Hoeveel luiers gebruik jij ?

4 tot 6!

Soms zelf 5 in 1 ochtend maar dan is meneer veel aan het poepen zodat elke luier vol zit!

Maar normaal voor zijn voedingen, en soms 1x tussendoor.

Hij heeft nooit echt een hele volle plasluier, soms wel maar ben er op tijd bij. 1 pak in 2 weken ongeveer (44 of 50 luiers), in het begin 1 in de week (27 luiers)

Ik denk een luier of 5 voor me zoontje.

Bij opstaan, in de ochtend tussen door, voor het slapen gaan, na het slapen en voor het slapen voor de nacht.



Bij mijn dochter geen idee :think:

meestal 5, soms 6

Dat kan enorm varieren, 5 op gewone dagen tot 8 tot 10 op tandenpoep dagen :sick:

Hier 4, soms 5.

@Yona wrote:

Ik denk een luier of 5 voor me zoontje.

Bij opstaan, in de ochtend tussen door, voor het slapen gaan, na het slapen en voor het slapen voor de nacht.



Bij mijn dochter geen idee :think:




Hij is nu zindelijk, nu nog 1 luier broekje voor de nacht…en die is veel al ook droog :dance:

Vanaf dat Michel een vast ritme heeft in zijn poep en pies gedrag, nog maar 4.



S’ochtends bij het wakker worden kijk ik even hoe vol, soms heeft hij amper geplast en is de luier bijna niet vol. Ik WEET dat hij voor 8 uur s’ochtends een keer poept, dus bij niet vol laat ik hem om tot hij een half uurtje later heeft gepoept en dan verschoon ik hem en kleed hem meteen aan.

Dan nog 1 na de lunch voor zijn middagslaapje, dan nog 1 als hij weer wakker word want dan heeft hij bijna altijd weer gepoept en dan nog 1 als hij s’avonds weer naar bed gaat.

Dus 4. en soms 5, als hij dus sochtends wel erg nat is.



Eerlijk gezegd vind ik verschonen na 1 uurtje puur omdat je weggaat een beetje onzinnig… kost luiers en wat is er mis mee om luiers mee te nemen en te verschonen als dat nodig is? :think:

Ik heb Michel wel eens zo verschoond in de wandelwagen, hup zo gebeurt.

dat is bij ons verschillend… ik verschoon ze zodra ze geplast hebben of gepoept… de ene dag zullen het er 6 per kind zijn en de andere dag meer of minder… ik laat ze niet met een overvolle luier liggen… dat vindt ik zielig…

dus denk dat er gemiddeld wel zo’n 15 luiers per dag zijn met 2 dochters… :inlove:

Ik denk zo’n zes tot acht luiers…soms meer en heel soms misschien één minder. Ik verschoon haar sowieso voor iedere voeding en als ze gepoept heeft (wat ze meestal tijdens een voeding doet)…soms zijn het drie luiers in nog geen half uur tijd…

Ongeveer 4 of 5 op een dag denk ik…

Stuk of 6

6 á 8



Yaniek word boos als ik hem in z.n poepluier laat…en ik kan het hem ook niet kwalijk nemen! :sick:

Ook 6 á 8.

ochtends na het slapen

vlak voor het zijn ochtend slaapje

na zijn slaapje controleer of ik hij veel geplast heeft

dan weer voor zijn middagslaapje

na zijn middagslaapje controle of hij veel geplast heeft

en dan voor het slapen



en als hij tussendoor wel poept krijgt hij meteen een schone luier



en als hij naar de chreche gaat dan controleer ik de luier voordat ik hem wegbreng en als ik erwin hem ophaalt dan controleert hij dan gelijk de luier

thuis.

@Nienke123 wrote:

…Ik verschoon haar sowieso voor iedere voeding en als ze gepoept heeft (wat ze meestal tijdens een voeding doet)…soms zijn het drie luiers in nog geen half uur tijd…




Is het dan niet slimmer om haar dan alleen maar na de voeding te verschonen (tenzij ze van te voren al gepoept heeft natuurlijk)? Vaak plassen ze tijdens of vlak na het voeden, dus zonde van de verspilling.

Wij gebruiken minimaal 4 per dag:

1 s’ochtends na het wakker worden

tussendoor na ev. ochtendpoep 1

1 s’middags na het badden

tussendoor na middagpoep 1

1 s’avonds voor het slapen



Soms poept hij maar 1 keer per dag dus dat scheelt weer een luier!

Hier is het alleen s’ochtends echt vol.

Ik denk gemiddeld zo’n 5 luiers, ligt eraan hoe vaak hij poept, kunnen erook 7 zijn, maar soms ook maar 3 of 4.

Hij drinkt slecht, dus niet zoveel plasluiers helaas.



Liefs Suzanne

4 soms 3



Dat is sinds dat ze 8 maand is zo.



Als ze wakker is heeft ze altijd net dr poepie gedaan, dus overdag alleen maar plasluiers.

De luiers zijn tegenwoordig zo goed dat ik vind dat die prima een tijdje kunnen blijven zitten.

Dus dan verschoon ik, na de middag, voor het warm eten en voor de nacht (plus die van de ochtend) = 4



Als ze vaker poepie doet krijgt ze uiteraard vaker een schone luier.

Vandaag zitten we al op 3 :mrgreen:

Hier ongeveer 4 luiers op een dag, soms meer als Indy poept maar dat gebeurt maar 1 a 2x per week :mrgreen:

3 a 4.