bram is al bijna 4 maand)



we hebben ook alles op gevoel gedaan met het warme weer tussen de voedingen mogen ze gerust een slokje water… ik mocht 40 cc water geven tussen door (na behoefte dan)



kijk voor jou wat het beste valt en loopt en gewoon uitproberen succes



je kan haar gewoon 150cc +5 geven… ze regelt het vast zeker wel zelf. hier regelt bram ook zijn eigen voeding… hij liet vaak 40 cc staan van elke 180 fles dus gaf ik hem soms nog eens 90 cc extra zolang het geen 1 liter voeding was… nu drinkt hij het netjes leeg… dus lekker zelf laten regelen ze geeft wel aan hoeveel ze wil drinken…

Ik zou gewoon meer geven :angel: Of je zou een dag een fles extra kunnen geven.



Waarschijnlijk 1 of 2 daagjes bijtanken en dan zit ze weer in het gewone ritme :thumbup:

Keira deed hetzelfde. Met ook enorm veel huilen overdag.



Uiteindelijk is Keira ingebakerd geweest, maar goed.



Ook Keira heeft 5 x 150 cc gehad (en dan 5 schepjes) omdat ze gewoon veel at (en nog steeds eet).



Vanzelf komt hier een ritme in, volg gewoon je gevoel en wat iedereen hier al zegt, ga niet over de liter heen.



Wat dragon zegt zou ik ook uitproberen… Armpjes vastleggen is dus wat wij met inbakeren hebben gedaan. Keira sloeg zichzelf continu wakker en sliep maar een paar minuten van uitputting. Inmiddels wordt ze niet meer ingebakerd en gaat het super. Ze slaapt als een roosje.

Hier ook een wat een hongerlap is heb nu voeding voor spugers omdat hij veel deed spugen johannes broodpitmeel erbij maar heeft aan de 150 niet genoeg dus krijgt hij 4 flessen van 180 en is tevreden en komt niet over een liter heen!!!

Waarom probeer je niet naar de 5 flessen per dag te gaan, hetgeen ze dan 's-nachts nog krijgt/neemt is dan extra. Dus 5x 150cc water, dat is dan 825cc in totaal en eventueel dan nog 's-nachts extra (je zou dan 120cc kunnen maken ipv 150 cc).

150cc per kilo gewicht is maar een richtlijn en misschien als ze overdag meer krijgt wil ze plotseling wel de nacht doorslapen.

Zo heeft het CB mij het ook geadviseerd om proberen de nacht door te blijven slapen.

Ik weet trouwens niet of je kindje hypoallergene voeding krijgt, deze is lichter verteerbaar dan gewone flesvoeding dus kan het ook om die reden zijn dat ze wat vaker komt.