Hoeveel dagen MOET er tussen de eisprong en de ongi zitten??

Wie weet hoeveel dagen er zo en zo tussen de eisprong en menstruatie moet zitten. Zelf dacht ik 10 dagen, maar weet het niet zeker.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Dat zou inderdaad minimaal 10 dagen moeten zijn. Tussen de 10 en 16 dagen wordt als ‘normaal’ gezien (maar elke vrouw heeft als het goed is wel steeds dezelfde luteale fase, met soms 1 a 2 dagen verschil). Als je luteale fase aan de korte kant is (10 of 11 dagen) kán het zijn dat je moeilijker zwanger wordt, maar hoeft niet.

(zo heb ik het begrepen uit de info op fertility friend :wink: )

Bedankt voor je antwoord!! Ik heb vorige maand een miskraam gehad en nu is mijn lichaam dus van slag. Over 9 dagen moet ik ongesteld worden en heb gisteren pas mijn eisprong gehad als ik het goed heb. Normaal heb ik hem bijna een week geleden al gehad. Donderdag moet ik na de Gyn, omdat ze het toch voor de zekerheid even willen nakijken. Ben heel erg benieuwd. Bedankt voor je reactie

Hoi Tammy,

O wat droevig dat je een miskraam hebt gehad… Helaas weet ik hoe dat voelt :frowning:

Na een miskraam is het helemaal niet raar dat je cylcus een beetje van slag is. Tegen mij zeiden ze dat ik de eerste menstruatie na de mk kon verwachten tussen 4 en 8 weken. Overigens is dan je luteale fase (dus de periode tussen eisprong en menstruatie) net zo lang als anders, het duurt dan alleen iets langer voordat je een eisprong hebt. De zwangerschapshormonen zijn daar schuldig aan, die zijn meestal namelijk niet meteen uit je lichaam verdwenen. Als je een zwangerschapstest doet ná een miskraam kan die de eerste paar weken ook positief uitslaan hierdoor.

Sterkte!

Bedankt voor je reactie terug.

Bij mij was het waarschijnlijk een prille miskraam, had zomaar een menstruatie kunnen zijn, alleen ging dit gepaard met veel bloed verlies en veel buikkrampen. Ik heb denk ik 10 dagen in totaal gevloeid, in plaats van 5. Ik heb ongeveer een week later een test gedaan, maar deze sloeg al negatief uit. Ach ik zie het wel. Donderdag naar de gyn, ben benieuwd. Ze kijken het toch even na voor de zekerheid. Denk dat ik later ongesteld ga worden, dan normaal. Ben alleen heel benieuwd stel dat het eitje zich aan het innestellen is of ze dat dan kunnen zien?? Of dat ze in zo’n vroeg stadium kunnen zien of het mogelijk een zwangerschap kan zijn.

Ik heb het meegemaakt:

Wellicht een zeer pril miskraam en na de bloeding (+ enkele dagen) een echo om te zien dat de baarmoeder zuiver was.

Dat was zo en de gyne zei dat er een eitje aan het rijpen was.

Dus we wisten precies wanneer we best zouden klussen om zwanger te worden.

Het resultaat daarvan is nu 19 maanden !!! :inlove:

Veel succes !

Gerda

@Drella wrote:

Dat zou inderdaad minimaal 10 dagen moeten zijn. Tussen de 10 en 16 dagen wordt als ‘normaal’ gezien (maar elke vrouw heeft als het goed is wel steeds dezelfde luteale fase, met soms 1 a 2 dagen verschil). Als je luteale fase aan de korte kant is (10 of 11 dagen) kán het zijn dat je moeilijker zwanger wordt, maar hoeft niet.

(zo heb ik het begrepen uit de info op fertility friend :wink: )

Hallo

over 10 juli moet ik ongi worden kan het dan zo zijn dat ik nu de eisprong heb? en dat nu de kans groot is dat ik zwanger word?