Sanna krijgt sinds een week 'savonds een groot potje (of vers die hoeveelheid). Nu dacht ik dat als ze dat helemaal opaten je een fles/voeding kon laten vervallen.
Maar vandaag belde Ed (ik was op mijn werk) dat hij het idee had dat ze nog steeds honger had. Dit was een half uurtje na haar eten. Hij heeft haar nog een flesje gegeven (150 + 5 schepjes) en deze heeft ze dus helemaal opgedronken :shock:
Nu is mijn vraag kan ik haar beter meer groente geven of toch nog even een flesje erachter aan? :lol:
Mij is verteld: Het is BIJvoeding :mrgreen:
Dus eerste tijd nog geen fles minderen maar zodra ze echt een tijdje goed eten (brood, pap, fruit, groentehap) dan pas fles eraf.
Lotte krijgt nu wel in haar flessen wat minder (overdag dan)
Vroege ochtend nog steeds 180/6 en een lekkere boterham
rond 9:30 fruit
late ochtend fles 120/4
tussen de middag (afhankelijk hoe laat ze wakker wordt) lekkere boterham
halverwege middag fles 120/4 en snackie (soepstengel, crackertje, koekkie)
avond groetehap en toetje
voor het slapen gaan papfles
Daar hebben we wel naartoe gewerkt vanaf dat ze 6 maanden was en begon met bijvoeding. In eerste instantie alles bij hetzelfde gehouden en alleen fruit en groente extra gegeven om te wennen. Toen langzaam de flessen van overdag wat minder (eerst 150/5 en nu dus 120/4). Binnenkort denk ik naar 3 flessen, alhoewel ze wel atijd lekker slaapt als ze een flesje op heeft Lekker warm in haar buikje denk ik :inlove:
Ik zou er eens een aardappel of rijst of pasta doorheen doen,dat zet iets meer aan
Hahaha ellen, ik weet dat het bijvoeding is maar ik meende me te herinneren dat bij die hoeveelheid een fles niet meer nodig was (weet je wel, zo ergens heeeeeel ver weg in mijn geheugen, dacht ik dan he :mrgreen: )
Hier ziet het er ongeveer zo uit:
rond 9.00 uur bv
rond 11.00 fruit
rond 13.30 bv
rond 16.30 bv
rond 19.00 groente + fles 150cc + 5 schepjes
rond 23.00 fles 210 + 7 schepjes en drie schepjes Nutrix
De groente is dus een potje van 200 gr of ongeveer die hoeveelheid vers. Ennuh Sas, die aardappel zit er al lang doorheen, ik heb gewoon een klikootje thuis zitten Alles gaat op/leeg etc en ik heb het idee dat als ik haar meer geef ze het opeet :eh:
Joh, Lotte eet momenteel ook als een bouwvakker, lekker laten gaan (zolang ze niet uit haar kleertjes barst dan )
Nou dat uit haar kleertjes barsten zal nog wel even duren,tis een kleintje (zit nog steeds in 62 )
Maar wat zou je doen, meer groente geven of gewoon de fles erachteraan?
ik denk dat ik nog even met de fles erbij zou doen. Ik zie dat je ook bv geeft en dan is het natuurlijk wat lastiger inschatten wat zij overdag binnen krijgt, maar een fles voor het slapen gaan wordt over het algemeen volgens mij wel gewaardeerd
Misschien anders na haar groenten nog een toetje? Of krijgt ze dat al?
Ik zou er een fles achteraan geven…Dat die wegvalt komt indd wel als ze overdag meer eet; nu is het indd bijvoeding…
Lijkt me heerlijk een kliko; hier een pietlutje die miemelt met zijn groenten hahaha maar het gaat steeds beter; we maken vooruitgang :inlove:
Thijmen is nu 8 maanden en krijgt hetvolgende:
6.30 borst
10 uur fruit
12.00 een hele boterham en 150 + 5 schepjes flesvoeding
15 uur rijstewafeltje
17.30 warm eten (soms veel) en yoghurt (soms ook veel)
18.30 borst
ten eerste: ik heb geen idee hoeveel hij dus drinkt 's ochtends en 's avonds?
Maar dat terzijde, wanneer kan ik die avondborst laten vervallen?
Gr estelle
Hoi Estelle,
Ik geef ook nog deels bv:
6.30 BV
8.00-10.00 slapen
10.00 fruit (heel potje of vers zelfde hoeveelheid)+ sap
12.00 broodje + flesje 180/6 (ditmoet volgens mij naar 150/5…toch?)
12.30/13.00 tot ongeveer 15.00 slapen
15.00/15.15 1/2 startkoekje+ sap (behoorlijk wat; soms wel 180/200 cc)
17.30 groente (heel potje of vers tot voor kort; nu doen we half potje; hadden idee dat het teveel was…hoeveel is ‘normaal’?)
- wat kwart/yoghurt na
19.00/19.30 bv
Mij is verteld dat die laatste bv er nu wel af mag (ze is komende woensdag 9 mnd), maar dan wat meer kwark/yoghurt na geven. Ik voel me zelf nog wel prettig bij die laatste voeding. Ik wil wel van de bv af, maar ga dan nog een tijdje flesje geven (ik denk 150/5 of 120/4, even kijken wat onze dochter wil).
Geef jij ook nog een broodje na de 1e borstvoeding? Ik niet. Ik denk dat, als ik helemaal stop met de bv, dat ik van de 1e voeding pap ga maken…
Hoeveel groente en fruit eten jullie kindjes op deze leeftijd?
Groetjes,
Renee
Ik geef hem na de eerste voeding nog wel een broodje. Dit is eigelijk gekomen omdat hij soms om 5 uur al de eerste borst weer wil en dan tot 7 uur weer gaat slapen. Dan geef ik hem om 7 uur dus een broodje. Ik ben ook van plan om straks pap te geven s ochtends.
Fruit geef ik ook maar wat. Meestal 1 of 2 stuks fruit. Teveel kan volgens mij niet echt kwaad, toch?
Gr Estelle
Mar27… geef je geen broodje?? :think:
als je na die groente nou een fles geeft en dan lekekr naar bed brengt zou je die laatste fles om 23.00 er dan niet af kunnen halen???
Als ik dat zo lees kan je kindje lekker eten en volgens mij kan ze het voor haar lengte in ieder geval wel hebben… nou weet ik niet hoe het met het gewicht zit…
Je kunt evt ipv dat flesje na het eten een beetje yoghurt geven en dan een 2 uur later een laatste flesje voorlopig kijken of ze dat accepteerd…
En idd evt smorgens en smiddags iets van pap en brood gaan introduceren?
Ik ben benieuwd wat ze over Sanna's schema zeggen dan
8.00 210+7+pap
10.30 fruit + wat roosvicee
12.30 1 boterham + water
13.45 180+6
17.00 potje groente + toetje
20.00 210+7+pap
En de laatste dagen om 24.00 ook nog een papfles en die gaat helemaal op Ze heeft gewoon veel honger
Oh ja, Sanna woog vier weken geleden 6600gr en was 66 cm.
Ondertussen krijgt ze dus brood en pap :wink: en dat vindt ze zo lekker dat ze het zelf in haar mond stopt :lol:
Ben benieuwd wat ze op het cb gaan zeggen volgende week, ik denk dat ze vier :shock: flessen een beetje veel vinden :mrgreen:
Geef ik lekker toch niks om :snooty: