Hoeveel kreeg jullie uk bij vertrek kraamzorg? We zaten hier bij dag 10 dus op 6 of 7 keer 100 cc (90+3 dus) en aangezien ze nog voor de nacht komt dus 7 en dan dus om de 3, 3 1/2 uur. Ze heeft ook echt honger dan en drinkt over het algemeen alles leeg. Volgens mij heel normaal, zo was het ook bij de oudste.
Ik kreeg namelijk zo’n vreemd advies van het cb :eh: (ben over het algemeen tevreden over ons cb hoor) en dat is al t 2e deze week. EErst gaf ik aan dat vanwege het spugen we jhbpitmeel toevoegen en ze daardoor dunnere ontlasting heeft. Toen vroegen ze waarom? Omdat ik hypoallergene voeding geef en dus niet naar andere voeding kan. Dan kon ik ook naar omneo…dat helpt ook een beetje!!! tegen koemelkallergie…ja hoor, omneo is voor krampjes en moeizame ontlasting…niet spugen! :wall:
En toen was gister het huisbezoek…onze dame krijgt wel erg veel eten zegt ze (niet dat ik me daar iets van aantrek) Ze adviseren voor 2 tot 4 weken 6 voedingen van max 110 geloof ik. Dus ik vroeg, al om de 4 uur dan? Nee, om de 3. Ik zei maar ze slapen toch nog niet door? (Sommige wel natuurlijk,) dat gaf ze ook aan. En nu gaf ze als advies, dan moet je haar een keer als ze wakker wordt de nacht verschonen en troosten en terugleggen :shock: Het arme kind is 2 weken oud en moet dus maar honger hebben de nacht? Ze heeft het nog nodig en ze laat hem vanzelf wel vallen als dat niet meer zo is en dan zitten we op 6 voedingen. En juist de nachtvoeding verschonen we niet indien nodig om het rustig te houden enzo. En met 4 weken gaven ze aan 5 voedingen, dus om de 4 uur zonder nacht, terwijl dat bij mijn weten toen pas rond de 4 kg was. Volgens mij slapen de meeste kinderen echt niet zo snel door. De oudste was iets zwaarder(deze uk is was 3100 gram) en sliep door met 6 weken, zat tot die tijd op 7 voedingen en daarna tot 19 weken op 6, pas met 19 weken zijn we naar 5 voedingen gegaan.
Ben benieuwd of onze meid zich aan het cb houdt en met 4 weken ineens om de 4 uur komt en de nacht al lang overslaat haha! Voor nu gewoon lekker 7 voedingen als ze dat wil!
Ben dus wel benieuwd naar jullie adviezen van kraam en cb, is toch niks aparts wat ze krijgt en niet meer dan normaal dat ze de nacht nog nodig heeft.
Wat een raar advies Wien! Hier zit Fenne op 6 x120cc. En dan om de drie a vier uur en nog gewoon 1 nachtvoeding!
Omneo schijnt ook te helpen tegen spugen, dus zo vreemd is dat advies niet? Ik las ergens dat Omneo wat dikker is dan de standaard melk, waardoor de baby rustiger drinkt en de voeding minder makkelijk terug omhoog komt. En anders kom je uit bij AR, maar dat is hetzelfde idee als jbp, want dat zit daar ook in. Maar ik vraag me wel af of Omneo en AR ook hypo-allergeen zijn…? Zou het dus lekker houden bij wat je nu doet, tenzij het echt niet gaat.
De hoeveelheid voeding is ook afhankelijk van het gewicht van een kindje…zeker op die jonge leeftijd… Kan dus vertekenend werken als je alleen maar weet hoeveel kindjes drinken, maar niet hoe zwaar ze zijn…? Ik zet in ieder geval om die reden het gewicht erbij.
Jinthe kreeg toen de kraamverzorgende weg ging (rond dat ze tien dagen was) nog een combinatie van borst- en flesvoeding, dus het is misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar goed. Ik voedde (en voed) op verzoek en ze zat toen op gemiddeld negen voedingen op een dag, waarbij ze eerst borstvoeding kreeg en daarna nog 20-100cc flesvoeding, afhankelijk van hoeveel honger ze had. Eén van de 9 voedingen was een nachtvoeding. Op dat moment woog ze rond de 4,5kg.
Pas met drie maanden (7,5kg) ging ze minder vaak komen, maar nog altijd zo’n 7x op een dag en soms vaker. Inmiddels krijgt ze alleen flesvoeding en ze heeft tot 6 maanden (9kg) was 5 flessen (5x200cc / 5x235cc) op een dag gehad. Pas nu ze groente en fruit krijgt, zit ze op 4 (x200cc) flessen.
Ik heb zo iets van ‘als ik honger heb, dan wil ik ook eten’, dus als Jinthe aangeeft dat ze honger heeft, krijgt ze ook eten. Binnen bepaalde grenzen natuurlijk, maar in principe krijgt ze zoveel ze wil en ook op de momenten dat ze wil. Pech als het CB dat niet goed vindt. Maar ik heb er om eerlijk te zijn nog nooit commentaar op gehad.
Als ze honger heeft zou ik ´s nachts ook zeker nog een flesje geven hoor, maar is dat wel zo? Reden waarom ik dat zeg is omdat Elin ´s nachts vaak verder slaapt als ik er even bij mij neem. Dan slaapt ze zo een uur of langer verder. Zou leuk zijn als ze dat ook doet in haar wiegje :mrgreen: .
Maar elk kind is anders, Elin heeft sinds dag 1 al 6 voedingen volgens mij, die sliep nacht 1 al 6 uur achter elkaar (was wel 3430 bij de geboorte).
Nu schommelen we tussen de 5 en 6 op een dag en ik hoop eigenlijk dat ze snel op 5 zit :shifty: maar aan de andere kant ze is nog zo klein dus als ze het nodig heeft dan heeft ze het nodig.
Gewoon je gevoel volgen hoor want die is vaak wel juist :thumbup: