Nou de titel is gelijk ook mijn vraag: hoeveel fruit/groenten kregen/krijgen jullie kindjes?
Thijmen is 6 maanden btw.
Ik geef nu 100 gram van beide (ongeveer dus half potje)
maar heb geen idee of dit teveel of te weinig is.
:think: :oops:
Kwa groente krijgt Sam nog niet zoveel, want we zijn daar vandaag mee begonnen dus is nog aftasten.
Maar fruit, krijg hij vers, en dan 2 stuks fruit op de dag. Meestal eet hij het 's ochtends om 10 uur allemaal op en als er wat overblijft krijg hij dat 's middags. (Als hij een keer ene potje fruit krijgt is dat een heel potje wat hij dan eet, maar we doen eigenlijk altijd vers)
Dat kreeg Julien ook toen hij die leeftijd had
mar10e bedoel je de hoeveelheid van anna of de hoeveelheid van mij?
Yara begon pas vanaf 1 jaar redelijk te eten. Voor die tijd nam ze weinig tot niks tot zich. Het heet dan ook bijvoeding. Dus niet echt noodzakelijk.
Alles wat erin gaat is mooi meegenomen,lukt het niet dan niet.
Maar Lijkt me toch als Thijmen er verder geen hinder van ondervind en lekker eet dat het toch oke moet zijn??
Bas krijgt 150 gram fruit en daardoor een halve liga. Als hij alleen fruit krijgt mag hij 200 gram hebben.
Daarnaast krijgt hij een warme hap om 17.30 van 200 gram en daarin zit dan ongeveer 75-100 gr groenten en dan nog aardappels en vlees/vis of ei en wat water om het wat dunner te maken.
Bas krijgt ook nog 650 ml voeding op een dag met wat nutrix in elke fles.
Hij slaapt hierop door van 20.00 uur tot 7.30 uur de volgende ochtend.
Hey
Fenne drink 3 flessen van ± 180-200ml
en zou 2 keer 200 gram (fruit of groente) moeten eten volgens kind en gezin!
Omdat ze aan de fijne kant is (7.400 kg en 67.5 cm) moest ik ze melk bijgeven indien ze de 200 gram niet op at , wat geregeld gebeurd!!! en dit tot ze 1 jaar is!
groetjes
dank jullie voor jullie antwoorden.
ik laat het nu eerst maar bij de hoeveelheid die ik nu heb.
in iedergeval tot hij 7 maanden is.
ik wil ook niet dat hij te snel gewend is om veel te eten, het moet ten slotte bijvoeding blijven.
Naast de fruit en groente krijgt thijmen zo’n 800 cc flesvoeding, hij komt dus niets tekort lijkt mij :think:
Joost heeft, toen hij 6 maanden was, altijd het hele potje fruit en het hele potje groenten gekregen (en met smaak allemaal opgegeten).
Het is bijvoeding, dat klopt, maar wel de bedoeling dat je kindje steeds meer gaat eten, zodat je kunt toewerken naar mindere hoeveelheid flessen. Probeer gewoon uit of hij meer wil. Als het goed is, zal hij dan automatisch minder melk gaan drinken.
Het eerste jaar is oefenen zodat ie rond een jaar aan hele potjes zit.
Ik begon met een paar schepjes per dag en mijn kind gaf zelf aan (of beter gezegd, ik ging net zolang door) totdat ie genoeg had. En zo merk je vanzelf hoeveel ze op kunnen.