hoeveel flesvoeding naast de bijvoeding minimaal nodig?

Bas krijgt nu het volgende maar besef me nu hij maar 650 ml kv krijgt uit de fles en daarnaast 150 gram fruit + halve liga verkruimeld en 's avonds 200 gram warme hap (groenten/aardappel/vlees). Is de flesvoeding niet te weinig voor zijn leeftijd? Hij is stevig genoeg, beweegt en ontwikkeld zich best snel voor zijn leeftijd en is lang (9 kg en ruim 70 cm lang). Hij slaapt lekker door en is vrolijk tussen de voedingen door.

Mijn gevoel zegt dat ik het goed doe, maar zou graag willen weten hoe er meer moeders zijn die het zo doen of hebben gedaan. Of het weten of dit goed is. Cb is er onduidelijk in, want zij zeggen, hij stop wel als hij verzadigd is, maar dan zou ik op zeker 1/4 voeding meer zitten van alles. Hij stopt niet ookal is hij verzadigd. Hij begint dat nu een beetje te leren, maar meestal gaat hij toch door met eten totdat het echt op is.

op de pakken van fr*so staat dat kindjes van 6 tot 8 maanden zo’n 600 tot 800 ml melk per dag nodig hebben.

dus voor het ene kindje is dat 3 keer 200ml en voor het andere kindje is dat 4 keer 200 ml

Ik had bijna hetzelfde met Juul op die leeftijd. Zij dronk zelfs maar 500 ml.

Volgens het cb was het goed, zolang ze maar niet onder de 300 ml kwam. En vocht haalde ze ook uit fruit, groente en flesjes gewoon drinken (dus geen kv).

Stel dat Bas 5 voedingen per dag krijgt, dan zou hij per keer 270 ml moeten drinken. Hij krijgt 1 x groente en 1x fruit, dus dan nog 3 flesjes is 810 ml per dag. Lijkt mij ook erg veel.

Volgens mij doe je het prima met de 650 ml. Als Bas goed groeit, zou ik me er niet zo druk om maken.

Groetjes Steph :-*

Fijn om te horen dat het niet te weinig is, mijn gevoel blijf ik dus maar volgen.