hoeveel inch fietsje

Ik was even koekeloeren op mp, maar weet niet of ik nu bij een 18 of een 20 inch moet kijken voor Y.ara.

Ze zit nu op een 16 inch. Mwaar moet erg vaak trappen,kleine wielen.

Is het handig om nog een 18 inch aan te schaffen of zouden jullie voor een 20 inch gaan?

Y.ara is denk ik gemiddeld/tot lang qua lengte.

Welke inch fietsjes hebben jullie 5 jarigen?



Kan volgende week ook altijd nog even naar de fietsenwinkel om fietsen/versch inches uit te proberen, maar dacht kok kan me misschien ook wel helpen :wink:

Ik heb een maand geleden via mp een 20inch fiets voor I.sabel gekocht. Hij is nog iets groot, maar ze fietst er heel goed op. Eerst om het huis goed oefenen met op en afstappen en dan de weg op :thumbup: Het gaat super nu en ze kan dus ook veel beter mee komen met fietsen nu omdat ze ons makkelijk bij kan houden.

Ik zou dus voor de 20 inch gaan.

20 inch is kledingmaat 116

18 inch 104/110

@juulke wrote:

20 inch is kledingmaat 116

18 inch 104/110






nooit geweten dat dat zo werkte.

Maar dan wordt het een 20 inch, want ze heeft maat 116/122 :mrgreen:

wist ook ook niet met die maten, hier 1 die een goede 110 heeft maar toch echt op een 16 inch fietst en die gaat nog prima…



natas

Ik heb voor Stein zijn 5e verjaardag gelijk een 20 inch fiets gekocht en ik heb bij de fietsmaker een stuk van de zadelpen laten zagen. Zo kwam zadel zo een 2 cm naar beneden. Fiets is nog wel iets groot maar gaat prima :mrgreen:


juulke schreef:
20 inch is kledingmaat 116
18 inch 104/110



nooit geweten dat dat zo werkte.
Maar dan wordt het een 20 inch, want ze heeft maat 116/122


Stein heeft 122 maar 20 inch was best nog weel heel groot. Maar misschien ook omdat hij zo een middenstang heeft. Als hij remt kan hij net met zijn voeten op de grond zonder zijn uhmmm zaakie te stoten.

Hier bij de fietsenmaker hebben ze bij de 16 inch kledingmaat 110/116.

Bij de 18 inch fietsje maat 116/122 en bij de 20 inch fiets maat 122/128.



Dus hier is 16 inch fiets vanag dat je kindje in maatje 110/116 zit.



Het lijkt me sterk dat als een kindje 1m04 is dat het al op een 16 inch fiets past.



Mijn zoontje van 2,5 jaar is 1m10(kledingmaat 116/122) en heeft wel een 16 inch fiets en komt wel met zijn voeten op de grond,maar hij heeft dan ook hele lange benen.



Ik zie hem echt nog niet op een 20 inch fiets,dat is echt veel te groot hoor.



Dus ik weet niet hoelang jou kindje is?

maar je kan op diverse site’s de maat fiets bij de kledingmaat van kindjes vinden zo kan je zien of je kindje daar aan voldoet.



Suc6 meid.

Merijn heeft nu maat 116, maar een maand of 2 terug hebben we past op een 20" en die was nog te groot. Kon niet goed met zijn voeten bij de grond.

De fietsenmaker adviseerde ons om hem nog even op zijn 14" (waar hij op rijdt sinds zijn 3e, maar dan nu zonder zijwielen) te laten doorfietsen tot na de zomervakantie en dan weer eens te komen passen.



18" raadde hij af omdat de onderdelen lastiger te krijgen zijn en ook stukkie duurder omdat het geen courante maat is.



Het maakt het meefietsen wel makkelijker want op die 14" moet hij ook heel veel omwentelingen maken om ons bij tehouden. Maar goed, hij fiets wel lekker zeker op deze fiets omdat ie goed met zijn voeten bij de grond kan enzo. Dus na de zomer kijken we weer eens verder.