hoeveel dagen tussen eisprong en NOD?

Hallo,

Ik vraag mij af hoeveel dagen er minimaal moeten zitten tussen je eisprong en je NOD. Vorige cyclus was dat namelijk zo’n 10 a 11 dagen. is er dan nog voldoende tijd voor alles (bevruchting ei, innesteling enz), of is de tijd vanm je gehele cyclus het belangrijkst (want weet wel dat als die korter is dan 21 ofzo er te weinig tijd is voor eisprong en het hele riedeltje)

Alvast bedankt

Gr, tiene

Volgens mij is het wel belangrijk hoe lang/ kort de tijd tussen eisprong en NOD is, als die te kort is kan het niet innestelen geloof ik. Ik heb er niet echt verstand van maar ik dacht tussen de 10-14 dagen. Ik dacht dat dit ook wel luteale fase wordt genoemd.

verder niemand een idee?

Gr

Wat Tedski schrijft klopt wel. Je luteale fase is meestal tussen de 12 en 14 dagen. Soms kan hij wat korter zijn. Als je luteale fase regelmatig 9 dagen of korter is zou ik eens naar de huisarts gaan. Maar zowieso zou ik niet eerst nog een maand of 2 bijhouden hoe lang die luteale fase is. Het kan namelijk best zijn dat die de ene keer 14 dagen is en de andere keer 10.

Met een eisprong van 10-11 dagen kun je rustig zwanger worden (bij mij 2 keer gelukt). Bij korter dan 10 dagen kan er geen innesteling plaatsvinden. Dus ik zou me nog geen zorgen maken.

owkee,

bedankt voor de antwoorden!