Hoeveel drinken met 8 maanden?

Hee,

sinds Tessa goed op gang komt met die vaste voeding, loopt de BV wel snel terug vind ik. Twee weken geleden nog 4 voedingen overdag en 2 's nachts, nu zitten we op 3 overdag en 1 of 2 's nachts. Maar per keer drinkt ze ook nog eens minder. Vooral 's ochtends stelt het niks voor, soms slaat ze die helemaal over (geen wonder als ze om 4 uur nog gedronken heeft). Nu begint ze links te weigeren omdat er niet genoeg uitkomt, ze wordt er vreselijk boos van. Als ik dan rechts geef drinkt ze wel, en als ik links kolf kom er 20/30 cc uit :shock: . Links is altijd al mijn slechte borst geweest en blijkbaar kan die dit dus niet hebben?



Ik heb echt een beetje het gevoel dat het me ontglipt op deze manier. Als het in dit tempo terugloopt dan is het snel afgelopen…



Is dit een normale hoeveelheid? Drie keer per dag 1 borst?



En dan wel 2 nachtvoedingen (laat tussen 11 en 12, en een keertje midden in de nacht)? Kan het zijn dat ze 's nachts 2 keer komt omdat er gewoon geen hele voeding meer is als ze de eerste drinkt? Of hebben babies van deze leeftijd gewoon berenhonger?

niemand die mij kan vertellen hoeveel kindjes van 8 maanden meestal nog aan de borst drinken?

Hoi, ik heb een zoontje dat nog maar 2 keer aan de borst drinkt (wel alletwee de borsten). 's Morgens en 's avonds. En overdag krijgt hij 2x kv omdat kolven niet meer lukte en ik weer moest werken.

Hier heeft hij nog wel genoeg aan.

In principe zijn 4 Ã 5 voedingen dan wel genoeg, maar omdat het maar 1 borst is, weet ik het niet precies (tenzij die ene borst dus voor 2 produceert).



Hoop dat er nog iemand langskomt die wel bruikbare informatie voor je heeft :mrgreen:

Tja, Tessa zit nu op 2/3 overdag, wel maar 1 borst dus. En dan 's nachts nog 1 of 2 keer. Ze krijgt geen KV. Als ze naar het kdv gaat, krijgt ze afgekolfde melk, drie keer. Dan drinkt ze 120 cc ongeveer.



Verder ontbijt ze niet, naast die ene borst hoogstens nog een soepstengel.

Fruit tussendoor, 1 a 2 stuks, klein bordje pap voor de lunch, 1 borst tussendoor met een liga/soepstengel na, klein bordje warme hap met een toetje en dan nog BV voor het slapengaan. Ze is klein (7,5 kilo), maar ‘volgt haar lijntje’ zoals dat dan heet.

Dan eet ze wel al netjes tussen de bv in hoor. Uit fruit haalt ze ook vocht natuurlijk en ze gaat zo zelf misschien langzaam de bv afbouwen tot enkel 's morgens en 's avonds?



Hier eet hij nog bijna niets van bijvoeding.

Krijgt wel groente en fruit aangeboden, maar eet maar een paar happen en dan vind hij het genoeg. Hij heeft liever de fles (liefste de borst, maarja, die kan mama niet even afkoppelen als hij op het kdv is :mrgreen: )

ja dat zei mijn man ook al: ze is gewoon wel klaar met de melk. Maar ik vind dat zo vroeg en zo snel. Om in 2 maanden tijd te gaan naar alleen nog wat slokjes 's ochtends en 's avonds. Ik dacht dat vaste voeding nu nog bíjvoeding was, maar nu is de bv al bijvoeding geworden en straks misschien nog minder?



en dat rare kind drinkt dus 's nachts wel nog :wall: :lol: .

Mja, sommigen zijn sneller met bijvoeding als echte voeding te zien natuurlijk, dus het kan dat jouw meisje het zo doet.

En 's avonds neem je misschien meer rust? Of knuffel je meer zodat ze liever 's avonds drinkt?

Ik probeer wel voor de voedingen boven te gaan zitten, anders is ze zo snel afgeleid. Meestal kan dat ook wel, alleen op dagen dat ik beide kids in mijn eentje heb is dat lastig.

Ik geloof dat tessa BV puur als eten ziet, verder niets. Ze zal nooit drinken als ze geen honger heeft, geen slaaptiet of troosttiet ofzo. Vandaag nog was ze gevallen en erg geschrokken en wilde ik haar troosten aan de borst. Maar dat wil ze absoluut niet.

Je meisje geeft het dus heel goed zelf aan wat ze wil.

Eigenlijk wel heel mooi!



Ik zou haar gewoon constant de borst blijven aanbieden en haar zelf laten bepalen qua drinken. Misschien is het voor haar gewoon een drinkdipje of is ze echt zelf aan het afbouwen. Denk dat je er verder niet veel aan kan veranderen :frowning:



Geniet nog van de momentjes zolang ze duren (en ik hoop voor jou dat ze nog lang duren) :-*

Babys gaan rond die tijd volgens mij veel efficienter drinken. Zita had altijd erg lang werk. Rond een maand of 8 ging het allemaal een stuk sneller. Enne, kolven zegt niets!!



Liefs Pinot

Hey Lena,



Ik had je topic door omstandigeheden nog niet gezien, maar hier een beetje hetzelfde probleem denk ik!



Sinds een week of 4-5 weigert hij links te drinken! Daar kwam altijd maar 1/4 uit t.o.v. rechts, maar nu is het 1/10 :? (links is teruggelopen naar idd 20cc en rechts is omhoog gelopen van 150-180 naar 180-220cc afhankelijk van mijn gesteldheid).



Als laatste voeding had hij al langer niet genoeg aan de BV, dus die kolfde ik af en deed er rijstebloem doorheen. Maar nu raakt hij ook minder tevreden overdag en met name 's ochtends…



De nachtvoeding (meestal om 4-5 uur, maar dan krijgt hij zijn laatste voeding om een uurtje of 19.30) loopt wel goed, zei het dat hij goed kan mopperen als de tsr niet snel genoeg komt (hij houdt van een harde tsr, hoeft hij niet zoveel te doen… :roll: ). Maar als hij klaar is, is hij tevreden en kan ik hem weer terugleggen.



Gisteravond de avondfles gegeven en zijn zuigreflex laten botvieren op mijn rechterborst. Heerlijk!! Hij heeft nog lekker nagenoten (en ik ook!) en hij is met een supertevreden gezicht en zonder fop in slaap gevallen! (mijn borst was nog niet klaar, die lekte gewoon door! :lol: Die heb ik maar verder afgekolfd…).



Ik ben ook bang dat dit het einde van de BV-tijd is die nadert… :cry: Zeker nu ik erg veel stress heb op het werk en ik in november weer meer dagen moet werken en mijn kolfrecht volledig ten einde loopt.



Help???!!! Beetje zelfde schuitje waar we in zitten of niet??

Ik dacht om het nu gezellig te houden om de BV te combineren met een hapje ofzo (dus eerst bv gevolgd door ofwel beetje kv (90cc meestal genoeg) of klein hapje/boterham). Weet niet of dat goed is, maar een ontevreden hongerige baby is ook niet leuk :wall: .



X Do



P.S. zijn schema is meestal:



4-5 uur BV

7/7.30 BV (maar ontevreden tegenwoordig)

9/9.30 hapje 100 gr met 1/2 verkruimelde liga of hapje 200 gr zonder liga

10-12 slapen

12/12.30 BV (ontevreden…)

14.30 hapje zoals boven

15-17 slapen

17/17.30 BV (ontevreden…)

19.00 wij eten, hij soepstengel, maar ik wil proberen tussen de middag brood, hapje overslaan (dan juist sap met soepstengel ofzo) en dan eten met ons mee.

20.00 nachtfles (bv met rijdtebloem)



soms is het deels kv overdag omdat ik echt niet genoeg heb…

Hee Do, klinkt wel alsof we met dezelfde twijfels zitten ja…

Ik heb met kolven de produktie links wel weer kunnen opschroeven tot iets acceptabels. Maar tessa blijft links vaak weigeren. Het komt dan niet snel genoeg en dan geeft ze op, terwijl ze rechts wel gewoon doorgaat tot de TSR komt. Idd, 's nachts gaat het een stuk beter.

Soms weigert ze helemaal. Gistermiddag begon ze al te huilen toen ze merkte wat de bedoeling was. Afgekolfde melk dronk ze 60 cc, dat is ongeveer 1 borst. Dus ze wilde best drinken, maar niet aan de borst…



Gisteravond geprobeerd haar te voeden als ik zelf naar bed ga. Ze weigerde weer, maar dronk wel aan de fles. 's nachts ging het goed, en vanmorgen dronk ze rechts goed. Links maar niet geprobeerd… ben bang dat als ik haar boos maak, dat ze dan rechts ook niet meer wil.



Tessa vindt het nooit te weinig, gelukkig. Het probleem is eerder dat ze geen honger heeft. Als ze 's nachts twee keer drinkt, dan hoeft ze gewoon geen ontbijt. Dus gisteren geprobeerd haar vóór het fruit nog even aan te leggen. Dat vond ze ongehoord, erg boos werd ze daarvan. Het fruit at ze vervolgens haastig op. Alsof ze de borst gewoon geen serieus voedsel meer vindt ofzo :think: . Idem 's middags, ze wil gewoon ‘echt’ eten, geen melk.



Bij de VBN raadden ze aan om fruit en borst om te draaien, als ze zo graag fruit eet. Dus fruit als ontbijt en dan borst tussendoor. Maar dat pikte ze dus niet.

Ze zeiden ook dat ik haar kon voeden voor het slapen gaan, gewoon lekker gezellig als ritueel. Maar dat pikte ze ook niet… ze heeft nooit willlen drinken als ze geen honger had.

Laatste tip was om haar te voeden als ik zelf naar bed ging. Ze dronk namelijk 2 keer 's nachts, rond 12/1 uur en rond 4/5 uur. Gisteren dus gevoed om 10 uur, en 's nachts dus ook vroeger, rond 3 uur. Met als gevolg dat ze idd weer wat honger had vanmorgen en ontbeten heeft om half 9 :dance: . Zo heb ik er dus toch een extra melkvoeding in weten te smokkelen én mezelf wat ongestoorde nachtrust bezorgd. Vannacht proberen we het weer…



Haar ‘schema’ wordt dan:

800-900 borst

1000-1030 fruit, dan slapen

1300 pap

1530 borst tussendoor, dan soepstengel/liga o.i.d, dan slapen

1800 warme hap, toetje

1900 borst voor het slapengaan (vlak na het warme eten, maar dan wil ze wel :think: )

2200 late voeding (borst of fles)

300 borst.



We hebben niet echt een schema trouwens, die tijden variëren nogal. Maar dit is dan zo’n beetje de volgorde, het ritme is wel gelijk, ze kan alleen nog niet klokkijken :wink: .



Bij jou klinkt het idd alsof hij de borst niet genoeg vindt. Maar als het met een hapje erbij wel genoeg is, dan kom je toch wel aan genoeg voeding(en) per dag hè? Misschien als je wat nakolft dat je produktie dan weer stijgt? Maar op zich geeft het denk ik ook niet als je borst nu met vaste voeding combineert en dat samen genoeg is voor hem.

Had jij eigenlijk een ideale leeftijd in gedachten die je wel wil halen met BV?