Hoi,
Sinds augustus werk ik thuis als gastouder.
Op dit moment heb ik 1 oppaskindje van net 1 jaar.
Vanaf november komen daar nog 2 kinderen bij. Een kindje van 4 jaar en een kindje van 16 weken.
Het kindje van 1 jaar komt hier wisselend. De ene week op maandag, de andere week op zaterdag, nog een andere week op woensdag.
De andere 2 kinderen zijn hier standaard op maandag, dinsdag en woensdag.
Zelf heb ik ook nog 2 kinderen van 5 en bijna 4 jaar.
Nu ben ik net gevraagd of ik er nog een oppaskindje bij wil op de maandag, dinsdag en donderdag. Een kindje van 3 jaar.
Het lijkt me wel erg leuk om nog een kindje erbij te hebben om op te passen. Maar ik twijfel toch een beetje omdat het misschien te druk wordt???
Dat houdt me vandaag dus bezig … ik wilde het eventjes kwijt hier in de huiskamer.
Groetjes
is er geen maximum van 4 kinderen per dagdeel? zowiezo gaat jouw oudste naar school, en je jongste ook bijna… dus dan zou het wel kunnen…
ik lees nu nog es… maar volgens mij zou je alleen dan op de maandag aan je max zitten( als kyra al op school zit, anders zit je over d emax heen op maandag. De rest van de dagen is het toch prima?)
Volgens de Wet Kinderopvang mag u maximaal vier gastkinderen tegelijkertijd opvangen, uw eigen kinderen niet meegerekend. Indien vier gastkinderen tegelijkertijd worden opgevangen mogen er van de eigen kinderen en niet-eigen gastkinderen maximaal vier onder de vier jaar zijn.
Hebben jullie ervaring als gastouder?
Hoeveel kinderen vangen tegelijkertijd op en welke leeftijd hebben de kinderen?
Stel dat alle 4 de kinderen toevallig op dezelfde dag zouden komen dan heb ik dus 4 gastkinderen hier thuis en mijn 2 eigen kinderen.
Dus 6 kinderen.
Daarvan gaan er 3 naar de basisschool. Carlos, het oudste oppaskindje en Kyra bijna.
Het kindje dat ik er bij zou kunnen krijgen wordt in maart 4 jaar en gaat dan ook naar school.
Dan heb ik tot maart een kleine baby, een dreumes en een peuter hier.
En vanaf maart de baby en de dreumes.
Als ik het zo bekijk valt het met de drukte nog wel mee ook. Behalve voor schooltijd, tussen de middag en na schooltijd tot een uur of 5.
Het lijkt me erg leuk om te doen maar ik wil me er niet in vergissen want dat zou natuurlijk voor zowel mij, de vraagouders als de kinderen erg sneu zijn.
Dus daarom ben ik erg benieuwd naar jullie reacties…
Groetjes Grietje[/i]