hoeveel IUI pogingen mag jij ?

de titel van dit topic zegt het al;



hoeveel IUI pogingen mag jij ?



is er een maximum aantal genoemd?

of niet ?

ben wel aagje of er verschillen zijn

Hoi Hedwich,



Wij lopen op de fertiliteitsafdeling van het MCL in Leeuwarden.

Ik weet dat jij in Friesland woont, dus misschien ook een optie?

Waar ben je nu onder behandeling, of is die vraag te prive? :oops:



Bij ons intakegesprek met de fert.gyn werd ons verteld dat ze over het algemeen 6-9 IUI-pogingen doen. Dan moet je natuurlijk wel een realistische kans hebben mbt de zaadkwaliteit en een goede eisprong, maar dat is logisch. Als het na die 9x nog niet is gelukt, dan mag je eventueel nog 3x IUI doen of dan wordt er overgestapt op IVF/ICSI. Dus het maximale aantal IUI-pogingen dat wij mogen doen, is 9 tot 12.

Ik ben heel blij dat we het zo vaak mogen proberen met IUI (we hebben nu vier keer IUI gedaan), want meestal lees je toch dat 6x de grens is, en dat je daarna over moet op IVF. Dus we hebben nog 5-8 pogingen te gaan.



Heel veel succes met je volgende pogingen!

En ik zie je weer op het IUI-topic! :-*



Groetjes,

Jippie

ook al neem ik even pauze, wil niet zeggen dat ik niet meelees

( lees lastig val hier hihi)

ik zit in sneek en mag dus maximaal 6 keer.

Hoi Hedwich,



Ik meende al dat jij naar Sneek gaat, maar ik wist het niet zeker.

Een andere Kok-vriendin van mij liep ook in Sneek en is na de 5e IUI zwanger geworden. Inmiddels is ze 22 weken zwanger. Ik vond altijd de werkwijze in Sneek wel goed klinken, dat er wel effectief gewerkt wordt. Ben jij een beetje tevreden over Sneek? En hoeveel pogingen heb je inmiddels gehad, hoeveel mag je nog? Gaan jullie na 6x over op IVF/ICSI, of stoppen jullie dan met de behandelingen?



Wij zijn nog maar net doorverwezen naar de fert.afdeling in het MCL. Vandaag daar voor de 3e keer geweest, voor een eerste fm, en wij zijn er heel erg over te spreken! De rust die die artsen uitstralen, er wordt uitgebreid de tijd voor je genomen, alles wordt haarfijn uitgelegd, maar er wordt ook op het psychische aspect gelet en op heel veel kleine dingetjes, en alles is veel persoonlijker. Als jullie over moeten op IVF (wat ik niet hoop natuurlijk!), dan moeten jullie zeker ook naar Leeuwarden, of niet?



Meid, heel veel sterkte & succes maar weer! :-*



Groetjes,

Jippie

bij mij werd gezegd dat iui onbeperkt kan. Wordt ook vergoed gewoon door de verzekering, medicijnen zoals clomid weet ik niet, maar zijn geloof ik niet heel erg duur.



Wij hebben 6 behandelingen en dan willen de artsen door met ivf inverband met de endo.

Hoi Hedwich



Ik heb eigenlijk het zelfde antwoord als juudje ze gaan door totdat ze nodig vinden en dat wordt ook allemaal vergoedt. Heb gisteren toevallig nog met de verzekering erover gebeld. Als de Gyn zegt dat het nu genoeg is dan gaan we over op IVF vooralsnog heb ik ze daar nog niet over gehoord. Maar ik wil het wel gaan vragen hoe lang we hiermee doorgaan.



gr marientje

Hallo,



Wij wonen in Enschede & wij hebben/mogen 6 behandelingen (IUI)…

Lukt het daarna niet, gaan we verder met IVF…



Groetjes Suus

Heel veel succes, Suus!

Hoeveel pogingen heb je al gedaan, of beginnen jullie net met IUI?



Ik ben gisteren, al 9 dagen na de inseminatie, ongi geworden. Dus wij gaan nu op naar de 6e poging. :cry: :? Die vroege ongi komt waarschijnlijk doordat ik nu voor het eerst andere hormonen heb gebruikt en moet mijn lichaam daar nog aan wennen. Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed!



Groetjes,

Jippie



ps En je bent altijd welkom op het IUI-topic, hoor!

We beginnen deze maand met de 1e behandeling… vindt het allemaal wel spannend. Maar we gaan er nie vanuit dat het gelijk de 1e keer raak is…we wachten gewoon af. We zijn al blij dat we nu eindelijk een keer verder kunnen…



Jullie gaan nu voor de 6e IUI behandeling??? Ik zal voor jullie duimen :pray:



Groetjes

Dank je, Suus!

Jij ook heel veel succes & ik hoop dat het bij de eerste keer meteen raak mag zijn! :thumbup: :pray:

En als je zin hebt om mee te kleppen op het IUI-topic dan zien we je daar wel verschijnen, hè?



Groetjes,

Jippie

breek ff in



hee suus,



ik was benieuwd of jullie al waren begonnen, de grote dag was toch deze week ongeveer of niet???

ik hoor/lees het wel

verder idereen natuurlijk ook heeeeel veeeel succes ik zal heeeel hard voor jullie duimen



jippie, is dit nu ook jullie laatste iui poging???en gaan jullie als het niet lukt(waar ik nie van uit ga :wink: ) beginnen met ivf??



groetjes kim



breek weer uit

Weet iemand hoeveel pogingen je in Eindhoven krijgt bij het Catharinaziekenhuis?? Dikke kans dat wij daar binnenkort heen gaan!!