Kevin heeft nu alle 4 maanden potjes gehad met de standaard groentes. Hij reageerd overal super goed op en lust het allemaal graag.
Ook fruit gaat super goed en dat gaat ook echt van harte naar binnen.
Hoeveel gram aan fruit en groente mag hij nu hebben?
Ik heb potjes fruit van 200 gram ( van de kruitvat ) en potjes groente van 190 gram van Bebirix.
Mag hij dat helemaal opeten?
Verder krijgt hij nog 4x 200 voeding maar dit gaat lang niet allemaal op. Totaal laat hij zo’n 100 cc staan op de gehele dag. ( de ene drinkt hij helemaal leeg en de ander weer voor de helft )
Jolanda, ik zou met halve potjes beginnen (de helft van het potje in een plastic bakje en dan opwarmen). Dat zou ik een aantal dagen volhouden en dan pas kijken of hij meer lust van het potje. Zo ben ik het van plan om te doen. Ik ben nog steeds niet overgestapt op de 6 maanden potjes.
Toen Mathijs 6 maanden was ben ik gelijk met de 6 mnd potjes begonnen. Daarvoor had ik al wat geoefent met de 4 maanden potjes. Mathijs at t in een keer helemaal leeg en vindt t heerlijk!!! Het gaat met gemak op hier!!!
Groetjes Maartje
Demi eet de maaltijdpotjes ook al helemaal leeg. Heb een paar keer een halve gegeven, maar dat werd als snel een heelpotje, want ze vind het heerlijk.
Ik zou een fles laten vervallen en hiervoor in de plaats een volledige 6 maanden potje van 200 gram geven.
Bijv:
07.00 fles
11.00 fles
13.00 fruit (= extra)
16.00 groente
20.00 fles (evt. met rijstebloem)
Zo doe ik het nu en dat gaat super! Alleen krijgt Yara bij mij als tweede voeding haar groente.
En sinds deze week krijgt ze als derde voeding een fruithap van ong. 200 gram en een uurtje later een flesje van 120. Dit omdat ik anders de fruithap er niet tussen gepast kreeg omdat ze tussendoor veel slaapt. En met dit schema kan ik straks ook makkelijk over op een boterham en de laatste fles laten vervallen. (Dit is pas na 9 maanden)
Maar hoeveel gram mag je vers maken? Is dat net zoveel als in een potje? En als ze na een potje nog trek hebben, mogen ze dan nog wat fruit ofzo na???
Waar kan ik dit vinden :think:
Hier nog steeds 4 volledige flessen (200 c) en heel potje fruit en heel potje groenten. Soms nog yoghurt of danoontje en iedere dag een kostje brood. Anoek heeft echt erge honger…ik kan nog geen fles laten vervallen…
ik zou gewoon kijken hoeveel hij op kan dat deed ik met Yeline ook.
Yeline krijgt dan alleen vers maar die krijgt nu een gewone bord vol aardappels en groente nou ja de bodem is bedekt en dat eet ze nu helemaal op met daarna een toetje. Yeline is dan ook ouder he maar ze krijgt nog maar 2 flessen dus daarom eet ze misschien ook wel zoveel :think:
Mathis mocht hier (Frankrijk) vanaf zes maanden 200 gram groente en 130 gram fruit par dag hebben. Komt neer op een groentepotje vanaf 6 maanden en een fruitpotje vanaf 4 maanden. Zelf maak ik het regelmatig vers maar ik houd wel deze hoeveelheden aan (ongeveer). Een digitale keukenweegschaal heeft hier zijn diensten intussen wel bewezen.