Ben al een tijdje bezig om te kolven als ik straks (12 Mei) weer aan het werk moet …
Ik kolf niet iedere dag!!
Maar heb nu 9 flesjes in de koelkast staan, tenminste van die Avent potjes …
Het varieert tussen de 80-110 cc in!!
Ik werk straks weer onregelmatig (avond-horeca) en de tijden varieren tussen de :
17:00 tot 21:00 ong.
17:00 tot 01:00 ong.
Hoeveel heb ik dan aan voorraadje nodig?
En zou het verstandig zijn als ik meer zou kolven?
Ik kolf nu 1x in de 3 dagen ong …
Thx alvast :-*
volgens mij kan je met dat aantal wel behoorlijk vooruit. Het grappige is dat wanneer je eenmaal melk uit de vriezer gaat geven er weer verse gekolfde melk in komt toch? Ik neem aan dat je voordat je gaat of wanneer je thuis komt van je werk de boel leeg kolft omdat je kindje dan de fles krijgt of heeft gehad. Zo vult de voorraad zich vanzelf weer aan.
Hoi Jennifer
Ik had ook een stuk of 8 flesjes (van 150cc) ingevroren voordat ik begon met werken maar die zitten er nog steeds in, geef liever verse melk (met levende cellen er in, die gaan dood in de vriezer, alhoewel dat niet zo erg is hoor, zonder cellen is t ook prima) en kolf steeds iets meer dan Wout drinkt dus de voorraad wordt langzaam groter… Misschien maak ik er straks wel pap van als Wout gaat eten…
In ieder geval denk ik dat je startvoorraadje prima is!
grt
Sija
Nou, hier ging het voorraadje er snel aan, omdat ik te weinig kan kolven. Ze drinkt meer dan ik eruit krijg. Jouw kindje zal misschien minder vaak komen omdat je 's avonds werkt. Ik denk dat het toch een kwestie van uitproberen is.
Ik ben al heel actief geweest met een voorraad en heb inmiddels 19 avent-bakjes in de vriezer staan met allemaal zo’n 170-180cc.
Ik denk dat je aan 8 ook wel ff genoeg hebt. Je zult ws 2 of misschien maar 1 voedingen nodig hebben als je van huis bent denk ik?Dus dat wil zeggen dat je al voor een aantal werkdagen hebt. Tis natuurlijk ook een beetje afhankelijk van hoeveel dagen je gaat werken hoeveel je het best op voorraad kan hebben. Wat ik wel adviseer is het bakje meteen zo vol te doen als Loise straks wil drinken, dan hoef je niet zoveel bakjes eruit te halen en overgieten e.d. Ik heb met 1 keer kolven nooit genoeg, maar dan zorg ik dat ik dezelfde dag nog een keer kolf, het dan bij elkaar doe en dan pas invries.
Ik heb zelf wel een flinke voorraad in de vriezer gelegd, en nu blijkt maar dat ik dat toch echt nodig had aangezien ik minder kolfde op een dag dan dat Luca drinkt. En ik kolfde op een gegeven moment ook iedere dag voor de voorraad.
denk dat het wel genoeg is!
je vult de voorraad steeds weer aan zeg maar :lol:
ik heb mij mijn eerste 2 kinderen uiteindelijk nog melk weg gegooid ook, mijn kids zijn niet zo dop op flesjes :?
Bedankt voor alle antwoorden …
Maar wat wel is, dat ik morgen waarschijnlijk alle 10 de potjes gevuld heb!!
Maar kolf dan niet meer tot de 12de Mei, loopt mijn melk dan niet terug???
Ik denk dat wanneer je bv zo ver terug zou lopen dat je kleintje niet meer genoeg krijgt ze het wel laat weten, en dan kun je vaker aanleggen om het op te krikken.
@Jennifer wrote:
Bedankt voor alle antwoorden …
Maar wat wel is, dat ik morgen waarschijnlijk alle 10 de potjes gevuld heb!!
Maar kolf dan niet meer tot de 12de Mei, loopt mijn melk dan niet terug???
Jaaa daar zeg je wat… Mijn borsten waren op[ een gegeven moment gewend aan het kolven, en maakten daardoor dus méér melk. Op een gegeven moment had ik een volle vriezer en stopte ik met kolven naast het voeden. Gevolg: overvolle (zere) borsten… Toen dat over was, doordat de melk dus weer terug liep, en ik uiteindelijk aan het werk ging kolfde ik daardoor minder dan L. dronk.
Daarom kolf ik nu ook op de dagen dat ik thuis ben en live voed, meestal na een voeding nog even om de boel op peil te houden. Dat werkt goed!
(hoop dat verhaal duidelijk is )
Thx voor de antwoorden! Affie ik snap hem helemaal!!
Ik heb vandaag weer 10 potjes gekocht, want ik ga gewoon door haha …
Ik kolf altijd in de ochtend, en geef geen nachtvoedingen meer, omdat ze al vanaf 5 weken doorslaapt!
Dus zit eigenlijk overal in de ochtend, en loïse krijgt het er niet allemaal uit …
Dat stop ik in een potje!
Ik denk als ik stop (wil ook nog niet stoppen) dat het alleen maar meer wordt, en uiteindelijk minder wordt …
Snap ie hem nog haha