Hoeveel kerstkaarten schrijf jij?

Ik zit nu al voor de 2e avond kerstkaarten te schrijven. Dit jaar stuur ik ook naar mensen die ik andere jaren niet heb gedaan, gewoon omdat ik er zin in had… Nu ben ik klaar en ik was benieuwd hoeveel ik er geschreven heb: 57! Hoeveel schrijven jullie er of hebben jullie geschreven?



Groetjes,



Viratine

Ehhhh 0 :mrgreen:

Geen :mrgreen:

Hier ook 0 doen we al jaren niet meer :wink:

Wij sturen er zelf 60 digitaal, een leuke post op fb en ik help mijn moeder met schrijven van haar 128 :shock: kaarten (vandaag start van verlof dus alle tijd :dance: )

Nul.

Zo’n 40 kaarten.

Vorig jaar 38. Dit jaar iets meer omdat zoonlief er een aantal naar klasgenootjes wilt sturen.



Ik vind het leuk om kerstkaarten te krijgen en te sturen. Maar wel alleen met een persoonlijke boodschap. Ik stuur geen kaarten waar geen gevoel of boodschap achter zit.

Geen dit jaar :slight_smile:

Zo’n 30 en dan nog een paar mensen alleen digitaal.



Directe familie en vrienden stuur ik altijd een echte kaart. Ik zelf vind het ook leuk kaarten te ontvangen en op te hangen.

Heeft toch iets vind ik…



Digitaal vind ik dan toch net iets te onpersoonlijk, vooral facebook.

Hier aan familie en goede vrienden. Dit jaar hebben de kids ze zelf gemaakt. Erg leuk.

Ouders

Schoonouders

Vader van m’n dochter

Een goede vriendin due net haar man is verloren

De verkering van m’n dochter van 6 :mrgreen:

Ik ga er denk ik zo’n 15 schrijven dit jaar. Wij sturen altijd kaarten naar familie en dan nog naar een paar goede vrienden. Merk wel dat de animo minder wordt rondom kerstkaarten… ergens wel jammer!

Sedert de opkomst van sociale media, stuur ik niet zoveel kerstkaarten meer. De meeste van mijn vrienden hebben fb, dus de kerstwensen gaan meestal via dit kanaal. Familieleden of vrienden die geen fb hebben, krijgen wel nog een persoonlijk geschreven kaart en ik denk dat dit er zo’n vijftien zijn.

Wij sturen er nog altijd een heel aantal (zo’n 60?), mede doordat ik ook wat mensen uit mijn zakelijke netwerk een kaartje wil sturen. Ik moet zeggen dat ik er best wel tegenop zie om al die kaarten en enveloppen met de hand te gaan beschrijven. Kaartjes vind ik handgeschreven wel echt het leukst, maar ik zit er dus aan te denken om de enveloppen ergens te laten drukken. Heeft iemand hier dat wel eens laten doen en kunnen jullie een bepaalde (online) drukker aanraden? Ik heb o.a. saxoprint voorbij zien komen… is dat iets? Iemand ervaringen?