Hoeveel drinkt een dreumes naast zijn flesje?

Hoi,



Ik vroeg me af hoeveel een dreumes “moet” (?) drinken naast zijn fles.



Ons ventje is net 1 en krijgt nog 2x p.d. een fles melk van 240ml.

Als ik hem wat of soms wat diksap uit een tuitbeker of gewoon bekertje (van difrax, met zo’n uitsparing voor het neusje) aanbied, dan drinkt hij erg weinig.

(vooral uit dat difrax-bekertje drinkt hij niet, daar wil hij alleen met zijn handjes in gaan zitten voelen :mrgreen: )

Maar als ik drinken uit een klein flesje aanbied, dan drinkt hij er binnen no time een leeg (100-120 ml).

Hij heeft vandaag denk ik al zo’n 160-180 ml. gedronken naast zijn gewone 2 melk-flessen.

Vraag me ook af of dat echt dorst is (maar dan zou hij toch ook uit een tuitbeker drinken? Hij kan dat wel!) of dat het zuigbehoefte is??



Groetjes, Marieke

Ik vind 2 flessen van 240 cc al veel.

Ik verplicht Jurian voor zover dat kan om 's morgens 1 tuitbeker melk leeg te drinken. Daarnaast drinkt hij uiteindelijk vaak nog 1 beker sap, maar dat is soms ook maar een halve, over de dag verspreid. Hij is gewoon niet zo’n drinker denk ik :smiley:

Dus hier heeft hij echt geen dorst verder, maar als hij als we tussen de middag in de stad lunchen ofzo, fristi krijgt, omdat ze niet anders hebben, dan drinkt hij dat pakje ook zo leeg. Want dat vindt hij gewoon lekker, maar echt dorst is het dan volgens mij niet.

Hier s’morgen en’s’middag’s bordje pap melk is dan iedere keer 100ml omdat ze zo de melk niet wil drinken.



en dan drinkt ze s’morgen’s een halve beker soms een hele en s’middag ook een halve of een hele beker sap en hier drinkt ze uit een gewoon bekertje misschien dat eens proberen?



Succes

Jana drinkt smorgens een fles pap van 200 melk en wat brinta er door heen.



En overdag toch zeker nog zo’ n 500 tot 700 cc aan water, roosvicee of iets anders.

ff denken wat Lianne krijgt :angel:



'smorgens 250 cc halfvolle melk

rond 900 200 cc sap

rond 1200 200 cc melk

rond 1500 200cc sap

rond 1700 200cc sap



Dus hier ongeveer 1 liter vocht.



Dat wisselt wel per dag, en dat sap is sterk verdunde diksap, soms thee met een beetje melk en een enkele keer vers gemaakte sap :inlove:

Hier geen broodeter dus 2x daags een bord pap die aangemaakt word met 220cc melk.



Daarnaast drinkt Tes wel 2 tot 2.5 volle tuitbekers per dag. In haar tuitbeker gaat 240cc.



Al met al komt ze dus aan ongeveer een liter vocht per dag.

Hier ook ongeveer een liter… Damian krijgt 's morgens pap met 200 melk… Bij zijn broodje bekertje melk en dan gaan er ook zo’n 2 tuitbekers doorheen…

Soms drinkt hij ook liever dan dat hij eet :think:

Hier staat gewoon de hele dag een tuitbeker met drinken. Ze drinkt 's ochtends en 's middags bij het eten maar 50cc melk ofzo, yoki drinkt ze wel wat meer, en verder drinkt ze de ene dag 3 tuitbekers van 150cc leeg en de andere dag 1 tuitbeker.

Hier krijgt hij in de ochtend 150 cc melk.

Dan krijgt hij nog 2x melk gemengt met milk en fruit ongeveer 300 samen.En verder denk ik nog zo’n 300 sap.

Riley krijgt 400 ml melk over de hele dag.

En daarbij krijgt hji 2x een fles of beker sap van 100.

Soms 1x van 200 en dan eind van de dag nog 50.

Hij drinkt niet zoveel.

mij dreumissen hebben nooit een flesje meer gekregen. ze kregen gewoon drinken aangeboden op de vaste eet momenten.



's morgens bij het ontbijt melk. bij het fruit thee of water. bij het middag eten melk. middag tussendoortje sap of water, 's avonds water bij eht warme eten.



in de zomer soms nog wat tussendoor.

Riley krijgt ook op vaste tijden bij het eten aangeboden. :wink:

Wat minder (volgens ha) dan het gemiddelde kind, maar het is goed zo.

Want buiten het melk krijg hij maar 250ml sap of water.

(En dan te bedenken dat hij soms maar 200 melk drinkt…:S).

Melinda krijgt smorgens



200 cc melk met bambix peuterontbijt





Smorgens drinkt ze meestal



zo,n 150 cc water





Met de lunch 200 cc yoghi drink





Smiddags, denk zo,n 120 cc roosvicee





Voor het slapen gaan tegen 18.45 nog 150 cc yoghi drink









Bij elkaar dus 820 cc :slight_smile: