Hallo,
Even beetje informatie over mij.
ik ben in januari gestart met clomid,50,100,150Mg deed niets bij mij.
Daana gestart met puregon,begonnen met 75 IE na zoveel dagen gestart om en om 75 IE andere dag 100IE,geen ei,toen elke dag 100IE na 36 dagen gespoten te hebben nog geen Ei,behandeling afgebroken.
opnieuw begonnen met provera en nu weer aan de puregon,gestart met 100IE in zat gister op cyclus dag 18 en heb nu een ei van 11,19mm, de gyn vertelde dat een ei vaak pas door groeit bij 12mm,vorige week had ik een ei op 10mm en 5 dagen later 11,19mm,vanaf gisteren is puregon weer verhoogt.
Nu was mij vraag of er nog meer vrouwen zijn die beetje in dezelfde situatie zitten als mij of hebben gezeten!?
Tot hoe ver zullen ze puregon op hogen?ik heb het al paar keer gevraagd maar daar geven ze niet echt antw op,ze zeggen steeds we zijn aan het kijken waar ik op reageer.Ik heb pco en een bmi van 32.ik ben 18 kg afgevallen en nog doet mij lichaam niets.Maar ik pep mezelf steeds op en probeer alles positief te bekijken,maar toch merk ik dat ik er steeds meer moeite mee krijg.maar ja .
Groetjes sabine
Als je begint met spuiten, dan is het inderdaad eerst even uitzoeken op welke dosis je lichaam reageert. Het kan best zo zijn dat je goed reageert als je meteen met 125 IE begint. Er zit helaas niks anders op dan uitproberen en afwachten wat de reactie zal zijn. Als je eenmaal een goede reactie hebt, dan zit er de volgende keer wat meer schot in de zaak. Succes!
Hallo sabje25,
Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Ik wil graag een 2e kindje maar toen het niet lukte ben ik naar gyn geweest. Die vertelde mij dat ik pco heb. Ik heb eerst clomid 50,100,150mg gehad, maar dat deed niks.
Ik ben nu sinds 20 dagen aan het spuiten, begonnen met 75 eenheden en zit nu op 100 eenheden, maandag was er een eitje van 12mm, maar vandaag was die nog steeds 12mm. Ik moet vrijdag weer terug, kijken wat het dan is.
Ik snap heel goed hoe je je voelt, het is erg frustrerend allemaal. Tegen mij zeiden ze wel dat je tot max 300 eenheden per dag kan spuiten maar dat ze langzaam moeten opbouwen omdat je anders kans hebt op oversimulatie.
Hoe gaat het nu bij jou?
Groet, Flaca22
Hoi Flaca,
Inderdaad een beetje de zelfde situatie.
Bij mij hebben ze de behandeling weer gestaakt na 22 dagen.dus ik ben op nieuw begonnen met primolut en vandaag ben ik ongie worden.
ik slik nu metphormine(of hoe je het ook schrijft,is een medicijn voor suikerziekte patienten)ik slik dit nu +/- 12 er bij,en morgen begin ik weer met spuiten.en morgen krijg ik weer inw echo om te kijken of ik geen kiester heb.hoe is het vrijdag bij jou gegaan?
heb jij ook overgewicht?
groetjes sabine
Hoi Sabine.
Ik ben vrijdag geweest en vanochtend weer. ik heb nu een eitje van 21mm en ze hebben net pregnyl gespoten. Als het goed is krijg ik nu na ongeveer 36 uur mijn eisprong. Ik ben erg benieuwd en hoop dat het allemaal gaat lukken.
Hoe was het bij jou in het Zhuis? Ook weer begonnen dus? Hoeveel spuit je nu?
Ik heb geen last van overgewicht. Ik hoop dat het spuiten bij jou ook snel effect heeft!
Groetjes, Flaca
hoi flaca,
Nou helemaal super,hopelijk is het gelijk raak,ik zou duimen.
Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis in te kijken of ik geen kiester heb en dan kan ik morgenavond weer gaan spuiten.de laatste keer zat ik op 112 en half,maar ik weet niet wat ze morgen zeggen omdat ik er andere medicijnen bij heb.
moest jij de pregnyl zelf zetten?
Hey Sabine,
Ja dat hoop ik ook ja… ! Maar goed het is even afwachten.
Ik heb de pregnyl niet zelf gezet, terwijl ze in het begin zeiden dat ik dat wel zelf moest doen, maar goed… ze hebben het nu voor me gedaan. Het is best een pijnlijke plek geworden.
Ik hoop dat het geen kiesters zijn! Ik zal ook voor jou duimen!
Hebben jullie al een kindje?
Grtz, Flaca
Hoi flaca,
Wij hebben nog geen kinderen.
ik ben vandaag ziekenhuis geweest.
toen ik een inw echo kreeg zat er voor het eerst een ei van 13mm,de gyn had er over dat er misschoen toch een ei is gesprongen of dat hij weer afzakt,ik ben namelijk nu ongie,en ik heb nog nooit een ei gehad van 13mm.ik moet pas dinsdag weer komen,zo raar.het kon ook een ei zijn die gata door groeien.maar de arts was niet al te enthousiast,hmm.
mijn eigen gyn zei dat een ei vaak boven de 12mm door groeit.
nog last van de spuit?jullie hebben al een kindje toch?
groetjes sabine
Hey Sabine,
Wat raar joh! Ik had er nu een van 12mm en toen hij 14mm was zei ze tegen mij deze gaat wel doorgroeien. Dus ik verwacht dat die van jou ook doorgroeit. Raar dat ze dan zo onpersoonlijk doen! Ik vind het ook vervelend dat ik iedere keer een andere gyn heb… maar goed voorlopig hoef ik niet meer terug… want ik zit in de wachtweken.
Ik heb nu eigenlijk geen last meer van die spuit gelukkig. En ja wij hebben al een kindje. Sebastiaan, hij is 2 jaar.
Jij moet nu dus een week wachten totdat je ziet of dat ei groter is geworden… spannend hoor! Een week kan dan lang duren.
Grtz,
hoi flaca,
In het begin vond ik het ook lastig steeds een andere gyn,ik loop er inmiddels nu al paar maanden/jaren,en vind het niet meer zo erg.Artsen herkennen mij nu zelfs al.(aantal dan)de arts was ik gister had is niet onpersoonlijk,juist een super arts,maar ik denk dat hij mij stukje wil beschermen dat ik zelf niet te enthousiast ben,en volgende week dikke teleurstelling heb.
heb jij je eiersprong al kunnen voelen?wanneer zou je mogen testen dan als je niet ongie word?
en ben je spontaan zwanger geworden van je zoon?
groetjes
Loop jij al zolang in het Zhuis? Ja misschien is dat wel zo ja…
Bij mijn eerste zoontje was het in 1x raak en wist ik geen eens dat PCO had. Toen we graag een tweede kindje wilde ging het niet en duurde het lang en was ik soms 3 maanden niet ongesteld maar ook niet zwanger… dus toen naar gyn gegaan en die zijn PCO. Dus aan de chlomid en daarna puregon.
Ik heb mijn eisprong niet gevoeld, maar dat heb ik nog nooit gehad…
Ik denk dat hij wel geweest is inmiddels maar goed, afwachten nu dus.
Dacht dat je na een dag of 14 kon testen, maar bij Seb was de test ook pas laat positief dus ik ga (als ik niet ongie word) proberen min 3 weken te wachten.
Hoe oud ben jij?
Grtz, Patricia
Jah ik loop al best lang in het ziekenhuis, 2jaar inmiddels waarvan nu precies 8 maanden met hormonen bezig.
Ik ben 27 jaar en jij?
Ben je getrouwd?
Ben je nu niet zenuwachtig?hoeveel spuit je precies?en binnen hoeveel dagen had je nu een volledig ei.
ben jij ook zo kriebelig en moe van het spuiten?ik kan soms wel door het plafond schieten,zit ook wel veel frustratie bij mij,merk ik,en word dan boos oo mij vriend,soms echt sneu.
ik ben best zenuwachtig voor dinsdag,ik had de hoop een beetje op gegeven,maar na gister merk ik toch dat ik best weer zenuwachtig raak en hoop,moet alleen uitkijken dat het geen teleurstelling gaat worden.
als ik weer hoop heb ga ik gelijk weer op internet naar babyspullen kijken,beetje dom aan de ene kant word ik er verdrietig van.haha raar mens ben ik soms.
Ik heb mee geschreven met 1e kwartaal stopper ,07 maar ben daar gestopt,gelukkig zijn ze allemaal zwanger geraakt(behalve ik) en sommige nu zelfs al voor de 2e,ik probeer ze nog wel te volgen,maar schrijf niet meer mee.
Groetjes
Zo das al best lang. Ik ben niet getrouwd en 26 jaar. Het is wel raar dat ik nu zo moet afwachten en hopen dat het gelukt is… ik voel er nog niet zoveel bij. Ik vond het spuiten inderdaad ook irritant worden op een gegeven moment en was ook sneller emotioneel, maar ja wat wil je met al die hormonen…
Ik hoop echt dat je goed nieuws krijgt dinsdag. Ik heb deze cyclus 23 dagen puregon gespoten… best lang dus maar goed ik begon ook laag in dosering en zat dus uiteindelijk op 100 eenheden.
Het is logisch dat je zenuwachtig bent en dat je graag wilt. Je moet ook hoop houden! Oh ik ken dat niet… wat is dat precies?
Het is frustrerend soms als andere mensen om je heen wel zwanger worden, ik heb nu ook 2 vriendinnen die zwanger zijn (1 met puregon en 1 normale manier). Ik ben echt heel erg blij voor ze maar het is wel weer confronterend voor ons. Ik weet dat wij al een kindje hebben maar we willen graag een 2e.
Liefs