Hoeveel drinken jullie op een dag aan pakken/flessen?
Ik vraag het mij soms af.
Ik weet van mijzelf dat ik TE weinig vocht binnen krijg. Over de hele dag.
Ik drink ook absoluut te weinig, maar het lukt me echt niet om meer te drinken. Water drink ik al helemaal niet ga ik van kokhalzen, of moet mini beetjes nemen. Maar met ranja ofzo drink ik het wel.
Maar ik kom hier echt niet aan de 2 liter…
ik drink op een dag niets aan pakken of flessen. ik drink gewoon water. de ene dag meer dan de andere. ik krijg zeker genoeg vocht binnen ben daar wel bewust mee bezig voor de borstvoeding.
Veel thee en water. Aan thee (kruiden en vruchten) zoiezo 1 liter, meestal meer…
En water ook 1 liter of meer en als ik sport die dag nog meer.
Geen tot zeer weinig flessen/pakken/blikjes.
in de zomer drink ik veel water, vaak minimaal een liter. Nu zet ik in de winter mijn thermoskan vol met thee, en vaak is die toch wel op aan het eind van de dag.
pakken en flessen heb ik hier dus niet.
Geen pakken en flessen, door de week althans.
Nu ik aan de lijn ben drink ik wel 5 glazen water per dag, en een grote mok (zo’n 400 ml) thee, 's avonds.
Als ik niet lijn en dus niet op water drinken let, dan 1 glas melk en 1 grote mok thee. Ik heb niet snel dorst en denk er dan niet aan.
Hier ook amper pakken en flessen. We drinken ranja of thee. Ik soms koffie en voor het slapen drink ik altijd een beker warme chocomel.
Ik heb heel grote glazen en mokken, 400 ml, voor zowel thee als voor de ranja. Hierdoor drinken we meer dan vroeger uit kleinere glazen (150 of 200 ml). Glazengrootte is bij ons dus de grote truc!
Hier ook geen pakken drinken of flessen.
Mag dat niet meer hebben en mag kiezen tussen water, koffie of thee zonder suiker. Koffie/thee lust ik niet dus blijft water over :lol:
Maar ik drink graag water dus dat is geen straf.
Ik drink de ene dag meer als de andere dag. Moet er echt op letten om nu genoeg te drinken.
Op mijn vrije dagen zit ik wel aan de 2 liter. Op werkdagen niet :oops:
Ik drink veel thee
's ochtends 2 bakjes koffie.
Daarnaast: biologische vruchtensappen (appelsap, sinaasappelsap), roosvicee, water en soms prik (maar dat is zelden).
Water drink ik momenteel het meest. En Thee.
Ik ben ook een slechte drinker, maara moet van mezelf minstens 2,5 liter water/limonade drinken.
Ik heb een beker op het aanrecht staan die ik overdag 8 keer moet vullen van mezelf. Tussendoor natuurlijk koffie (met een beker water) en bij het eten thee (met…jawel…een beker water:wink: )
Dus zo kom ik wel aan mijn 2,5 liter!
Bij het ontbijt drink ik een glas sap. Dan eerst 2 mokken koffie en dan verder in de ochtend nog 2 mokken thee.
Bij de lunch een glas limonade en in de middag 2 of 3 mokken thee.
Bij het avondeten een glas limonade of wijn (ligt eraan wat we eten) en dan in de loop van de avond nog zeker 2 of 3 mokken thee.
Wij hebben apart hiervoor van die grote glazen gekocht bij de IKEA.
Daar drink ik er sowieso 3 tot 4 van leeg met water op een dag.
Tussendemiddag nog een gewone beker melk en verder nog wat thee hier en daar.
Heeft even geduurd, maar ik begin in de ochtend met zo’n beker water, ben ik terug van school brengen ed dan vul ik direct weer het glas en die is op voor ik weer richting school ga om te halen, dat ‘moet’ gewoon van mezelf.
In de middag net zo en voor/rond/tijdens avondeten drink ik ook nog zo’n glas.
Hier op een gewone dag ook geen pakken of flessen. Of jawel… een glas melk Verder water, thee, ranja en nu soms warme chocomel. Ik probeer er wel op te letten, maar soms drink ik wel te weinig, maar meestal dus genoeg.
Toen ik nog werkte, vulde ik van die kleine flesjes met water. Dan zette ik er op school 3 op mijn kast. 1 voor voor de middag, 1 voor de middag en 1 voor na school.
Thuis kom ik wel aan aardig wat vocht op een dag, thee, yoki, water, limonade en soms iets van frisdrank. Hoewel ik de 2 liter niet zal halen, denk ik. Maar op m’n werk drink ik vaak te weinig. Soms realiseer ik me op de weg naar huis dat ik die dag maar 1 of 2 koppen thee heb gedronken. Ik ben vaak zo aan het rennen en vliegen dat het er bij in schiet. En een felsje water meezeulen heb ik ook wel geprobeerd, maar die laat ik dus rustig ergens staan en dan heb ik later geen idee meer wáár.
2 liter red ik wel, veeuuul thee 's avonds iets fris, of een lekkere kop chocolademelk :lol: Kinderen drinken allebei ook heel veel :thumbup:
Ik bedoelde met flessen en pakken oa ook melk, lino enz.
Riley drinkt gewoon water, thee enz, wij doen samen met 1,5l pak icethee bijv de hele dag :shock: (van s ochtends tot de volgende morgen ) Tussendoor drink ik bijna niks meer, soms kopje thee maar verder bijna niets.
Heel fout… Maar het lukt mij niet, ga er van kokhalzen als ik meer dan een liter drink serieus ik heb het geprobeerd, terwijl ik wel vaak hoofdpijn heb.
(spelfouten komen door autocorecct van iPad.)
Ik ga ook kokhalzen van teveel water. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ik dronk dan helemaal niets meer, glas water bleef dan staan. Dus ik drink wat ik wel lekker vind. Thee en koffie met suiker, dik ben ik niet, 't is een knapperd die mij mijn suikertje de thee en koffie afpakt.
En dus ranja. Ik heb siroop van de natuurwinkel, die vind ik erg lekker, je proeft echt fruit en er zitten niet zoveel of zelfs geen toegevoegde suikers in. Ik ben niet wild van diksap, maar gecombineerde smaken vind ik wel lekker. Roosvicee vind ik wel erg lekker. Maar thee drink ik gedurende de dag het meest. Ik heb iets van 25 soorten losse thee en ik pak steeds weer een andere. Behalve earl grey, dat is mijn favo.
Ik koop in grootverpakking, geen idee hoe snel het er precies doorheen gaat, omdat ik zoveel verschillende heb. Verder gaat er nu het kouder is ongeveer 1,5 tot 2 flessen per week aan siroop/ranja doorheen. In de zomer soms wel 5!!
Ik vind zelf; het leven is al moeilijk genoeg! Ik ga het daarom mezelf niet zwaarder maken. Flessen en pakken frisdrank vind ik onnodig, duur en ook niet gezond. Dat kan wel eens in het weekend of op verjaardagen. Maar de rest van de tijd drink ik lekker wat ik wil en dat is geen water!!!
Ik drink in de ochtend tussen de drie en vijf koppen koffie. Verder twee glazen melk op een dag, in de middag twee glazen thee, bij het avondeten twee glazen water en in de avond cola. Wanneer ik tussendoor nog dorst heb drink ik water. Ik ben op de een of andere manier geneigd bij dorst eerder wat te gaan eten. :oops: