Hoeveel drinken?

Hoeveel moet mijn kind tussendoor drinken?



Er zijn grote verschillen in drinkgewoonten van kinderen. Voldoende drinken is belangrijk, maar te veel drinken kan de eetlust verminderen en het evenwicht in de voeding verstoren. Let er op dat je niet te veel melk geeft; 300 ml per dag is voldoende. Geef je kind niet te vaak suikerhoudende dranken, want dit is slecht voor de tanden en kan maken dat je kind geen eetlust meer heeft. Geschikte dranken zijn: kraanwater, mineraal- en bronwater zonder prik, thee zonder suiker, vruchtensap (niet te veel appelsap omdat kinderen hier diarree van kunnen krijgen), groentesap en limonade.




Bron: ouder en kind zorg.



Isana drinkt denk ik wel meer dan een liter per dag, ik ben t vanaf vandaag aan het bijhouden.

voornamelijk water met een beetje diksap.

Is dat teveel?

het gaat gelukkig niet ten koste van haar eetlust!



Kan een kind ook teveel drinken en moet ik misschien richting diabetes gaan denken?

Of ben ik nu aan het overdrijven?!

Eva drinkt ook wel zoveel en ik maak me er geen zorgen om. Ze maakt op mij een heel gezonde indruk en ik ben juist blij dat ze wel wil drinken.



Misschien moet je ook eens kijken naar de manier waarop ze drinkt als je je wel zorgen maakt. Maakt ze altijd een zeer dorstige indruk, dan is er misschien wat aan de hand, maar als ze gaandeweg, soms zelfs spelenderwijs haar beker leeg drinkt, dan heeft ze het ws niet eens in de gaten en vindt ze het gewoon lekker.



Eva drinkt :

300-400 ml thee

300-500 ml roosvicee

200 ml papfles

Suwanna, Jinthe is ook een grote drinker/



Smorgens fles melk van 270 ml

In de voormiddag vaak een beker water met wat diksap ofzo=250 ml

In namiddag ook vaak nog eens een beker drinken=250ml

Voor slapen een fles melk 270 ml



Dus ook een liter per dag zo ongeveer. De éne dag is het minder, dan weer wat meer.



Denk dat je idd zoals karin zegt, moet kijken of ze echt constant dorst lijkt te hebben.

nee, die indruk heb ik niet. heel soms wel, maar dat hebben we zelf ook wel eens.

vandaag zit ze trouwens al op 1,2 liter vocht!

Zou me dan geen zorgen maken hoor ! En anders gewoon even navragen, even bellen met jeugdzorg.

Hier ook altijd ongeveer een liter per dag hoor. Is prima volgens mij.



Bij diabetes zal het kind opvallend afvallen en veel overgeven :wink: . Dus dat zal niet het geval zijn.

nou tom kan er ook wat van hoor. hij drinkt ook enorm. en luuk helemaal.

volgens mij gaat ze vandaag wel naar de 2 liter!

Ze heeft uiteindelijk 1,5 liter gehad aan water/diksap

en ca 100 ml (echt een gokje hoor) karnemelk

Ga t voor vandaag ook maar eens bijhouden.

zie wel dat ze weinig zuivel krijgt…

Suwanna,



Eva heeft vanmorgen 2 bekers thee op. Ik heb het even nagekeken met de maatbeker en het was 380 ml :o

Meestal drinkt ze 1,5 beker, dus dat is dan ook nog bijna 300 ml alleen al bij het ontbijt. Maar soms dus ook gerust 2 bekers.



Alles bij elkaar gaat zij ook wel over de liter heen en dat moet ook !

@Suwanna wrote:

Let er op dat je niet te veel melk geeft; 300 ml per dag is voldoende. Geef je kind niet te vaak suikerhoudende dranken, want dit is slecht voor de tanden en kan maken dat je kind geen eetlust meer heeft. Geschikte dranken zijn: kraanwater, mineraal- en bronwater zonder prik, thee zonder suiker, vruchtensap (niet te veel appelsap omdat kinderen hier diarree van kunnen krijgen), groentesap en limonade.



Bron: ouder en kind zorg.
Er staat eigenlijk alleen maar dat je kind niet teveel melk mag en dat je moet oppassen met appelsap. Verder geen indicatie wat nou teveel of te weinig drinken is…

Kan je ook niet zoveel mee hè…



Krijgt Isana ook nog pap? Want dat telt ook als melk.



Rick drinkt 's morgens pap met 270 cc melk aangemaakt.

Bij de boterham drinkt hij een bekertje diksap/thee. En tussendoor vaak nog wel wat slokjes water. End an 's avonds na het tandenpoetsen drinkt hij nog een kwart bekertje…

Niet enorm veel, maar ik let altijd wel op zijn plasluiers en die zijn goed nat en frequent.

Onze Rick drinkt ook zoveel en ehhh dus ook te veel melk…

3 bekers van 180-200cc :think: :think:

Misschien die laatste voor de nacht vervangen voor water…



Moet eerlijk zeggen Suwanna dat ik van plan was om dezelfde vraag volgende week op het CB te stellen :wink:

hee maar ze meoten toch 3 zuivelproducten op een dag?



julian drinkt 3 flessen melk a 200 ml waarvan s ochtends en s avonds met pap. Verder een limonadefles met diksap of alleen water. en tussendoor wat uit onze glazen (ook spelenderwijs en dan heel hard AAAAAHHHH roepen als hij zijn slok op heeft).

Volgens mij moeten ze tot ze 4 jaar zijn zo ongeveer tussen de 500 cc en 1 liter drinken. Ligt ook een beetje aan je kind denk ik hoor. 500 cc zou voor mijn dochter echt te weinig zijn. Ze drinkt ongeveer een liter per dag en dan heeft ze normale plasluiers. Klein zweeterikje denk ik :inlove:

Isana krijgt sporadisch nog pap, verder aan zuivel s middags karnemelk en s avonds een toetje.

Isana heeft nu weer een periode dat ze meer drinkt, met name s nachts…

moet haar s nachts zeker 1 keer verschonen…

Nou hier ook een grote drinker hoor. Meneer blijft tanken, als ik het wegzet gaat het ook op!



Vanmorgen toevallig bij de arts geweest en het gehad over zuivel bij kindjes ( onze kleine mag geen melk en soja dus we zijn erg beperkt in zuivel) en toen is me nogmaals duidelijk gemaakt dat de regel “zoveel CC melk per dag een ouderwets fabeltje is”. Melk zit namelijk in alles, brood, in bijna al het vlees, in veel pasta’s, toetjes, kaas noem maar op. Ze komen echt wel aan hun “zuivelbehoefte”. Ik drink zelf nooit melk, krijgt het al Spaans benauwd als ik eraan denk een glas te moeten drinken :stuck_out_tongue: Aangezien ik al die andere dingen wel eet is er gelukkig niets aan de hand.

Ik heb het vandaag bijgehouden. Anne drinkt ongeveer 300 cc zuivel (melk en yochurt) en 3 rietjesbekers van 250 cc leeg. Het is ook weleens meer en ze drinkt ook onder het spelen door. De beker staat dan op de grond en af en toe neemt ze een slokje.



Groetjes Pukje

Mariano drinkt ook wel erg veel.

Ik heb ook wel eens aan diabetese gedacht ook omdat ik het zelf heb.

Maar hij is heel erg fit en groeit goed.



Esmie