hoeveel flessen / bv / zuivel op een dag?

Tanisha krijgt 's ochtends bij mij altijd bv. Ben ik thuis krijgt ze dit tussen de middag ook en tegen 19 uur, als ze naar bed gaat. Maar ik heb het idee dat het echt minder wordt, vooral 's middags. Ze drinkt wel gewoon lekker maar stopt eerder dan normaal en gaat dan weer spelen of op bedje. 's avonds eet ze met de pot mee tegen 18 uur en dan drinkt ze dus voor ze naar bed gaat. Maar ook dat is vaak snel voorbij. Ze slaapt dan wel gewoon door tot een uur of 9.





Dus de vraag.



hoeveel zuivel moet een kind van tanisha haar leeftijd (net 1, zie banner) hebben per dag?



Het volgende zijn we van plan



Ze krijgt dus 's ochtends een onbekende hoeveelheid bv.



tussen de middag drinkt ze na haar broodje bij mij en krijgt daarnaast nog een fles van 180 cc



voor ze 's avonds naar bed gaat drinkt ze 's avonds bij mij en krijgt daarnaast een fles van 180 cc.



Is dit voldoende?

BV kun je niet teveel geven dus dat scheelt alweer. En dat ze minder drinkt…misschien is ze zelf bezig met ‘spenen’? Ze vind haar vaste voeding, andere drankjes etc wellicht boeiender. En je kunt ook simpelweg dipjes even hebben in je hoeveelheid BV. Je menstruatiecyclus, lichte griep alles op dat vlak kan invloed hebben. Als je zelf nog plezier hebt aan het voeden lekker doorgaan en als ze ong aan de 300 cc dagelijks komt is het voldoende. En dat mag best de ene dag 200 cc zijn en de andere wel weer 300. Casper wil niet altijd een hele fles melk leegdrinken bv maar ik ga hem echt niet dwingen :wink:

Kaya krijgt ook niet altijd genoeg zuivel, ze vind melk niet zo lekker. nu geven we na het avond eten altijd een schaaltje yoghurt en dat vind ze heerlijk :mrgreen: , heeft ze toch weer een beetje zuivel binnen.

Mies krijgt s’ ochtends na zijn broodje nog 150 cc opvolgmelk en smiddags 100 cc en dan na het eten een schaaltje yoghurt.

Is zat.



Als hij geen opvolgmelk meer wil, dan krijgt hij karnemelk, vind hij ook lekker.

Maar ik geef mijn kinderen geen gepasteuriseerde koemelk… krijgen ze hier enkel buikpijn en slijm in de keel van, dus ga het met mies niet eens proberen.



maar idd 300 is zat. En dan mag je idd kaas, yoghurt, kwark enz meerekenen.

Als een kind meer melk drinkt, is dat dan echt slecht?





Stan drinkt/krijgt:

  • 's ochtends pap met 220ml melk
  • 's middags fles melk, 200ml
  • 's avonds papfles met 220 melk



    En met avondeten, yoghurt of kwark. En ook wel eens kaas op het brood.



    Is wel gewone koemelk…

Zoals gezegd… er zit veel eiwit in… koemelkeiwit.

Het is met name voor de darmen best zwaar te verteren spul.



Zelfs Nutricia, zegt in de kinderen…



Een kind heeft vanaf 1 jaar maar 300 milliliter aan melkproducten nodig, dat is inclusief toetjes, niet zelden gebruiken kinderen nog ruim een halve liter melkproducten per dag, dat is een beetje veel…



Als het zo ongeveer het dubbele is van wat nodig is, dan zou ik wel gaan kijken naar alternatieven.



Een boterham in de ochtend en dan gewoon melk om te drinken… kan je er al zo 100 cc vanaf halen.

S’middags kan je ook thee geven, water, of gewoon wat diksap of aangelengde vruchtensappen (wij geven bijvoorbeeld bio appelsap, van die troebele en dan aangelengd met water, mies vind het heerlijk)

S’ avonds nog een papfles, ja, als je kind niet goed warm eet, dan moet je wat, maar dan zou ik zeker tussen de middag en in de ochtend al minderen.

Mies eet op zich goed warm, krijgt een toetje en dan nog een flesje zonnatura thee met een scheutje melk (2 eetlepels ofzo) en een lepeltje honing. Dat is voldoende, hij slaapt prima door.



Zou hij slecht eten, dan zou ik ook graag nog pap geven, maar dan krijgt hij dus overdag minder. Zeker voor t ontbijt en gewoon als drinken is er genoeg alternatief.

Noëlle krijgt 'smorgens een flesje gewone melk bij het brood van 200 ml en tussen de middag ook. 'savonds voor het slapen gaan ook nog een fles opvolgmelk nu van 165 ml, die ben ik aan het afbouwen.

wat veel eigelijk in de ochtend na een broodje… zouden ze dan niet gewoon nog een half broodje meer lusten? :think:

200 cc melk is een behoorlijke slok in zo’n klein maagje.

Dat kreeg mies als compleet ontbijt met 10 maanden, maar dan kreeg hij er niets bij.

Als er ook brood bij komt, dan zou het met wat minder ook genoeg moeten zijn. :shifty:



150 hier en als hij echt klaar is met zijn brood, dan duurt het soms een uur voor hij dat echt opheeft.

Voor de rest gewoon water, thee en diksap.

Ik doe het ontbijt ook ‘andersom’ Cell. Hij krijgt van papa een fles opvolgmelk waarvan de ene keer 200 cc opgaat en de andere keer ong 150. Pas daarna gaan we de dag beginnen en een broodje eten. Verder wil hij overdag veel liever ander drinken dan melk (soms krijgt hij een beetje choco aangelengt met melk= veel melk weinig choco :lol: ) en dan drinkt hij dus wel zijn fles leeg (ong 200 cc) maar verder…een toetje gaat er nog wel in maar hoeveel dat is…misschien 100 cc?

De ochtend doen we overigens zo omdat hij zo aan wat extra vitamientjes komt voor de winter. Hij kwakkelt af en toe met avondeten en ik wil hem dus geen avondfles (al dan niet pap) aanwennen. Avondeten is hier wat de pot schaft, daarna toetje en geen alternatieven. Oeh wat klinkt ik streng gni gni maar dat voelt juist niet zo want we maken dus geen strijd van het eten en houden het gezellig. Niet eten = ook prima maar dus niet wat anders te kiezen. Het enige wat hij na het eten krijgt is een gewoon glas drinken, sapje aangelengt oid.

Ik geef eerst het broodje 1 'smorgens en 2 'smiddags en de melk als ze op driekwart zit ongeveer… Echt een melkmonstertje is ze want die fles gaat sowieso op… Is ook veel voor zo’n klein maagje maar ze eet nou eenmaal alles! Zal straks wel wat minder melk worden en idd dan wat meer brood 'smorgens…

2x 200cc

hier geen melk beide kids niet.



Dave drinkt sap of yogi zoveel hij wilt



Jade krijgt 's morgens een fles van 150/180 cc kv tis maar net of ze haar broodje wilt eten… 's middags sap en na het avondeten een fles van 150/180 cc kv ligt aan de hoeveelheid die ze gegeten heeft…



wel allebei een toetje yoghurt of 1a2 stickie(s) met danoonachtig iets ( goedkope versie zeg maar :mrgreen: )

kaas lusten ze alle twee lekker uit het vuistje… dus dat ook tussendoor…



dus ze komen wel aan de 300cc per dag