Goedemorgen,
Ik had een vraagje…
Hoevaak en hoelang hoort een baby van ongeveer 4 maanden te slapen overdag? Djanel die is de laatste twee weken veel meer en langer wakker. Wel gezellig hoor :inlove: maar soms word hij er ook wel wat kribbig door en dan leg ik hem op bed maar daar heeft hij dan echt geen zin in…
Hoe is dat of was dat bij de baby’s van jullie?
(ik weet het niet meer zo goed van Sam en Dunc :oops: )
Fenna slaapt ook heel weinig , alleen smiddags 2 a 3 uurtjes. Af en toe valt ze 10 minuten in slaap, maar verder hele dag wakker
En word ze dan na verloop van tijd ook kribbig? Want Djanel is tegen etenstijd niet te genieten, ja alleen als ik hem op schoot houdt ( :lol: )
Hij weet in ieder geval nu al wat hij wilt :inlove:
Nog even een aanvulling, ik heb s’nachts echt niks te klagen hoor want hij slaapt van de 7 dagen per week 4 nachten door.
ik eb het gevraagd aan het cb… julia slaapt ook heeeel weinig… als een beepje niet moe is, en gewoon vrolijk in de box ligt, of gewoon vrolijk is, gewoon beneden laten, zodra een beepje sago is, dan moet je het in bed doen!
Tama, Fenna ook kribbig onder etenstijd, zij in de wipstoel op tafel en maar heen en weer blijven bewegen :roll:
Snachts heb ik ook niets te klagen
Finn slaapt 's nachts van 20.00 tot 7.00, daarna slaapt hij van 9.00 tot 10.30 en van 13.00 tot 15.00 en van 17.00 tot 18.00. Best een slaapkoppie dus.
Ik denk ook steeds dat Jasly smiddags heel moe is,
Maar dan leg ik haar in bed en dan huilt ze even en dan ligt ze tegen dr zelf te brabbelen…
En als ik haar eruit haal staat er echt een grote grijns op dr gezicht maar zodra ik haar in dr box of in dr stoeltje zet word ze zoooo chagerijnig!!!
En dan begint ze van krijzen en gillen te huilen,
Tjah dan is het dus echt bedtijd voor dr hoor,
Soms slaapt ze maar een uurtje soms wel minder,
Snacht komt ze ook voor drinken,Maar vind het eigenlijk niet zo erg, want 9 van de 10 keer valt ze vanzelf na het drinken in slaap,
Ik vind slapen voor beebjes heel belangerijk, want van slapen groeien ze,
Maar ik heb geen strikte bedtijden voor Jasly, Ze laat me zelf wel weten wanneer ze naar bed wilt, :hug:
joyce is ook een slaapkop hoor…
Die ligt na de fles meestal nog een uurtje/ anderhalf uur wakker en dan lekker slapen… ik merk aan haar wel of ze echt moe is…
Ze ligt ook wel eens wakker in haar bedje , maar zolang ze niet huilt en lekker ligt laat ik haar maar eventjes… schijnt ook goed te zijn voor ze…
Ze gaat wel meer de aandacht opeisen hoor nu…
dan is het alleen goed als ze aandacht krijgt hihi…
@konijn wrote:
ik eb het gevraagd aan het cb… julia slaapt ook heeeel weinig… als een beepje niet moe is, en gewoon vrolijk in de box ligt, of gewoon vrolijk is, gewoon beneden laten, zodra een beepje sago is, dan moet je het in bed doen!
Ja dat weet ik, haha en dat doe ik ook. Maar Djanel pikt dat niet hoor en als ik hem dan laat liggen wat ik al een paar keer geprobeerd heb, dan ligt hij zo 20 minuten te krijsen en dat vind ik nergens voor nodig…
Lenn sliep een tijd helemaal niet overdag :shock: nu 's ochtends meestal wel 2 uur (hoewel… nu slaapt hij al vanaf 7.45 had hem om 6.30 gevoed… :o ) en 's middags ook anderhalf a 2 uur … maar het wiseld wel eens hoor
Milan slaapt overdag 2x een half uurtje ook niet veel dus
Caelan slaapt het het grootste deel van de dag…daarvoor in de plaats is hij erg graag wakker 's nachts hehe geeft zijn papa en mama dus geen fatsoenlijke nachtrust. Maar wij gaan ervan uit dat dat nog wel gaat veranderen
Luca is ook een echte slaapkop, hij is meestal 1 uur of 1 1/2 uur en soms ook wel eens 2uur na een voeding wakker en daarna wil hij weer naar bed.
Baby’s van 3 tot 6 maanden kunnen max 1,5 uur wakker zijn. Dit is wel een gemiddelde.
Ik deed mijn zoontje altijd na 1 uur en een kwartier een schone luier en dan in zijn bed.
Vanaf 6 maanden red hij het m 2 uur om wakker te zijn.
ER is een hele goeie site over slaapritmes. Even googlen op slaappatroon baby’s en dan de eerste hit.
Jekka