Hoeveel groeit een kindje tussen de 3 en 4 jaar?

Mijn vraagje staat eral,



wat groeit een kindje ongeveer gemiddeld tussen de 3 en 4 jaar?



Mijn zoontje word over 3 maandjes 3 jaar en nu heb ik dus t shirtjes met leeftijd gezien,

maar het is 2 halen 1 betalen,wil dus ook gelijk voor zijn 4de verjaardag 1tje kopen.



hoe kan je het t beste uitrekenen welke maat je dan moet hebben voor het jaar erop?



Hij zit nu in maatje 122.



groetjes Bianca

Pff lastige vraag, sommige kinderen groeien een maat per half jaar andere staan even stil of slaan een maat over. Zelfde als met schoenen vooruit kopen zo lastig is dat. :roll:



Maareh mt 122 met 3 jaar :shifty: , Merel is net 4 draagt maat 98/104 :oops:

Wat een verschil kan er in kindjes hun geori zitten he :inlove: :lol:

dat is erg moeilijk te zeggen… Milan zat soms een jaar in een maat en dan ineens maar een maand of 3…

Veron past zijn t-shirtjes van vorig jaar nog prima… Ook heb ik geen nieuwe korte broeken bij hoeven te kopen :dance: …



Hier dus niet superveel gegroeid…



Hij heeft nu 116-122… En van broeken 104…



grts patricia

Lastig, ze kunnen opeens een groeispurt krijgen…

Anique is altijd heel klein geweest en schiet nu opeens de lengte in!

tygo heeft ook nog korte broeken aan van vorig jaar … veel waren wel al te groot hoor en de gene die op maat waren die zijn nu gewoon nog iets korter … maar hij past er met dat kleine kontje nog prima in

en t-shirtjes… uhhhh hij heeft nu 104 maar draagd ook 110/116

tis maar net hoe het valt

en hij heeft een vrij lang bovenlijf net als zijn moeder :mrgreen:

dus die van vorig jaar zijn te kort bij de rug maar kwa pasvorm gaat het nog prima

dus denk dat je zal moeten gokken

of ff moeten googlen op kindermaten tabel en dan kijken waar hij nu in zit en dan schatten waar hij dan zou kunnen zitten

maar het is en blijft een gok

gaat het toevallig om de tshirtjes met cijfer van de V&D?

Die hadden wij vorig jaar voor de oudste toen die 5 werd… maar elk cijfer was er maar in 1 maat… en het paste echt NET.

Die van 6 jaar zou hij dit jaar niet meer aankunnen.



Wat ze groeien tussen 3 en 4 eh eh … onze 4 jarige draagt nu 110 ongeveer… dus niet te vergelijken :lol:

dave is vanaf hij 4 jr is… ineens 2 mt gegroeid…zit nu in 116 ongeveer…

zijn hele derde jaar zat hij in 104… dus tja

er valt dus echt niets van te zeggen…

volgens mij is het gem genomen 8 cm per jaar en 2 kg.

Hoe dat verloopt tja dat is steeds een verrassing. Soms groeien ze heel geleidelijk aan, de andere keer schieten ze uit het niets de lucht in. Mijn ervaring is wel dat ze in de zomermaanden het meeste groeien in vergelijking tot de winter…



Qua maten kan ik je niet helpen…voor mijn oudste ga ik nu pas mt 110 kopen en die wordt bijna 5 :roll:

Mijn ervaring is ongeveer een maat per half jaar.

Dus dan zou ik voor volgende zomer 134 kopen.



Maaike had met 3,5 110-116. En nu met 4,5 128-134.

Denk dat je zover niet echt nog vooruit kunt kopen, zeker niet met de grootte van jouw mannetje :wink: Groeit hij wel met de curve mee als een gemiddelde jongen aangezien hij al flink wat groter ( en dan bedoel ik voornamelijk langer!) is?



Elise draagt nog een gedeelte van de zomerkleding van vorig jaar, maar dat gaat niet de hele zomer passen. Elise heeft shirts draagmaat 98 en broekjes 92. Vorig jaar droeg ze shirts 92 en broekjes 86/92. Een kleine overlapping dus, de shirtjes 92 zitten wel wat krapjes nu maar volgens mij gaan ze steeds minder groeien…

thnx voor jullie antwoorden,

ik heb nu maatje 128 genomen voor dit jaar,en maatje 134/140 voor volgend jaar.



Hij groeit nog steeds elke maand 1 cm en was verleden jaar 15 cm gegroeit.

Dus ik heb het doorgerekend op zijn groeicurve.



Dan kom ik uit op 134/140.

Aangezien hij het ook nog eens in zijn breedte nodig heeft dus deze maat.

Denk dat hij kwa lengte dan op 1m25 zit.



Ik hoop dat ik goed gegokt heb,anders weet ik nog wel iemand die de shirtje aankan hihi.



dank jullie wel.

Dan is hij wel groot. Zou hij echt volgend jaar al maat 134/140 hebben denk je? Als je schat dat hij dan 1.25 m is dan heb je genoeg aan maat 128 (dat is nl aan het aantal cm dat je kind is)

Hier draagt mijn oudste van bijna zes maat 116 van broek en 122 van shirt. Hij is sinds vorig jaar 1 maat gegroeit.

Mijn zoontje van bijna 5 heeft maat 110 van broek en 116 van shirt (dus net als zijn broer vorig jaar)

Hoi jeanet,



Mika is erg breed gebouwd,dus die heeft het wel nodig.

Hij weegt namelijk 25,5 kilo bij een lengte van 1m10.

Hij heeft nu al kledingmaat 122.

Voor de zomer draagt hij nu al maatje 128,maar dat is dan van broek omdat hij er anders niet inkomt.



bij de showforum kan je zien wat ik bedoel met breed gebouwd;)

Bij de dagje blijdorp met mijn kanjertjes.



Was het maar zo dat hij iets minder breed was,dan had ik niet zo hoeven shoppen elke keer.



Denk dat ik wel goed gegokt heb voor volgend jaar,zo niet koop ik gewoon weer een ander shirtje;)