Hoeveel flesvoeding bij combi BV/groente-en-fruit?

Ik weet het ff niet meer…



Ik heb 6 maanden volledig BV gegeven.

Sinds 2 weken ben ik 2 b-voedingen gaan vervangen door f-voedingen, omdat het voor mij niet praktisch is om te kolven op mijn werk (en ik vind het ook vreselijk om te doen… heb het bij de oudste 1 maand gedaan… :? )



Dus nu krijgt hij 's morgens en 's avonds BV en overdag 2x een flesje van 180 ml water (6 schepjes dus)

Intussen ook gestart met de groente- en fruithap. Dit is intussen ook een flinke portie. Hij vind het heerlijk :inlove:



Vandaag voor het eerst gaan werken en de jongste voor het eerst naar het KDV (nouja, hij had al een oefemiddagje en oefendagje gehad).

Kwam ik hem en grote broer ophalen en toen had hij wel groente- en fruithap gehad (hier krijgen de kindjes 's middags warm eten), maar geen flesje gekregen… :think:

Heb hem thuis dus nog maar gauw een flesje gegeven en na het badje nog aan de borst gelegd.



Hier (België) zien ze de groente- en fruithap als volwaardige maaltijd, maar ik dacht dat BV/FV nog steeds de hoofdvoeding is op deze leeftijd??

Op het CB zeiden ze nl ook al dat ik dan het schema van 4 voedingen zou ‘moeten’ doen:

BV - groentehap - fruithap - BV.

Maar is dat niet veel te weinig melk dan??? (ik weet natuurlijk niet wat hij drinkt tijdens een BV, maar ga er vanuit dat hij voldoende binnenkrijgt voor een voeding. Hij is nooit ontevreden ofzo na een BV).



Maar hoeveel FV moet ik hem overdag dan geven? Is 2x een fles van 180 ml en 6 schepjes te veel?

kan ik beter 2 kleinere flesjes geven? Tussen de groente- en fruithap door?

Of 1 grotere fles?



Ik zie even door de bomen het bos niet meer, en ik weet ook niet meer hoe ik dat bij de oudste gedaan heb…

(komt denk ik ook omdat ik toen na 1 maand uiteindelijk helemaal van BV naar FV ben overgestapt. Ander verhaal, ivm ziekenhuisbezoek etc)

Ha :wink: ,



Ik weet het ook niet meer precies hoe ik dat met Nina heb gedaan :think: … In elk geval nog wel een tijd lang 's middags voordat ze ging slapen nog een flesje gegeven. Was meer omdat ze daar beter van sliep en zo ook nog wat dronk overdag.

Alleen fruit en groenten over een hele dag is wel weinig, lijkt mij. Wat heeft J. dan tussendoor gedronken?

Over een tijdje mag je met brood beginnen, da’s ook al wel een “maaltijd” met wat drinken erbij.

Ik zou het morgenvroeg gewoon eens navragen bij ze en anders kun je altijd de K&G-lijn bellen ivm een voedingsschema. Heb ik ook vaak zat gedaan.



Hoe was het trouwens gegaan, de 1e lange dag op het KDV?



Succes ermee :thumbup: !