Daan word straks in Juli 6 jaar en nou willen wij graag een nieuwe fiets voor hem kopen.
Hij is ongeveer 1.25 m lang.
Weet iemand hoe groot het fietsje dan ongeveer moet zijn??
Ik denk 20 inch, maar 22 past misschien ook wel.
Ik zou een 22" fietsje kopen.
Rhodé is nu 1.18m, en die fiets op een 20" waarbij het zadel al hoger is gezet.
het ligt ook aan de lengte van de benen…
Mijn zoontje is 6,5 heeft broekmaat 116
gaat nu wel richting maat 122
maar die heeft een 16 inch op de laagste stand en dan komt hij net met de voeten op de grond…
zadel word binnenkort wel omhoog gezet
En het ligt ook aan de fiets zelf
Mijn dochter van 6,5 met mt 116 richting 122 is echt te groot aan het worden voor haar 16inch fiets :lol:
Sebastiaan is een paar cm langer en heeft net een 22inch fiets gekregen. Hij had een 20inch en daar was hij duidelijk te lang voor geworden.
Ik zou dus voor een 22inch gaan, maar wel altijd even laten fietsen, want de ene fiets is de andere niet
Hangt erg van de fiets zelf af.
Jinthe heeft een 20 inch, ze kan net aan de grond met haar voeten.
Met de fiets van het buurmeisje, ook een 20 inch, kan ze haar voeten helemaal plat zetten op de grond…
Jinthe is 1m24 en heeft nu dus een 20 inch, hebben in de winkel ook een 22 geprobeerd, ging niet, net te groot.
ik zou zeggen 20 inch… al was het maar omdat 22 inch een tussenmaat is die moeilijker te koop is en moeilijker word doorverkocht.
De meeste kinderen gaan in volgorde van 12 naar 16 naar 20 naar 24 naar 28 inch.
Ons buurmeisje word in juli 8 en krijgt nu een 24 inch fiets. ze fietst nog op haar 20 inch fiets, met het zadel in de hoogste stand.
Niek is 1 meter 20 en die fiets ook op 20 inch, dat red ze net, zou ze 1,25 zijn, zou ze er prima fijn op kunnen fietsen. Nu heeft ze eigelijk net een beetje lengte nog te weinig. Maar ze redt het wel.
d is net 7 … 125 cm lange benen en kan net op een 22
broekmaat 128
Anne heeft toen ze 5 werd een 20inch gekregen. Ze kon niet met beide benen aan de grond, maar ze fietste er zo op weg. Nu is ze 1.18m en kan ze met beide voeten met de tenen aan de grond (ze heeft een alpina). We hebben pas voor op de camping een 2e handse loeki coolgirl 20 inch gekocht en die is veel lager dan de alpina die ze heeft, dus dat zadel staat al hoger. Het ligt dus ook echt aan de fiets.
Hier idd een batavaus Koala die weer net wat hoger uitkwam dan de alpina twirl waar we ook naar gekeken hebben.
Het ligt idd erg aan de fiets.
Gaan passen is nog altijd het beste.
Ons Peet heeft bijvoorbeeld een 18 inch puky fiets en die is bijna net zo hoog als de fiets van Niek. Een heel hoog gebouwd frame is daar oorzaak van.
Maar hij kon echt niet fietsen op een alpina yabber, het stuur zit voor hem op een veel te sportieve laagte en bij het draaien aan het stuur, stuurt hij dan tegen zijn knieen aan.
Hij krijgt dus ook een batavus 20 inch fiets zodra hij goed kan fietsen.
Alpina yabbers zijn voor hem niet geschikt.
Dank jullie wel voor jullie antwoorden.
We willen Daan eigenlijk als verrassing een nieuwe fiets geven voor zijn verjaardag.
En dan vind ik het eigenlijk leuker dat hij de fiets niet ziet van te voren anders is de verrassing er af.
Misschien dat we hem zo eens op een fietsje kunnen laten zitten onder het mom van ¨even kijken of je oude fietsje echt veel te klein is.¨
Ik neig denk ik meer naar een 20 inch.
Hoewel ik je insteek snap, is 20 inch wel een fiets waar ze enige tijd mee doen. Meestal toch tot pakweg 8 jaar.
Een fiets moet wel goed “passen”
Ons buurjongetje heeft 3 fietsen gepast voor ze de goede hadden.
Hij had ook bij bepaalde modellen dat het stuur te ver naar voren zat, te laag was en niet verder omhoog kon of dat de framehoogte tegenviel.
Hij kreeg hem ook voor zijn verjaardag, maar de fiets moest ook besteld worden en dus is hij al 2 maanden eerder een keer gaan passen onder het mom van… maar es kijken wat we over een tijd moeten kopen. Papa en mama hebben daar voorlopig geen centjes voor maar als we weten wat past dan kunnen we misschien 2e hands wel kijken.
Groot was de verrassing toen hij een maand later toch een gloednieuwe fiets kreeg, precies degene die zo goed pastte en die hij zo mooi vond. :thumbup:
Anne hebben we ook laten passen etc, zonder dat ze wist dat ze voor dr verjaardag een fiets kreeg…grote verrassing toen ze wakker werd en er een fiets vol balonnen op haar slaapkamer stond :lol: